כיתה ריקה. צילום רינת אברג'יל
כיתה ריקה. צילום רינת אברג'יל לכיתה המצולמת אין קשר לכתבה

הפתעה לא נעימה להורים: אין צהרונים בסוכות

במסגרת תוכנית ניצנים של משרד החינוך מתקיים בית הספר של החגים בחנוכה ובפסח. בסוכות הוא לא מתקיים, אך למרות זאת בוטלו הצהרונים

פורסם בתאריך: 2.9.18 13:06

הורים לילדי גנים ובתי הספר, אשר רשמו את הילדים לצהרונים, התבשרו השבוע שבחג סוכות לא יתקיימו צהרונים. לטענת העירייה הסיבה היא תוכנית ניצנים של משרד החינוך, אשר הנהיגה 11 ימים של בית הספר של החגים (לכיתות א'-ג') במהלך השנה, אך אף אחד מהימים האלה לא יהיה כנראה בסוכות (חמישה בפסח, חמישה בחנוכה ויום אחד נוסף לפי החלטת העירייה). וגם אם יתקיים בסוכות יהיה מדובר ביום אחד. השורה התחתונה היא שבסוכות ביטלו את הצהרונים במסגרת התוכנית אבל לא נתנו תחליף מאחר ואין בחופשה זו פעילות של בית הספר של החגים, למעט אולי יום אחד.
"עד השנה, כל שנה היו קייטנות של הצהרונים בסוכות", אומרת אחת האמהות, "השנה הסתבר לנו שבגלל תוכנית 'ניצנים' של משרד החינוך, הוחלט לא לקיים קייטנות בחופשת סוכות וזה אומר שאנחנו ההורים צריכים למצוא לילדים סידור בזמן שאנחנו בעבודה".
חלק מההורים טוענים שאף אחד לא עדכן אותם מראש על כך. עניין נוסף הוא התשלום. הורים שרשמו את הילדים לצהרונים מציינים שהם משלמים עבור חודש ספטמבר מחיר מלא, למרות שבפועל הם מקבלים פעילות עבור תשעה ימי עבודה בלבד. "אני יודעת שיש ערים שבהן העירייה החליטה למרות החלטת משרד החינוך, לקיים פעילות גם בחופשת סוכות, במימון משותף של ההורים והעירייה גם לבתי הספר וגם לגנים", אומרת אותה אם, "אצלנו משום מה, החליטו לא לקיים וזה מאוד לא מובן להורים". הורה אחר מוסיף: "משכו את ההורים לגבי מערכת השעות עד הרגע האחרון ולא סיפרו לנו שלא יהיה צהרון בסוכות, כי במידה וההורים היו יודעים, הם היו רושמים את הילדים החל מחודש אוקטובר". לטענת ההורים, מבדיקה שעשו, לא מעט מהצהרונים הפרטיים, עובדים על פי תוכנית בתי הספר וזה אומר, שגם חלק מהצהרונים הפרטיים יעבדו תשעה ימים, למרות שההורים שילמו עבור חודש מלא.
יצוין כי פתח תקוה לא נמצאת בתוכנית ניצנים בגנים אלא רק בבתי הספר בגלל דירוג סוציואקונומי, אך למרות זאת ובאופן מוזר בוטלו בסוכות גם צהרוני הגנים.
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "במסגרת המתווה של תכנית ניצנים שנקבע ניתנו 11 ימים ארוכים אשר התפרשו בלוח החופשות ובהתאמה לגנים. בשנה"ל תשע"ט פורסם קול קורא לתכנית ניצנים כי בחופשת חנוכה יתקיימו חמישה ימים ארוכים ובחופשת פסח יתקיימו חמישה ימים ארוכים. בשבוע שעבר התקיימה פגישה עם ועד הורים עירוני ומפעילי הצהרוניות בבתי הספר לבחירת מועד קיום היום הנוסף (מעבר לחנוכה ופסח סך הכל 11 ימים) וכן לבחינת המשמעויות לתוספת ימים ארוכים על פי דרישת ועד ההורים העירוני. הסוגיות נבחנות על ידי מינהל החינוך והנהלת העיר. בחופשת סוכות לא תתקיים פעילות וכן במידה ויוחלט להוסיף ימים במסגרת תוכנית ניצנים לא תהיה חפיפה בין החופשות בבתי הספר לבין הגנים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    והכי חשוב ובכלל לא כתוב בכתבה……המחירים כמו שנה שעברה. לא הוזלו המחירים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חוצפה עיריה שלא מתפקדת מזל שב30.10 זה יגמר את הכסף ששילמנו שנה שעברה עבור הצהרון שקיבלו מימון של משרד החינוך לא קיבלנו חזרה עיריה עושקת את אזרחיה נפגש בקלפי

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר