מעיין עטיה צילום דנה אופיר
מעיין עטיה צילום דנה אופיר

"יש לי בשורה להורים, ילדים אמורים לריב"

עם עבר של גננת מוסמכת והווה של מדריכת הורים, מעין אטיה הוציאה את ספר הבכורה שלה. "מריבות מכילות הרבה דברים שילדים יכולים ללמוד מהם", היא אומרת

פורסם בתאריך: 2.10.18 10:50

בימים אלה יצא לאור הספר 'המגדל שלי נפל', של תושבת העיר מעין אטיה. אטיה, בת 45, נשואה ואם לשתי בנות, הוציאה את ספר הילדים הראשון שלה שמלמד בעיקר את ההורים מה עושים כדי למנוע מהילדים את תחושת התסכול ואכזבה, איך להתמודד עם דחיית סיפוקים ואיך מעודדים את הילד להעז ולחשוב עצמאית.
"יש לי בשורה להורים, ילדים אמורים לריב", היא אומרת בחיוך. "מריבות מכילות כל כך הרבה דברים שהילדים יכולים ללמוד מהם: דחיית סיפוקים, תסכול, התמודדות עם פתרון קונפליקטים, ויתור, סליחה, שיתוף ועוד". היא מספרת מה הוביל אותה לכתוב את הספר: "הרעיון של לכתוב את הספר היה קיים אצלי המון זמן. אני הגעתי לתחום ההורות אחרי 20 שנה שהייתי גננת מוסמכת ולאורך עבודתי עם הגיל הרך ועל מנת להמחיש לילדים הרבה דברים, המצאתי הרבה סיפורים. תמיד אמרתי לעצמי, שמתישהו אכתוב ספר. כשהגעתי לתחום ההורות, היו לי כמה נקודות שהיו קריטיות ולכן החלטתי לכתוב ולהעביר את המסר בצורה מאוד חווייתית. מצד אחד מדובר בזמן איכות של ההורה והילד, דבר שהיום די חסר ומצד שני לתת דוגמאות שמוכרות למרבית ההורים".
אטיה, מדריכת הורים ויועצת שינה, כתבה את הספר מתוך אמונה שהורות יכולה להיות חוויה נעימה וזורמת ושכל שינוי, אפילו הקטן ביותר, יכול להוביל לשיפור גדול. "המטרה שלי היא להוציא סדרת ספרים, כשהרעיון העיקרי הוא שבכל ספר יש מסר כפול – מסר לילד , סיטואציה מחיי היום יום, ואילו להורים מדובר בכלים מעשיים".

 

"קודם כל, צריך לתת לילד לנסות לבד ולא מיד לזנק עליו כדי למנוע תסכולים. במידה והילד מתוסכל, אפשר להציע לעזור לו אבל לא לעשות במקומו, כפי שעושים הורים רבים כדי שיהיה להם שקט תעשייתי"

אחת הדוגמאות מהספר, שכמעט כל הורה נתקל בה לפחות פעם אחת בחייו, הוא הרצון לעזור ולתקן עבור הילד שלו. בספר היא מספרת על "המגדל שלי", סיפור על ילד, שאמו מוצאת זמן פנוי לשחק איתו. הילד מתחיל לבנות בהתלהבות מגדל מקוביות קטנות עד שהמגדל מתפרק. האמא מיד מתחילה בבהילות לבנות בעצמה את המגדל, אבל הילד כועס ועצוב ואומר לאמו: "את תיקנת".
"המסר העיקרי בספר הוא שכהורים אנחנו מנסים כמה פעמים ביום למנוע תסכולים מילדינו, אבל מתוך הפחד והקושי שלנו להתמודד עם בכי אנו עושים עבורם דברים, אבל בדרך מונעים מהם הזדמנויות להתמודד עם דחיית סיפוקים ותסכולים, וכך בעצם גורמים להם לעוול", היא אומרת.
ומה צריך לעשות במצבים כאלה?
"קודם כל, צריך לתת לילד לנסות לבד ולא מיד לזנק עליו כדי למנוע תסכולים. במידה והילד מתוסכל, אפשר להציע לעזור לו אבל לא לעשות במקומו, כפי שעושים הורים רבים כדי שיהיה להם שקט תעשייתי".
כאמור, לפני שאטיה כותבת ספרים, היא קודם כל מדריכת הורים, יועצת שינה ועוסקת בתקשורת בתוך המשפחה. "אני חושבת שתקשורת זה הבסיס לכל מערכת יחסים", היא אומרת ומבקשת להדגיש: "אבל לפני שיש תקשורת בתוך המשפחה, צריכה להיות לך תקשורת עם עצמך שתבין מה נכון לך, מה טוב לך ומה הגבולות שלך וברגע שזה לא ברור לך, זה לא יכול להיות ברור למישהו אחר. התקשורת כוללת לא רק מילים אלא בעיקר הקשבה, שיתוף, כבוד, הבנה, הכלה ודו שיח. אנחנו כהורים צריכים לעודד ולדרבן תקשורת עם ילדינו, ובעיקר לשתף מעצמנו", היא מסכמת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר