בית ספר קורצ'אק צילום זאב שטרן
בית ספר קורצ'אק צילום זאב שטרן

ילד עם צרכים מיוחדים יושב כבר חודש וחצי בבית

הילד, בן ה-12.5, מאובחן עם פיגור קל. האם אומרת: "מרגע שאובחן עם פיגור קל, הוא לא מתאים לבית הספר הנוכחי שהוא של לקויות למידה. גם בבית הספר אומרים שהוא לא מתאים ושהם מיצו את כל האפשרויות איתו, אבל בעירייה מתעקשים"

פורסם בתאריך: 18.10.18 13:15

כבר למעלה מחודש וחצי, יושב ר' בן 12.5 תלמיד לחינוך מיוחד בבית. ר', ילד עם צרכים מיוחדים, מאובחן עם פיגור קל. הוא למד במוסדות חרדיים מכיתה א' ועד כיתה ו' ובכיתה ו' הושעה מספר פעמים מבית הספר, בעקבות קשיי התנהגות. אחרי שיחות ומפגשים, הגיעה האם להבנה יחד עם הנהלת בית הספר, שהוא לא מתאים לבית הספר ומוצו כל התהליכים האפשריים. הילד נשלח לאבחון של מרכז אלרזי בלוד ושם נקבע שהוא סובל מפיגור קל.

"ב- 23/08/18 קיבלתי את תוצאות האבחון וביקשתי העברה לבית ספר פיגור קל כפי שצוין באבחון", מספרת האם בכאב. "פניתי למחלקת חינוך תורני בעירייה וביקשתי העברה לחטיבת שלום בעיר. לאחר מספר ימים נאמר לי שאין אפשרות לשבץ אותו ושעלי לפנות לאגף לחינוך מיוחד בעירייה".

לטענת האם, היא התקשרה לעמוס תמם מנהל האגף, קבעה פגישה, שבוטלה כעבור חצי שעה ועניינה הועבר בחזרה למחלקה לחינוך תורני. "ביום למחרת דיברתי עם עמוס תמם טלפונית והוא אמר לי, שמכיוון שהוא לא סיים כיתה ו' לא ניתן להכניס אותו לחטיבת שלום ובקורצ'אק אין מקום. הסברתי לו שהוא כן סיים לימודים ושלחתי להם את הניירות", אומרת האם, שמציינת כי התבקשה לחתום על ויתור סודיות וכך עשתה. "הוסבר לי שבגלל 'שהגעתי מאוחר' אין מקומות בעיר פתח תקווה והפנו אותי לכפר סבא, רמלה או בני ברק. למרות הקושי והמרחק הסכמתי שהוא ילמד בכפר סבא. חלף שבוע ועוד שבוע ולא קיבלנו תשובה. הגעתי לעירייה ואז נאמר לי שבית הספר בכפר סבא נתן תשובה שלילית וכרגע אין לו מסגרת אחרת. הילד יושב בבית, כל אחד מעביר אותי מאחד לשני, אני מרגישה שאף אחד לא מוכן לעזור לי, כי אני שייכת לחרדי ובחרדי אין מענה עבורי. אני מוכנה שהילד ילמד גם במסגרת שהיא לא חרדית".

לאם, שהיא אם חד הורית, יש בבית ילד נוסף עם צרכים מיוחדים והיא כבר מיואשת: "אני מרגישה שיש משחקי כוחות על חשבון הילד שלי ואני לא מצליחה להבין למה". בית הספר החרדי לחינוך מיוחד בו למד הילד עד השנה האחרונה הוא 12 שנתי, ולטענת העירייה על הילד להמשיך ללמוד בו. האם מבהירה כי לאחר האבחון הודיע בית הספר כי הילד לא מתאים לבית הספר ועתה היא רוצה שילמד בבית ספר שמתאים לחינוך מיוחד ולצרכים המיוחדים של בנה.
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "התלמיד משובץ בבית ספר מזה 3 שנים, החלטת האם הייתה להשאירו בבית, זה מטופל ע"י קב"ס. הוגשו מסמכים חדשים לדיון בוועדת השמה, אולם עד למציאת חלופה מתאימה על התלמיד להמשיך וללמוד בבית ספרו. אנו פועלים לאישור קיום ועדת השמה ומציאת מסגרת חלופית, בהתאם להחלטה שתתקבל".

על תגובת העירייה אמרה האם: "בית הספר בו למד בני שלח אותי לעשות אבחון, מאחר ולטענתם הם לא יכולים לעבוד איתו והם מיצו את כל האפשרויות. בשלוש שנים שהוא היה בבית יהודה, הוא היה על לקות למידה. ברגע שהפנו אותי באפריל לעשות אבחון של פיגור, והתוצאות שהוא עם פיגור קל הוא לא יכול ללמוד שם. אי אפשר להשאיר את הילד בבית ספר ללקות למידה, ברגע שיש לו פיגור. בית הספר אמר לי שאין לו אפשרות לעבוד עם הילד ויש לי אישורים ולכן ביקשתי בית ספר של פיגור קל. למרות שהגשתי להם את האבחון, הם מתעקשים שאכניס אותו לבית יהודה – אבל מבחינתי זה לעשות עליו בייביסטר עד שימצאו לו מסגרת והילד לא מוכן ללכת ללמוד שם, כי הוא מרגיש שם לא רצוי. לכן, עד שלא תמצא לו מסגרת מתאימה, הוא יישאר בבית".

היא מציינת שבנה בבית כבר 47 יום. לטענתה, היא מרגישה שיש מלחמות בין החינוך החרדי למיוחד על  הגב של הבן שלה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר