תלמידי קבוצת הרובוטיקה באחד העם
תלמידי קבוצת הרובוטיקה באחד העם

בעקבות הפרסום במלאבס: גורמים שונים מוכנים לסייע לתלמידי תיכון אחד העם

אתמול פרסמנו כי חברי נבחרת הרובוטיקה של התיכון קיבלו הודעה מבית הספר שלא יוכלו להשתתף השנה בתחרות מאחר ומדובר בתקציב גבוה. תלמידי אחד העם משתתפים בתחרות כבר שש שנים ברציפות

פורסם בתאריך: 20.11.18 13:53

בעקבות הכתבה שהתפרסמה אתמול, יום שני, באתר מלאבס, קיבלו חברי נבחרת הרובוטיקה של תיכון אחד העם פניות רבות, אחת מהן היתה של חבר המועצה אורי אהד, שחיבר אותם עם אגודת התעשיינים של פתח תקווה על מנת לנסות לגייס תקציבים ועזרה מעשית. במקביל קיבלו התלמידים ארכה של שבוע כדי להירשם לתחרות. הרישום היה אמור להיסגר אתמול בחצות. "בשלב הראשון קיבלנו דחייה ברישום", ציינו התלמידים בסיפוק והסבירו שהדבר הכי חושב כרגע הוא למצוא מורה טכנולוגי שילווה אותם. מהעירייה נמסר הבוקר בהמשך לדברים: "נכון להיום נתמודד עם התקציב, הבעיה המרכזית היא מציאת מורה טכנולוגי, זה המכשול המרכזי".

הקבוצה נקראת טאלוס – 4757 ופועלת כאמור בתיכון אחד העם. אתמול העלו חבריה עצומה שקוראת לתיכון להמשיך ולסייע להם על מנת שיוכלו להשתתף בתחרות הרובוטיקה הארצית. הקבוצה שהוקמה לפני כשש שנים על ידי רון ניסים (כרגע חייל), משתתפת מידי שנה בתחרות ה- FRC מטעם ארגון FIRST – ארגון עולמי ללא מטרות רווח אשר חושף את התלמידים לתחומי הטכנולוגיה השונים תוך כדי פיתוח של יכולות ההנהגה והיזמות שלהם. במסגרת התחרות, הקבוצות בכל העולם מקבלות שישה שבועות לבנות ולתכנן רובוט שישחק במשחק. עד כה נתמכה הפעילות באופן מלא מאז הוקמה על ידי בית הספר. השנה, כך מספרים התלמידים נאמר להם שהם לא יוכלו לגשת לתחרות, מאחר ומדובר בתקציב הוצאות גבוה שלא בנמצא וכן מאחר ואין מורה טכנולוגי שילווה את התלמידים.
התלמידים ציינו אתמול כי הבונוס של ההשתתפות בתחרות הוא האפשרות לגשת לבגרות במכנטרוניקה, ללא כל קשר לאיזו כיתה הם לומדים וכמה יחידות מתמטיקה הם ניגשים, מה שמקנה נקודות נוספות בבגרות. אמנם קיימת השנה אפשרות טכנית לגשת לבגרות, אבל זה לא מעשי מבחינתם כי העבודה בנבחרת הרובוטיקה היא חלק חשוב בהכנה לבגרות זו. עוד הם ציינו כי אם הקבוצה תיסגר השנה, בשנה הבאה כבר לא תהיה אפשרות לגשת לבחינת בגרות זו.

"הפרויקט מתפקד כחוג ומתקיים מעבר לשעות הלימודים, הוא מוכר על ידי משרד החינוך ולכן ניתן לגשת לבגרות", מסבירים התלמידים. הם מציינים שהפעילות בקבוצה מתחילה כבר בכיתה י' ופתוחה לכל מי שמעוניין ובדרך כלל מועברת על ידי מנטור מבית הספר או מנטור חיצוני. "גם השנה אנחנו מקווים שבית הספר ימשיך לעבוד איתנו בשיתוף פעולה" עוד הם ציינו שאי ההשתתפות בתחרות ובקבלת חמש יחידות בגרות במכנטרוניקה, פוגע גם בסיכויים של התלמידים להגיע ליחידות טכנולוגיות מובחרות בצבא.
בשלב הראשון ביקשו התלמידים עזרה במימון הרישום הראשוני ובהמשך מקווים למצוא מהנדסים שיכולו לעזור להם לבנות את הרובוט וכן ספונסרים שייתמכו בקבוצה.

ניתן ליצור איתם קשר במייל- [email protected] או בפייסבוק- Talos 4757

אתמול אמר דובר העירייה חזי חקאק בתגובה הראשונה: "בית הספר ילווה את התלמידים מקצועית ותקציבית עד בחינת הבגרות במכנטרוניקה. לגבי הנבחרת, מדובר בשני שלבים. השלב הארצי ואחר כך במידה ויצליחו השלב הבינלאומי.
א. לאורך השנים סייעה העירייה במימון זעום לנבחרת היוצאת לחו"ל, ומימון קטן בסיוע להתמודדות ברמה הארצית.
ב. עלות ההשתתפות לכ- 12 תלמידים היא כ- 74,300 שח.
ג. ביה"ס מוכן לממן כ-40,000 שח מעלות המשלחת מתוך תרומה ייעודית שנתקבלה בביה"ס. יתרת התשלום היא סוגיה מורכבת למימון.
ד. על מנת להתמודד בתחרות, התלמידים צריכים לעבוד בסדנת הרובוטיקה ועפ"י חוזר מנכ"ל יש ללוות אותם במורה טכנולוגי. סדר גודל של 15 שעות שבועיות.
ה. לצערנו יש קושי באיתור מורה מהתחום הטכנולוגי שיסכים לקחת על עצמו מחוייבות זו, אך מנהלת ביה"ס עושה מאמצים לחיפוש מורה טכנולוגי שילווה את הקבוצה עד התחרות, העירייה תסייע במימון.
ו. נכון לרגע זה, טרם נמצא מורה טכנולוגי מתאים ומקור למימון ל- 35,000 שח.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר