בית ספר גן ונוף. צילום זאב שטרן
בית ספר גן ונוף. צילום זאב שטרן

"חשך עלינו עולמנו": מרכז התעסוקה לאוטיסטים בגן ונוף ייסגר בקרוב

החלטה מקוממת של ויצ"ו: מרכז תעסוקה לאוטיסטים בוגרים שפועל כבר שנים בתוך קראוון בבית הספר גן ונוף ייסגר. נציגת ההורים: "אנחנו בהלם. למי מפריע הקראוון הזה שמתופעל בצורה עצמאית לחלוטין על ידי אלו"ט?". גרינברג פנה להנהלת ויצ"ו 

פורסם בתאריך: 8.12.18 17:09

מרכז התעסוקה לאוטיסטים שנמצא בבית ספר גן ונוף נמצא בפני סגירה, והורים לילדים במרכז חיים תחת אי ודאות. כרגע טרם ידוע בדיוק מתי ייסגר המרכז, אך הודעה כבר נמסרה להורים.
מדובר במרכז קטן שנמצא בתוך קראוון בשטח בית הספר השייך לויצ"ו. הוא פועל מזה כעשור ומתופעל על ידי אלו"ט, ויש בו עשרה תלמידים. ההורים קיבלו בימים אלה מכתב המודיע על סגירת המרכז. "בימים אלה הודיעה הנהלת כפר גן ונוף על רצונה לסיים את ההתקשרות עם עיריית פתח תקווה ואלו"ט וסגירת מרכז התעסוקה לאוטיסטים הנמצא בתחומה", כתבה להורים העובדת הסוציאלית, יפה זומר, מנהלת מחלקת נכויות באגף לשירותים חברתיים בעיריית פתח תקווה, "לדאבוננו, הניסיון לשנות את ההחלטה לא צלח. התהליך יתבצע באופן שיאפשר פרידה מהמסגרת הנוכחית וקליטה מותאמת במסגרות החדשות. בפתח תקווה פועלת שתי מסגרות תעסוקה בהפעלת אלאור ושק"ל. אנו מזמינות אתכן להיפגש עם העובדת הסוציאלית בקהילה ולשקול עמה את שילוב ילדיכם במסגרת המתאימה. אנו נעשה כל מאמץ להקל על המעבר הנדרש".

המכתב המודיע על סגירת מרכז התעסוקה לאוטיסטים בוגרים

נציגת ההורים, אתי קלינגהופר, הסבירה בשיחה עם מלאבס כי יש חשש גדול מהניתוק מהמרכז שהפך להיות בית עבור השוהים במקום. "המקום קיים מזה עשר שנים בתוך קראוון והוא משמש כמרכז יום תעסוקתי לאוטיסטים", היא אומרת, "הוא פועל חמישה ימים בשבוע משמונה בבוקר עד שלוש בצהריים. הוא פועל כך עשר שנים עם תפעול מלא של אלו"ט. הבת שלי לומדת שם והיא בת 26. היא שם כבר חמש שנים לפחות. אנו מאוד מרוצים מהמקום, היא הולכת בשמחה, וכולם שם כמו משפחה. מדובר בצוות מדהים, במקום שהוא פסטורלי ואין שם רעש. יש שם עשרה חברים בשנות העשרים או השלושים המוקדמות".
היא מציינת כי ההורים קיבלו את המכתב בהלם גדול. "קיבלנו מכתב על פינוי המקום. תחילה הגיע טלפון מעובדת סוציאלית על כך שהמרכז נסגר, וחשך עלינו עולמנו. למי מפריע הקראוון הזה שמתופעל בצורה עצמאית לחלוטין על ידי אלו"ט. למי הבטיחו את השטח. הציעו חלופות שהן בוודאות פחות טובות. אלו חלופות של עמותות פרטיות שלא מתנהלות כמו אלו"ט. מדובר במקום אחר וצריך להפריד את הילדים. לא הסבירו לנו למה מפנים, פשוט נאמר לנו שמנהל ויצ"ו רוצה להפסיק את ההתקשרות. העניין הוא שגם אין תאריך מדוייק לפינוי, והכל בעל פה. יש אי ודאות. בינתיים אנחנו לא אומרים לילדים כלום, אבל אני מניחה שהם יודעים ומרגישים. זה לא עובר לידם ויש להם רגשות. משהו בהתנהלות לא תקין".
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "המרכז התעסוקתי פועל בכפר הנוער גן ונוף, שהינו מקום פרטי. לאחרונה החליטו מנהלי הכפר שלא להמשיך את פעילות המרכז התעסוקתי המופעל על ידי עמותת אלו"ט. ראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג התערב אישית ומחה על ההחלטה ופעל מול הנהלת הכפר והנהלת ויצ"ו על מנת לשנות את ההחלטה או לפחות לדחות אותה עד לסוף שנת הלימודים, אולם הנהלת הכפר נעתרה לחודשיים ארכה בלבד. בתפיסת העירייה סגירת המרכז הינה פגיעה בתושבים ואנו מתנגדים לה, אך לעירייה אין יכולת משפטית או סמכות חוקית למנוע את ההחלטה. העירייה הציעה להורים לשלוח את ילדיהם למרכזי התעסוקה הנוספים הפועלים בעיר ומאושרים על ידי משרד הרווחה".

תגובת ויצו: "ויצו גן ונוף, בית ספר וכפר נוער הקיימים מזה עשרות שנים – הינו מקום בו מתחנכים מאות ואלפי תלמידים מדי שנה ולאחרונה זכה הכפר בפרס מיוחד של משרד החינוך על הצטיינות בחינוך ויוזמה. היוזמה להקמת פרויקט התעסוקה לשילוב בעלי צרכים מיוחדים בכפר היתה של ויצו גן ונוף, והוא נמשך למעלה משמונה שנים, במסגרת עמותת אלו"ט. זאת מתוך ראיה חברתית עמוקה ומחויבות לכלל האוכלוסייה בישראל. בשל שיקולים כבדי משקל הנוגעים לטובת כלל המעורבים, הוחלט, בתיאום עם עיריית פתח תקוה, על סיום שותפות ויצ"ו בפרויקט".

בעקבות ההחלטה של ויצ"ו, שלח ראש העירייה רמי גרינברג מכתב לגילה אשרת – יו"ר ויצו ישראל. במכתבו הוא מציין שעיריית פתח תקוה קיבלה בהפתעה את ההודעה על פינוי מרכז התעסוקה הפועל מזה עשור בכפר הנוער גן ונוף. "סגירת מרכז התעסוקה לאוטיסטים בוגרים אשר מופעל במבנה שאותה הציבה עיריית פתח תקוה במקום, תהווה פגיעה קשה בחניכים", כותב גרינברג, ומציין שבשיחות בין האגף לשירותים חברתיים בעירייה עם הנהלת גן ונוף ניתנה הסכמה לארכה של חודשיים נוספים להתארגנות המשפחות ופינוי המרכז, אך מדובר בפרק זמן שאינו מאפשר התארגנות אמיתית ויגרור פגיעה קשה בחסרי ישע. "נכון להיום, לעיר פתח תקוה אין עתודות קרקע המאפשרות הקצאת קרקע מיידית להקמת מרכז תעסוקה נוסף בעיר והסגירה של המקום תגרום לחניכים זעזוע נפשי ותפקודי קשה מאוד, במיוחד כאשר ייאלצו לעבור למקומות זמניים/חלופיים", כותב גרינברג. הוא ביקש את התערבותה ובדיקת ההנהלה לשינוי ההחלטה של הנהלת הכפר "על מנת שיהיה המשך עשייה משותפת כפי שהיה עד היום".

מויצ"ו נמסר שאין שינוי בהחלטה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אנשי ויצו ..מה הפלא…מה עומד מאחורי ההחלטה האומללה.חייבים לקחת סעד משפטי…לא מריח טוב

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה וחרפה לויצו בטוח שויצו העולמית לא מודעת להחלטה המקומית שלכם אחרת זה לא היה עובר בושה מעניין מה השיקולים שלכם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר