ההשבתה של תלמידי תיכון בן גוריון
ההשבתה של תלמידי תיכון בן גוריון

המורים נקטו עיצומים, התלמידים השביתו את הלימודים והפגינו

תלמידי תיכון בן גוריון הגיבו היום לעיצומי ארגון המורים. "כבר תקופה ארוכה שאנחנו מרגישים מתוסכלים" אמרה טל דעבול, סגנית יו"ר מועצת התלמידים בתיכון

פורסם בתאריך: 25.12.18 20:47

בימים אלה, רגע לפני המתכונות ובחינות הבגרות של מועד החורף, נאלצים תלמידי התיכון להתמודד עם עיצומים של ארגון המורים, דבר אשר פוגע בהם מאוד. לפני מספר חודשים, הכריז רן ארז יו"ר ארגון המורים על סכסוך עבודה וכעת הכריז על עיצומים. הדרישה של ארגון המורים היא בגין שעות נוספות של המורים שהם אינם מתוגמלים, עריכת בחינות מיצב, מיפויים וכן עבודה בתום השעה השמינית בניגוד להסכמים הקיבוצים. "כשנכנסתי לתפקידי הייתה מחאה דומה שפגעה בתלמידים", מספר צור הנדל, יו"ר מועצת הנוער העירונית ויו"ר ועד התלמידים בבן גוריון,  "ובימים אלה הפלא ופלא היא חוזרת ופוגעת. אמת ויציב שיש לשפר את תנאי המורים, אך כמו שאמרתי בשנה שעברה אחזור ואומר – לא על חשבוני ולא על חשבון חברי. כנראה שנוח לבעלי האינטרסים לפגוע באלו ש"אינם יכולים להם". כולי תקווה שהיו"ר החדש יפעל למען שיפור המצב".

השבתת תלמידי תיכון בן גוריון- בנושא עיצומי המורים

ההשבתה של תלמידי תיכון בן גוריון

בתחילת השבוע שלח ארז איגרת למורים ובו כתב הנחיות ברורות: "אין לקיים מבחנים מכל סוג שהוא, כולל בחנים ומבחני מתכונת. אין לתת ציונים ולחלק תעודות. אין לבצע מיפויים בכלל. אין לענות לשאלונים שבהם הופכים אותנו חוקרים למיניהם לשפני ניסיון ואת תלמידינו לשופטים שלנו, אין לעשות כל עבודה מכל סוג שהוא הכוללת השתלמויות, אסיפות הורים וכו' אחרי תום השיעור השמיני ואין לקבל ועדות ביקורת של משרד החינוך או של המעסיקים ולשתף איתם פעולה ו/או להשתתף איתם בוועדות מעקב".

טל דעבול, סגנית היו"ר בתיכון בן גוריון: "כבר תקופה ארוכה שאנחנו מרגישים מתוסכלים שאנחנו צריכים ללמוד למבחן שלא בטוח שהוא יתקיים וכל הלילה ישנים תחת תסכול, לחץ ומתח. בנוסף לכך, בעקבות ביטולי המבחנים, נוצרת תקופת לחץ מטורפת בהמשך עם מועדי ב' ואנחנו תלמידי שכבת י"א שיש לנו עוד מעט בגרויות לא רוצים להימצא תחת לחץ". התלמידים שהנושא הטריד אותם, חשבו בהתחלה להשבית את הלימודים, אך חששו להפסיד חומר נלמד ולבסוף לאחר שיחה של מספר בנות עם מנהלת בית הספר וקבלת תמיכה מלאה, החליטו על השבתה של שעה אחת, בנוסף, הגיעו להסכמה מול בית הספר על הודעה מראש של 48 שעות לגבי ביטול מבחן.
וכך היום בשעה 12:10 התאספו תלמידי שכבת י"א ושכבות נוספות מלווים בשלטים וצעקו ״לא, לא, לא, ניתן לתלמיד להיות מסכן״.

"שמחתי להיות שם והייתי גאה להיות חלק מהפעילות של השכבה שלי גם אם זה לא יצא מחוץ לכותלי בית ספר", מוסיפה דעבול. "אני באמת חושבת שזה לא משהו רגיל שבני נוער עושים, הם הראו מנהיגות יוצאת דופן, יצאו ביחד, דיברו והציפו את הבעיה ברמה שאני בטוחה שזה יעבור הלאה". יצוין כי בשלב זה העיצומים הופסקו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר