גן לב צילום באדיבות ההורים
גן לב צילום באדיבות ההורים

כל בוקר סיפור חדש: נמשכות הבעיות בגני הילדים

ילדי והורי גן יהלום שנשלחו אתמול הביתה, נאלצו להמתין הבוקר כשעה לגננת מחליפה, בעיה דומה התעוררה בגן לב. חברי סיעת הביצועיסטים מבקשים לדון במצב הבעייתי בישיבת מועצת העיר

פורסם בתאריך: 26.12.18 17:45

סיעת הביצועיסטים, מבקשת לעלות לסדר היום במועצה את נושא כוח האדם בגני הילדים. ההצעה עלתה לאחר הפרסום אתמול במלאבס על כך שבגן יהלום הילדים נשלחו חזרה הביתה עם הוריהם, מאחר והגננת לא הגיעה והגיעה רק סייעת מחליפה. הבוקר הגיעו ההורים לגן ונאלצו להמתין כשעה, מאחר וגם הפעם לא נשלחה גננת ורק אחרי שיחות טלפון רבות נמצאה מחליפה.

תלונה דומה הגיעה היום מהורי גן לב בשכונת אחדות, גם במקרה שלהם הגננת הודיעה יום קודם לכן שהיא בחופשה, אך מחליפה לא נמצאה ואת 35 מילדי הגן, קיבלה הסייעת לבד ורק בהמשך הגיעה גננת מחליפה.

"לצערנו משרד החינוך זורק את המחדל על העירייה והעירייה זורקת את המחדל על משרד החינוך אבל החמור מכל הוא שילדי הגן נזרקו מיום הלימודים וההורים נזרקו משגרת העבודה", נכתב על ידי חברי סיעת הביצועיסטים אורי אהד, איציק ישראל וד"ר תמי ז'יטלני. "האחריות לספק שירותי חינוך לתושבי העיר היא של העירייה והיא זו אשר צריכה לפתור את הבעיה מול משרד החינוך ובטח לא לשלוח את ההורים לעשות את עבודת העירייה למול משרד החינוך. ההורים ובטח לא הילדים לא יכולים להיות כלי משחק במאבק בין משרד החינוך לעירייה".

אורי אהד ואיציק ישראל צילום גדי אהד

אורי אהד ואיציק ישראל צילום גדי אהד

בסיעה מבקשים להעלות לדיון בישיבת המועצה הקרובה את נושא בעיית כוח האדם בגני הילדים, את ההצעות השונות של הצוות המקצועי בעירייה לפתרון הבעיה וכן לקיים דיון ולקבל החלטות אופרטיביות, על מנת למנוע מקרה בו ילדים מגיעים ליום לימודים ונשלחים הביתה.

מהעירייה נמסר בתגובה: "כידוע, רק לפני שבועיים העירייה פרסמה את מסקנות הוועדה המיוחדת שדנה בנושא מצוקת הסייעות בגנים ובבתי הספר. העובדה שחברי סיעת הביצועיסטים תופסים טרמפ – ולא בפעם הראשונה – על החלטות מהותיות שהעירייה מקדמת, אינה מפתיעה. יש כאלה שעובדים ויש כאלה שעובדים בדיעבד. נזכיר כי בישיבה בה לקחו חלק ראש העיר, אנשי מינהל החינוך, יו"ר ועד הורים עירוני אנה נבות ויו"ר ועד הורי הגנים העירוני, שגיא קורן הועלתה מצוקת הסייעות בגני הילדים ובבתי הספר, שהינה בעיה לאומית, מתמשכת, המאפיינת רשויות רבות המתקשות למצוא סייעות לעבודה בגנים ובבתי הספר. כיום, אגף גני הילדים נאלץ לעבוד במעין מתכונת חירום מאחר ומידי יום חסרות סייעות בגנים עקב סיבות לגיטימיות שונות. בעיית מילוי מקום הסייעות בזמן היעדרויות ומחלות מחריפה מאוד בגלל שמשרד החינוך לא מצליח לדאוג לממלאות מקום לגננות והעירייה מסייעת גם בתחום זה, הן בסיוע למצוא גננת מחליפה והן בהעמדת סייעות מחליפות במקום גננות כדי למנוע סגירת גנים. במהלך הדיון נבחנה האפשרות להעסיק את הסייעות במשך 12 חודשים (ולא 11, כפי שקורה היום), להסב תקנים של ממלאי מקום לתקנים מלאים וקבועים, לצ'פר עובדים טובים, עובדים שאינם מחסירים וכדומה. היום ייצא מכתב למנהלת מחוז תל אביב הגברת חיה שיטאי, בו יודגש כי למרות הסיוע המשמעותי של העירייה למשרד החינוך במציאת מילוי מקום לגננות בגני הילדים שהינו כאמור באחריות המשרד שהינו המעסיק שלהן, המשרד לא עמד בהתחייבות מנכ"ל המשרד למצוא פתרון בדמות חברה זכיינית שתדאג למילוי המקום. העירייה תדרוש ממנהלת המחוז לפתור את מצוקת המחסור במילוי מקום הגננות באמצעות מטה המשרד. העירייה מצידה תמשיך לגייס את כל הכוחות הקיימים כדי לפתור את המצוקה שנוצרה ולתת לילדים ולהוריהם את השירות האיכותי לו הם זכאים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר