בית ספר קפלן צילום באדיבות בית הספר
בית ספר קפלן צילום באדיבות בית הספר

לא להגיע לשש נקודות רעות: מחלוקת בין הורים על התוכנית לצמצום אלימות בקפלן

לפני כחודש החלה לפעול בבית הספר תוכנית מוגנות שמטרתה לצמצם את רמת האלימות הגבוהה שהייתה בבית הספר בשנה שעברה. רוב ההורים וכן הנהגת ההורים תומכים בתוכנית, אבל יש הורים שטוענים ש"היד קלה על ההדק"

פורסם בתאריך: 2.1.19 10:57

לפני כחודש החלה לפעול בבית הספר קפלן בעיר תוכנית מוגנות חדשה, אשר מטרתה להוריד את רמת האלימות שהייתה בבית הספר בשנת הלימודים הקודמת. במסגרת התוכנית, מקבל כל תלמיד נקודות שליליות על התנהגות לא תקינה. כך לדוגמא, על זריקת חפץ מקבל תלמיד נקודה אחת, על טיפוס שתי נקודות, ועל ריצה במסדרון נקודה. כאשר תלמיד צובר שש נקודות הוא מוזמן לשיחה עם המנהלת לפני שימוע. לטענת הורים מבית הספר, מדובר בילדים צעירים שלעיתים רצים במסדרונות, קופצים ומשתוללים כי הם ילדים, ובבית הספר מיד רושמים להם נקודות והילדים ממש בפאניקה. מנגד טוענים בהנהגת ההורים שתוכנית זו היא בקשה שלהם לאחר האלימות הקשה שהייתה בשנת הלימודים שעברה בבית הספר.

"היד קלה על ההדק", אומרת אמא לתלמיד בקפלן, "ילדים עושים משהו שלא נראה לצוות וישר רושמים להם הערה והם מקבלים נקודה. ילד דיבר בשיעור, קפץ במדרגה או רץ בהפסקה והוא נרשם. צריך להבין שמדובר בילדים והנקודות האלה ממש לא לעניין. צריך בשלב הראשון להעיר ורק אם זה חוזר על עצמו, להתחיל לתת נקודות". מנגד טוענים הורים אחרים בבית הספר שהם מברכים על התוכנית. "סוף סוף אנחנו מתחילים להרגיש שבית הספר חוזר לעצמו. הייתה לנו מנהלת מיתולוגית שהחזיקה את בית הספר ובשנה שעברה הכל קרס ודרשנו פתרונות. צריך להבין שילדים רצים ומשתוללים במסדרונות, הם מתנגשים אחד בשני וזה הגיע למצב שילד שבר שן ואנחנו כהורים רוצים לשלוח את הילד שלנו לבית ספר שהוא מוגן ובטוח ולא לחשוש שהילד ייפצע". אותם הורים שתומכים בתוכנית מציינים שטרם הכנסת התוכנית, הילדים קיבלו חוברת מוגנות, עברו שיחות ועשו הכנה. בנוסף, היה גם ערב חשיפה להורים, אך לטענתם מתוך 400 הורים, הגיעו בסך הכל כ-60 הורים לשמוע. "ההורים יודעים להתלונן, אבל לתת מעצמם ולהיות חלק, או פשוט לבוא לערב הכנה, קשה להם".
תגובת הנהגת ההורים של בית ספר קפלן: "כנציגי ההורים, אנו חברי ההנהגה מבקשים להבהיר כי 'שיטת הנקודות', או בשמה המדויק 'תכנית המוגנות' הוכנסה לבית הספר לבקשת הנהגת ההורים המרכזית, זאת עקב התגברות מקרי האלימות בבית הספר בשנה הקודמת. התוכנית הנבחרת הוצגה בפני הוועד המרכזי לאחר בדיקה מקיפה ודקדקנית אל מול כל האלטרנטיבות, לאחר שיושמה בבתי ספר אחרים ובהצלחה רבה. לדרישת הנהגת ההורים, נקבעה התכנסות לכלל הורי בית הספר במטרה להסביר את מטרת התוכנית ומהותה. זאת לצד חלוקת חוברות הסברה לכלל תלמידי בית הספר. בנוסף, טרם יישום התוכנית בוצעו הפעלות, שיחות ושיעורים בנושא בכל הכיתות. מטרת התוכנית חינוכית ואין בה אלמנט ענישה, ואף הטרמינולוגיה בתוכנית משתמשת במילה הראויה יותר "תגובה". מנגד קיימים חיזוקים חיוביים ברמה כיתתית המעודדים שמירה על הילדים עצמם, על הזולת ועל הרכוש. הנהגת ההורים של בית ספר קפלן ויו"ר ההנהגה, מטי חי, קשובים להורים, ויחד עם זאת מחזקים את ידיי הצוות החינוכי, מגבים אותו וימשיכו לעשות כך, בתהליך אשר נמצא בתחילת דרכו ודורש תקופת הטמעה".
ממשרד החינוך נמסר: "בבית הספר נבנתה תכנית מוגנות המורכבת גם מהצבת גבולות לתלמידים וגם מחיזוקים. הנהגת ההורים הייתה שותפה והתקיים ערב הורים להסברה על התוכנית. יחד עם זאת יצוין כי התוכנית היא אמצעי ולא מטרה. הורים מוזמנים להעלות את השגותיהם בפני מנהלת בית הספר ובמידת הצורך יערכו התאמות בהתאם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר