אוכלים בצהרון. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
אוכלים בצהרון. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

בת 14 הוכנסה כמתנדבת בצהרון ללא כל אישור

הנערה נכנסה באקראי לגן וביקשה ממובילת הצהרון להתנדב, וכך היה. ההורים: "זו בקלות יכולה הייתה להיות חולת נפש". בעל הצהרון צביקה לוין: "מובילת הצהרון חרגה מכל סמכות ולא ערבה את צוות הניהול, ולכן תפסיק את פעילותה בגן"

פורסם בתאריך: 6.1.19 14:48

הורים גילו כי נערה בת 14 המתנדבת מזה מספר חודשים בצהרון בוקק ברחוב איסר הראל בפתח תקוה, נמצאת בו ללא אישור הצוות המנהל, בלי שיחת היכרות מקדימה וללא הביטוחים המתאימים. מסתבר, כי הנערה נכנסה באקראי לגן על דעת עצמה וביקשה להתנדב והאחראית על הצהרון אישרה לה זאת. כך היה במשך שבועות שהילדה הגיעה יומיים – שלושה בכל שבוע.

נציין כי הצהרון הפרטי נמצא תחת פיקוח עירוני. מי שאחראית על המתנדבים היא רכזת המאגדת בעבודתה את כל גופי ההתנדבות בעיר ונמצאת בקשר עם הרכזת הבית ספרית. על המתנדבים להיות מכיתה י' ומעלה ושעתיהם נרשמות.

לטענת ההורים, הנהלת הצהרון גילתה זאת לראשונה רק ביום חמישי האחרון והחליטה באותו הרגע להוציא את הנערה מהצהרון. גם פעילותה של האחראית שהכניסה אותה לגן הופסקה. בצוות לוין,  בראשו עומד צביקה לוין, בעל הגן, מאשרים את הדברים, מגדרים אתה הנעשה כטעות וטוענים ללקיחת אחריות בנושא.

"זה סיפור הזוי", אומר אחד ההורים. "יום אחד הנערה ואימא שלה דפקו על הדלת של הצהרון וביקשו להתנדב והמובילה בצהרון הסכימה. מדובר בנערה מאוד נחמדה בסך הכל ואהובה על הילדים שלנו, אבל מדובר בסיטואציה בלתי אפשרית שאדם זר, שאין לו כל הסמכה ואישור מטפל בילדים שלנו".

אם אחרת מוסיפה: "המזל שלנו שהיה שמדובר מותק של נערה, אבל בקלות זו יכלה להיות מישהי חולת נפש למשל שעלולה לפגוע בילדים. מכעיס אותנו שצוות הניהול בכלל לא ידע על כך. איך אנחנו יכולים לסמוך על הנהלת הצהרון כשאין להם מושג מה קורה אצלם".

צביקה לוין אמר בתגובה: "לצהרון הגיעה נערה וביקשה ממובילת הצהרון להתנדב יומיים שלושה בשבוע. הנערה עשתה עבודה מצוינת, שיחקה עם הילדים והייתה אהובה הן על הילדים והן על ההורים. זאת הסיבה שהנושא לא עלה בכלל וצף על פני השטח. מכיוון שבגן ישנן בנות שרות לאומי ובגנים אחרים תלמידי תיכון במסגרת מחויבות אישית, לא ראה צוות הניהול שלנו אשר מסתובב בין הצהרונים כל דופי במצב. כמובן שמובילת הצהרון שכוונתה הייתה טובה חרגה מכל סמכות בכך שלא עירבה את צוות הניהול ולכן תפסיק את פעילותה בגן מיום ראשון ואת מקומה תתפוס גננת בכירה ומוסמכת. הנערה אשר כמובן הורחקה מהצהרון פנתה למנהלת הצהרונים והתחננה על נפשה שכן ברור לכל שגם כוונתה היתה טובה והיא היתה חמה לילדים. גם עם אימה של הנערה היינו בקשר בו הבהרנו לה את התהליך השגוי. כמובן שלנו אין כל טענות לנערה שכל כוונותיה היו טובות וטהורות. הטעות היתה של העובדת שלנו ולכן האחריות הינה שלנו. בישיבה החודשית של הצוות הפדגוגי שלנו המתקיימת השבוע יועלה כל הסיפור. אנחנו נחזור ונדגיש לצוות העובדות שהנחיות וההוראות הקיימות באופן ברור הן שאין להכניס לגן איש ללא אישור".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר