בית חינוך עמיטל באדיבות בית החינוך
בית חינוך עמיטל באדיבות בית החינוך

תלונות של הורים: בממלכתי נרשמים באתר, בממלכתי דתי חייבים להגיע לבית הספר

בבתי הספר הממלכתיים דתיים לא ניתן להירשם ללא פגישה אישית בבית הספר, כדי לבדוק שאכן מדובר במשפחה דתית. את חלק מההורים זה מרגיז

פורסם בתאריך: 8.1.19 10:32

הורים לתלמידים שאמורים להתחיל ללמוד בכיתה א' בבתי הספר הממלכתיים דתיים בעיר בשנת הלימודים הבאה, מתלוננים על כך, שלהבדיל מהחינוך הממלכתי שם ניתן להירשם באתרי האינטרנט, הם נאלצים להגיע פיזית לבית הספר ולרשום את הילדים שלהם. "אני לא מצליח להבין למה אני צריך לבזבז מהזמן שלי ולהגיע לבית הספר, כולם מתקדמים מסביב ורק אצלנו, עומדים במקום", אומר הורה לילד שאמור להתחיל כיתה א'. לטענת הורה באחד מבתי הספר בעיר, הסיבה היא שבית הספר רוצה להכיר את המשפחה ולקיים לה ראיון, על מנת לבדוק את מידת ההתאמה לחינוך הממלכתי דתי.

"היו כבר לא מעט מקרים בעיר, בעיקר בבתי הספר התורניים, שהורים ביקשו לרשום את הילדים שלהם לחינוך הממלכתי דתי, אבל בפועל מדובר במשפחה מסורתית ולא דתית, שההורים לא מתאימים לבית הספר, שהם נוסעים בשבת, רואים טלוויזיה ומחללים את השבת ולא כל בית ספר מוכן לקבל את הילדים אליו", אומר ההורה. "לפני כשנתיים או שלוש שנים, אחד מבתי הספר התורניים פנה למינהל החינוך וטען שמגיעים אליהם ילדים חילוניים בגלל שהם נרשמים דרך האתר והם פחות מרוצים מזה. אז במינהל החליטו לבוא לקראת לבית הספר והרישום הוא רק דרך המזכירה והמנהלות פוגשות כל תלמיד באופן אישי".
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "צרכי החינוך במוסדות הממלכתי דתי מחייבים רישום שיאפשר שיח ישיר עם ההורים, זאת כדי לבחון את התאמת בי"ס לאורח החיים הנהוג בבית הילדים, לתועלת הילדים, לרווחתם הרגשית ולתאום ציפיות הדדי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רמי

    הטענה של ההורה מובנת מבחינת ה"זמן" אבל הטענות הנגדיות מובנות אף יותר.
    יש הורים חילונים, שמסיבות ששמורות להם, מעדיפים לרשום ילד לחינוך ממ"ד אבל בממ"ד היום (שהוא הרבה יותר דומה לחינוך החילוני מאשר החרדי) עדיין דורשים מינימום מסויים של הקפדה על ערכי הדת, אחרת נקרא לזה חינוך ממלכתי וזהו..

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר