מימין: המרכז לגיל הרך, גזירת הסרט במרכז למשפחה. צילומים לשכת דובר העירייה
מימין: המרכז לגיל הרך, גזירת הסרט במרכז למשפחה. צילומים לשכת דובר העירייה

נפתחו המרכז לגיל הרך והמרכז למשפחה

המרכז לגיל הרך יסייע לילדים מתקשים ממסגרות החינוך הרגילות, המרכז למשפחה יסייע למשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, בעיקר מהחינוך המיוחד 

פורסם בתאריך: 14.1.19 18:51

שני מרכזים חשובים נפתחו באם המושבות ובנווה גן, המרכז לגיל הרך והמרכז למשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים. המרכז למשפחה – למשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, נפתח ברחוב שרגא רפאלי 4. המרכז הוא חלק ממחלקת נכויות בניהולה של יפה זומר הפועלת באגף לשירותים חברתיים ובריאות, בראשותו של אשר שוקר ובניהולו של גיא עפארי. המרכז הוא מיזם של משרד הרווחה ומהווה שרות משלים לעבודת מחלקת נכויות באגף הרווחה בעיר, ומופעל על ידי מקפת בניהולו של עו"ס דמיאן סרניאקי, בשיתוף הורים, פעילים ומתנדבים. המרכז מיועד למשפחות מהעיר, להן ילד עם צרכים מיוחדים (עד גיל 25). במקום יופעלו תכניות פנאי והפגה, קבוצות תמיכה, הנגשת מידע וזכויות ועוד. במעמד הפתיחה ברכה חברת הנהלת העיר, ענת זנזורי, בשם ראש העירייה רמי גרינברג, והודתה לכל העושים במלאכת קודש זו. ראש האגף לשירותים חברתיים ובריאות אשר שוקר הודה למחלקת נכויות ולכל השותפים ואמר: "המרכז למשפחות ייתן מענה לכל אותן משפחות שעד כה לא היה להן מרכז המתאים לצרכיהן. פה, בבית הזה, תוכלו ליזום, לפעול, לשתף ולמצוא מענה לכל בני המשפחה".
לאחר מכן התקיים טקס קביעת מזוזה, ולאחריו הילדים וההורים נהנו מסדנאות יצירה ומהמופע אדון שוקו, מופע משירי אריק איינשטיין של להקת תפוזים.
המרכז לגיל הרך נפתח ברחוב מבצע דקל 3 בשכונת נווה גן ויהיה חלק מפעילות אגף גני ילדים. המרכז יפעל במבנה בן שלוש קומות. בקומה הראשונה נפתחו ארבעה גני ילדים, בשנייה תפתח ספרייה ובקומה השלישית נפתח המרכז לגיל הרך אשר יעניק שירותים לילדים מגיל לידה ועד גיל שש.
המרכז לגיל הרך הוא פרי שיתוף פעולה של עיריית פתח תקוה, מינהל החינוך בעירייה, משרד החינוך, המשרד לביטחון פנים, משרד הקליטה, משרד הבריאות ומשרד הרווחה.
הוא יטפל בילדים בילדים המתקשים בתפקודם במסגרות החינוך בגיל הרך (המטופלים בתכנית מעגן) בילדים המטופלים בתכנית נתיבים להורות – תכנית שמיועדת לילדים בעלי בעיות רגשיות או התנהגותיות, או לילדים שהוריהם אינם יכולים בשלב הזה להעניק לילדיהם תנאים סבירים להתפתחות תקינה, אך הצוות המקצועי מאמין ביכולתו לחולל שינוי בתפקוד ההורים. המטרה בהמשך היא להרחיב את הפעילות.
בשלב הראשון הילדים יאותרו על ידי אנשי המקצוע ויוזמנו למרכז לקבלת טיפול, בהמשך המטרה היא לפתוח אותו לכלל הציבור. המרכז יעסוק בשלושה תחומים מרכזיים: איתור ומניעה, מערך טיפולי, והעשרה בתחומים מגוונים. בימים אלה, נבנה במקום ג'מבורי לרווחת ילדי העיר, עוד מתוכננים בהמשך להתקיים במקום הרצאות להורים, הרצאות לילדים, תכניות העשרה, סדנאות ועוד. באגף גני ילדים מציינים שהמרכז יפעל בשלבים והתושבים יעודכנו על פעילויות לכלל הציבור.
"אנו מאמינים כי על הרשות לספק מענה לילדים מלידה ועד גיל 6", אמר רון כץ, ממלא מקום ראש העיר וראש אגף החינוך. מיכל אונגר, מנהלת האגף לגני ילדים, אמרה: "המרכז לגיל הרך מאגם משאבים וממקסם את הטיפול באופן מלא, על כל היבטיו. המרכז לגיל הרך נבנה בסמיכות לבית החולים שניידר ועל הציר המרכזי ברחוב ז'בוטינסקי, עובדה זו מאפשרת שיתופי פעולה עם בית הספר האוניברסיטאי בבית החולים שניידר. במרכז ייפתח גם מתחם ג'ימבורי מפואר בו יבקרו הילדים בשעות הבוקר ובשעות אחר הצהריים, וכן תפעל במקום משחקיה טיפולית בהדרכתה של ד"ר מירי קרן". את אירוע הפתיחה הנחתה אורית כהן צמח שתנהל את המרכז.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר