כיתה ריקה. צילום רינת אברג'יל
כיתה ריקה. צילום רינת אברג'יל לכיתה המצולמת אין קשר לכתבה

מנהלת בית ספר: "יש דיבורים בוועדי ההורים לא לשלוח את הילדים לבתי הספר ביום המיצב"

סערת המיצב מגיעה גם לפתח תקווה, בעקבות דרישת הפורום הארצי של ועדי ההורים ממשרד החינוך לבטל את המבחנים. יו"ר ועד ההורים העירוני, אנה נבות: "חשוב שההורים יבינו שההחלטה היא גם בידיים שלנו"

פורסם בתאריך: 16.1.19 11:05

פורום ועדי ההורים היישובים שלח בימים אלה מכתב לשר החינוך בדרישה לבטל את מבחני המיצ"ב. במכתב הם דורשים גם לפתוח בחקירה ממלכתית על מחדלי מבחני המיצ"ב. לטענתם המבחנים לא בודקים באמת את מצב בית הספר, אלא הביאו לתחרות בין מנהלים ולמירות לא הגיוני אחר תוצאות במבחנים אלה. כידוע באחרונה בוטלו מבחני המיצ"ב בגלל עלייה גדולה ולא הגיונית באחוז התלמידים שהוגדרו כלתמידי חינוך מיוחד כדי שלא ייכללו בממוצע הבית ספרי.

"מבחני המיצ"ב באו בחטא לעולם, בטענה שנועדו להשתלב בתהליכי ההוראה בכיתה", כותב פורום וועדי ההורים לנפתלי בנט. "תובנות מנתוני המבדק מאפשרות בניית תכניות התערבות שנותנות מענה לצרכים הייחודיים של תלמידים שונים, הרכבת קבוצות לימוד ובחירת חומרי לימוד מתאימים. אבל… היישום במציאות, וה"מוטציות" שהתפתחו, הובילו את מבחני המיצ"ב לשדות זרים ולשימושים ועיוותים, הרומסים, ברגל גסה, את עקרונות החינוך כולו. ברגע שהדוחות מתפרסמים בשם השקיפות, הם חדלו לשמש כלי עזר למנהלים ולמחנכים לאתר את החוזקות והחולשות של המוסד החינוכי והכניסו את כל גורמי המערכת לרבות מנהלי בתי הספר לתזזית בה הם נדרשים להתעמת מול נתונים שהמערכת מחשבת ולהתייחס אליהם גם אם הם לא נכונים. אנו דורשים לבטל את השיטה הקיימת ולבחון מערכת חילופית".

אנה נבות. צילום זאב שטרן

אנה נבות. צילום זאב שטרן

אנה נבות, יו"ר ועד ההורים העירוני בפתח תקוה, מנסה לעשות סדר: "יש בעיה בשיטה. חשוב שההורים יבינו שההחלטה היא גם בידיים שלנו. זכותנו להימנע מלשלוח את הילדים ביום המבחן, להודיע על כך מראש והמערכת תאלץ לבטל את המבחן. הדעות לגבי המיצב חלוקות גם בבתי הספר בעיר. אבל כולם תמימי דעים כי לקראת המיצ"ב העולם כמרקחה והדבר פוגע בהתנהלות הטבעית של בית הספר. כולם מלמדים איך עוברים את המיצ"ב. וגם באקלים החברתי מנהלים מוצאים את עצמם ממציאים דרכים כדי לייצר מציאות ורודה מידי ואחרי המיצב קשה להדביק את הפער. כמובן שהפיקוח מודע להתנהלות ומכיר אותה מצוין. לאור כך חשוב למצוא כלי מדידה אחר וזה ימצא רק כאשר ירדו מבחני המיצב מהמדף והמדד יושג באמצעים עדכניים ויעילים. ההורים בפתח תקווה דורשים התייעלות ויודעים שיש צורך במבדקים תקופתיים לשיפור האקלים ולמען מצוינות פדגוגית אבל לא על חשבון הילדים ושעות החינוך".

נכון לעכשיו יש עיצומים בעניין מבחני המיצב והמנהלים קיבלו הוראה לא לשתף פעולה עם ראמ"ה – הרשות למדידה והערכה במשרד החינוך שאחראית על מבחני המיצב – לא להכניס אותם לבתי הספר ולא להעביר להם נתונים. מנהלת באחד מבתי הספר בעיר אמרה: "כרגע יש דיבורים של ועדי ההורים בעיר לא לשלוח את התלמידים לבית הספר ביום המיצב. אבל מה שחשוב זה שאם יש החלטת הורים עירונית שהיא תהיה גורפת ולא הורה אחד ישלח והורה אחר לא, או בבית ספר אחד לא יעשו מיצב ובאחר כן, כי אחרת בתי הספר ייפגעו מזה ואז זה ייצא בבחינת בא לברך ויצא מקלל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר