אבן הפינה לגינת הזיכרון. מימין למטה מייה עוז. צילום זאב שטרן
אבן הפינה לגינת הזיכרון. מימין למטה מייה עוז. צילום זאב שטרן

מרגש: גינת הנצחה לרונן עוז בבית הספר בו לומדת בתו

עוז ז"ל הציל את משפחתו מפיגוע השריפה בירושלים. הוא עצמו נפצע קשה ונפטר לאחר כמה חודשים בטיפול נמרץ. תלמידי השכבה של בתו נרתמו יחד עם הנהלת בית הספר, עם קבוצת גמלאים ותלמידים נוספים להנציח את זכרו

פורסם בתאריך: 24.1.19 17:29

ביום שלישי השבוע הונחה אבן פינה בחטיבת אחד העם – ורבר לגינת הנצחה לרונן עוז ז"ל, אשר נהרג בפיגוע השריפה בירושלים, כאשר חילץ את ילדיו מהאש, אך הוא עצמו לא הצליח להתאושש מהכוויות ולאחר חודשים בטיפול נמרץ נפטר.
בתו של רונן ז"ל, מייה, לומדת בכיתה ט' בחטיבת אחד העם – ורבר. תלמידי השכבה החליטו להנציח את זכרו של רונן ז"ל וחברו לאם המשפחה, אילנית, שביקשה להקים לו פינת הנצחה. התלמידים פנו לרכזת המעורבות החברתית סיגל גנון וביחד איתה אותר שטח בחצר החטיבה להקמת גינת הנצחה לימודית.
על מנת לגייס כסף לטובת גינת ההנצחה, תלמידי כיתתה של מיה הסתובבו ברחבי העיר והתרימו מוצרים שאותם מכרו באירוע בחטיבה וביחד אספו 1,500 שקלים לטובת הגינה. כיתת הגמלאים, שלומדים מידי שבוע בחטיבה, בשיתוף תלמידי כיתת האומנות משכבת ז', שילבו להקמת הגינה את תכנית הנטיעות בערוגות שיזמו לרגל ט"ו בשבט. ודיוויד קדיש, מנהל החווה החקלאית, יעץ מקצועית ואף תרם צמחים, אדמה וציוד שתילה.

גינת זיכרון בחטיבת אחד העם ורבר, לזכר רונן עוז שנהרג בשריפה בירושלים. צילום באדיבות בית הספר

אילנית עוז.  צילום באדיבות בית הספר

בבוקר ט"ו בשבט נערך על ידי הגמלאים שולחן חג במתחם בו תוקם הגינה. השותפים הציגו את הרעיון. האם אילנית סיפרה על החזון שלה לגינת הנצחה אסטטית שבמרכזה עץ מעוצב וקיר פורח עם לוח זיכרון. מנהלת החטיבה שרית קיצוני, הוסיפה שבלב הגינה, יוצב שולחן ספסלים עגול שיאפשר התכנסות ולמידה. לאחר מכן התלמידים הכינו את המקום לשתילה ובסיום כולם שתלו צמחים. "הקסם הוא ההתכנסות והחבירה של כל כך הרבה אנשים מלאי רצון טוב, נתינה ושיתופי פעולה שהצליחו לאחד את נקודת המבט השונות למטרה מרגשת משותפת", אמרה קיצוני.

גינת זיכרון בחטיבת אחד העם ורבר, לזכר רונן עוז שנהרג בשריפה בירושלים. צילום באדיבות בית הספר

הנחת אבן הפינה לגינת הזיכרון צילום באדיבות בית הספר

אילנית עוז אמרה: "נקראתי על ידי צוות פרויקט המעורבות החברתית בחטיבה לקחת חלק בפרויקט הקמת גינה תוך שילוב הנצחתו של רונן שלנו בפרויקט. כמובן שמאוד התרגשתי מהיוזמה, וראיתי בה הזדמנות טובה להנציח את זכרו ביצירת סביבה נעימה ללימוד ובכלל לשיח בבית הספר ולהעביר משהו ממנו הלאה. ביום שלישי ערכנו את טקס הנחת אבן פינה להקמת הגינה, נוכחתי בגודלה של הנתינה ולהרבה רצונות גדולים מצד כל הגורמים שמשולבים בפרויקט, הן מצד הילדים בכיתה ט' שהפרויקט הוא שלהם, הן מצד שכבת ז' שמסייעת בעבודות, כיתת הגימלאים שנרתמה ותורמת כספים וידע, גורמים בעירייה, הצוות החינוכי ומנהל החווה החקלאית שתרם צמחים והמון ידע מקצועי בתחום. אני מאוד נרגשת ומתמלאת נפשית להיות חלק מהעשייה הזו, מאחלת לנו להתרכז בעשיה לטובת הכלל וליהנות ממנה, ולהצליח מאוד במשימתנו זו להנצחת זכרו של רונן שלנו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר