מסיבת סיום צילום ירון קמינסקי
מסיבת סיום צילום ארכיון ירון קמינסקי לילדים אין קשר לכתבה

הוועדים של כיתות ו' גובים מאות שקלים למסיבה, הורים רבים ממורמרים

במאי, אולם, הגברה, תאורה ועוד: בבתי ספר רבים כבר מתחילים להתכונן למסיבות הסיום של כיתות ו'. הסכום שמבקשים מההורים בנוסף למה שנגבה בתחילת השנה מעורר מחלוקת גדולה

פורסם בתאריך: 17.2.19 15:17

בימים אלה החלו כבר בבתי הספר היסודיים לתכנן את מסיבת הסיום של כיתות ו'. לטענת הורים בלא מעט מבתי הספר היסודיים בעיר כגון הדר, אלימלך כנר, קפלן, נעמי שמר, אמיר, חיים חפר ועוד הם התבקשו להוסיף ל-75 השקלים ששילמו בתחילת השנה, במסגרת תשלומי בית הספר, סכום נוסף גבוה יותר שנע בין 150 ל-400 שקלים עבור המסיבה עצמה. הכסף עצמו מיועד עבור הגברה, תאורה, במאי, השכרת אולם (שיכולה לנוע בין 5,000 שקלים באודיטוריום באחד מבתי הספר ועד 15 אלף שקל בהיכל התרבות), ספר מחזור, שמירה, ועוד. העלות בחצר בית הספר יכולה להגיע ל-23,000 שקלים, בעוד בהיכל התרבות זה יכול להגיע גם ל-60 אלף שקלים.
לטענת ההורים, נאמר להם, שמאחר והסכום שנגבה בתחילת השנה – 75 שקלים – לא מספיק, יש צורך בתוספת תשלום. אך מאחר ובית הספר לא יכול לגבות סכום נוסף מעבר למה שגבה בתחילת השנה במסגרת התשלומים, מי שיגבה וישלם את התשלומים לאנשי המקצוע השונים הם וועדי ההורים. יש מספר בתי ספר שעשו ביטוח לקראת המסיבה ויש לא מעט וועדים שבכלל לא מודעים לאחריות האישית בתשלום לאיש מקצוע חיצוני.
לטענת חברים בוועד ההורים העירוני, אחת הבעיות היא שמשרד החינוך אישר בתשלומים 75 שקלים עבור מסיבת כיתה ו' לפני שנים רבות, אך למרות השנים שחלפו והעלויות שגדלו, הסכום שנגבה נותר כפי שהוא. "במשרד החינוך לא משאירים ברירה", אומר חבר בוועד ההורים, "עם 75 שקלים לא ניתן לקיים מסיבת סוף שנה, יש בתי ספר שמעבירים כסף מהניהול העצמי, אבל לא לכולם יש. בעבר, לבתי הספר היו הכנסות מהצהרונים, ברגע שביטלו את התקורות, בתי הספר בבעיה ולכן הם חייבים לגבות מההורים. עד שמשרד החינוך לא יעדכן את המחירים, מרבית בתי הספר יגבו תוספת". חבר אחר בוועד העירוני אומר: "אם אנחנו רוצים לקיים מסיבה מכובדת, אנחנו חייבים לגבות כסף מההורים. מי שיש לו בעיה כספית, יכול לפנות ואנחנו ננסה לעזור לו, אבל בסכום שמשרד החינוך מקצה ובעיקר אם מדובר בבתי ספר קטנים, לא ניתן לקיים מסיבה".
אבל עם כל ההבנה, יש הורים רבים שלא מרוצים מכך. "אני לא מצליח להבין למה אנחנו צריכים לשלם תוספת למה שנגבה מאתנו בתחילת השנה", אומר הורה לתאומים, "מדובר בהמון כסף. מעמידים אותך בסיטואציה לא נעימה, אתה יכול לבקש הנחה, אבל הרוב מתביישים". הורה נוסף: "בבית הספר שלנו מבקשים לגבות מאתנו כמעט 200 שקלים עבור מסיבת סוף שנה. הם גבו 75 שקלים עבור מסיבת סוף שנה, הוועד אסף עוד 200 שקלים עבור אירועים כיתתים ועכשיו הם רוצים לגבות מאיתנו עוד 200 שקלים עבור מסיבת הסיום. אמרו לנו שהכסף עבור במאי בעלות של כמעט 12 אלף שקל, השכרת אולם ב-5,000 שקלים ואני לא מבין למה אנחנו צריכים לממן את זה ואי אפשר לעשות מסיבה צנועה".
ממשרד החינוך נמסר: "באופן עקרוני, אין הבדל אם גביית הכספים נעשית על ידי הועד או ישירות על ידי בית הספר. חוזר מנכ"ל האוסר על גביית כספים מעבר למותר, חל בשני המקרים ועל מנהל בית הספר לאסור את הגביה הלא חוקית. יצוין כי זכותם של ההורים לארגן בסוף השנה אירוע פרטי שאינו באחריות בית הספר. במקרה שכזה, אסור יהיה על ההנהלה או צוות המורים להיות נוכחים באירוע וכן אסור שהאירוע יתקיים במתחם בית הספר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר