בית ספר בית יהודה צילום זאב שטרן
בית ספר יהודה. צילום זאב שטרן

ההנחיה החדשה של גרינברג מלחיצה את הורי החינוך המיוחד החרדי

הורים בבית הספר בית יהודה אומרים שניתנה הנחיה שתלמידי חוץ לא ילמדו בעיר. ההורים חוששים מההשלכות על מספר התלמידים, על התקציבים, ועל קבלת תלמידים מהעיר שאין להם כאן מענה בביתי ספר בערים אחרות

פורסם בתאריך: 25.2.19 11:11

הורים לילדים הלומדים בחינוך המיוחד החרדי בעיר טוענים שראש העירייה, רמי גרינברג, נתן הוראה שהחל משנת הלימודים הבאה התלמידים ילמדו בעיר ולא ייצאו ללמוד בבתי ספר מחוץ לעיר. עוד הם טוענים שבתחילת השבוע התקיימה פגישה בוועדת השמה של החינוך המיוחד בבני ברק ולטענת אנשים שנכחו במקום, נציג משרד החינוך אמר באותה פגישה, שראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג נתן הוראה לא לשבץ תלמידים מחוץ לעיר בבתי הספר של החינוך המיוחד בפתח תקווה.
לטענת הורים לילדים הלומדים בבית הספר החרדי לחינוך מיוחד 'בית יהודה', יותר ממחצית מהתלמידים מגיעים מחוץ לפתח תקווה וברגע שההוראה הזו תיושם מי שיפגע מכך הם תלמידי העיר, מאחר שכמות התלמידים תקטן וכך גם התקציבים. "אין לבית הספר הזה זכות קיום בלי תלמידים מחוץ לעיר", אומר גורם עירוני "כיום יש בבית הספר הזה כ-100 תלמידים ולדעתי מחצית ואולי יותר מהם מחוץ לפתח תקווה. חוץ מזה, זה תן לי ואתן לך, ברגע שהוא לא יקבל, לא יקבלו את התלמידים שלנו מחוץ לעיר ועם כל הכבוד שפתח תקווה יש לה מקום חשוב בחינוך המיוחד, לא לכולם יש מקום בבתי הספר בעיר".

לטענת גורמים עירוניים, מדובר במדיניות חדשה של ראש העירייה, שמבקש להשאיר את התלמידים בעיר ורק במקרים מיוחדים לאשר העברות. "המטרה שלו זה להגדיל לאט לאט את מספר התלמידים שלומדים בבתי הספר בעיר ולתת מענה מקסימלי בתוך העיר. למרות שהוא צריך להבין שברגע שהוא לא יקבל תלמידים מערים אחרות, לא יקבלו את שלנו ובחינוך מיוחד, עם כל הרצון, העיר לא יכולה לתת מענה לכל הלקויות".
תגובת העירייה: "אכן כן. מטרתנו היא שילדי העיר ילמדו בה. ולא כמו שקרה עד כה שמוסדות חינוך שעלו לתושבי פתח תקוה הרבה מאוד כסף מאוישים על ידי תלמידי חוץ ולעומת זאת תלמידי פתח תקוה נאלצים לנסוע מחוץ לעיר. כעת עושים סדר בנושא לרווחת תושבי פתח תקוה".
לאחר בקשה חוזרת לעירייה, להתייחס להנחיה לפיה תלמידי חוץ לא ילמדו בעיר, נמסר מהעירייה: "כפי שכתבנו בתגובתנו מאתמול. אין הצדקה שילדי העיר ילמדו בערים אחרות, כאשר מיטב בתי הספר עומדים לרשותם בקרבת בתיהם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מסקרן אותי לדעת האם הורים משלמים למועצת אבן יהודה(דוגמית בלבד) עבור ילדהם מכל רחבי הארץ הלומדים בפנימיית הדסים?

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר