הכנות לעדלאידע בפתח תקוה. צילום דוברות העירייה
הכנות לעדלאידע בפתח תקוה. צילום דוברות העירייה

אושרה הצעה של רועי פן לחגוג את פורים בכל הגנים בימי שישי

ההחלטה אינה מחייבת את הגננות אבל פן מאמין שגננות רבות יפעלו לפיה. מדובר על פורים בשנה הבאה בשל הסמיכות לפורים הקרוב

פורסם בתאריך: 25.2.19 08:59

הצעתו של חבר המועצה רועי פן, לקבוע את יום שישי כיום שבו בכל הגנים ובתי הספר היסודיים חוגגים את מסיבות פורים והילדים מתחפשים, אושרה בישיבת המועצה. הצעה זו נועדה למנוע מצב שבו כל גן מתחפש ביום אחר וכך קורה שהגן מסתיים בשעה 12:00 והצהרון מתחיל רק כעבור שעתיים. הדבר ייושם רק משנת הלימודים הבאה, לאור כך שפורים יחול בעוד פחות מחודש.

פן מסביר, שעל פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך – ביום בו ילדי הגנים מתחפשים – הלימודים בגנים ובבתי הספר מסתיימים בשעה 12:00. בפועל נוצר מצב שכל גננת בוחרת לחגוג את מסיבת הפורים אצלה בגן ביום אחר ובאותו יום הלימודים בגן מסתיימים בשעה 12:00 ולכן נוצר מצב שההורים נדרשים לצאת מהעבודה לפני השעה 12:00 על מנת להספיק לאסוף את הילדים מהגן.

עוד מסביר פן, שבחלק מהצהרונים, הצליחו בעבר להקדים את הצהרון לשעה 12:00 אך סיום הצהרון היה יותר מוקדם, דבר שלא עזר כל כך להורים. בצהרונים שלא הצליחו להקדים את השעה לסיום הגן, הצהרון החל בשעה 14:00 וההורים היו צריכים להגיע לאסוף את הילדים בשעה 12:00 ולהחזיר אותם בשעה 14:00. "לא ניתן להשלים עם מצב בו במערכת חינוך ציבורית – אין שיווין בין הורים – חלק צריכים להפסיד חצי יום עבודה, וחלק לא", אומר פן. ב"במצב הנוכחי נחגג פורים על פני שבוע שלם בגנים ובמידה ויש להורים יותר מילד אחד בגנים ובבתי הספר, ההורים היו צריכים להפסיד כמעט חצי שבוע של עבודה. "המצב הנוכחי מקשה על הורים ועל מפעילי הצהרון לתכנן את סידור העבודה שלהם", הוא אומר ומוסיף: "מדובר בצעד הצהרתי, ולא בצעד שיחייב את הגננת. העירייה תקרא לגננות ולמנהלות בתי הספר היסודיים לקיים את החגיגות ביום האמור, בתקווה "שסימון המטרה" הזה יביא לתיאום טוב יותר בין כולן. ידוע לי שיש גנים שבהם יש באותו יום גננת משלימה, אבל אני מאמין שב-99 אחוז מהמקרים לגננת הקבועה יהיה רצון וזמן לתאם ולהתחלף עם הגננת המשלימה. ברור לי שאיחרנו את הרכבת לחג הקרוב, אבל אם נשנה את המצב הזה החל מהשנה הבאה – עדיין עשינו פה משהו ענק לרווחת הציבור".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אורלי

    כל הכבוד לרועי פן על החשיבה והעלאת ההצעה שתקל מאוד על הרבה משפחות.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר