גן מצפה רמון בנווה גן צילום באדיבות ההורים
גן מצפה רמון בנווה גן צילום באדיבות ההורים

בגלל המחסור המתמשך באנשי צוות: הורי הגן החליטו להשבית אותו

הורי גן מצפה רמון בשכונת נווה גן מתלוננים כי בימים רבים הגן נפתח עם אשת צוות אחת. בשבוע שעבר זה קרה בתשעה גנים נוספים. בעירייה מבהירים: מילוי המקום של הגננות הינו באחריות משרד החינוך, העירייה מסייעת להם

פורסם בתאריך: 28.2.19 12:41

הורי גן מצפה רמון בנווה גן, מתכוונים להשבית מחר, יום שישי, את הגן. זאת מאחר ולטענתם מידי שבוע יש מחסור בנשות צוות והגן נפתח עם אשת צוות אחת. היום יום חמישי, מסבירים ההורים, הגן נפתח עם סייעת בלבד, מאחר והגננת הייתה חולה ורק לאחר טלפונים רבים לכל הגורמים בעירייה, לקראת השעה 10:00 הגיעה גננת. "עצם זה שפתחו את הגן רק עם סייעת אחת בלבד על 30 ילדים זה לא תקין", מסבירה אימא מהגן. "העירייה צריכה לקחת אחריות ולדאוג שברגע שאיש צוות לא מגיע, שיימצאו במיידי מישהו מחליף. מספיק שהסייעת צריכה לצאת לפתוח את השער להורה שמאחר, הילדים נשארים לבד".
יצוין כי ביום שישי שעבר תשעה גני עירייה נפתחו עם סייעת אחת מאחר והגננות לא הגיעו וביום שישי אין סייעת שנייה. הדבר יוצר כעס גדול אצל הורים רבים שכבר די מיואשים מהמצב.
מי שניסה לקדם את הנושא היא סיעת הביצועיסטים שביום ראשון ביקשה לעלות לישיבת המועצה הצעה לסדר בנושא אך לטענתם, ראש העיר רמי גרינברג ביקש להוריד את הנושא. אורי אהד מסייעת הביצועיסטים מסביר שהם ביקשו לקדם שלושה דברים: הקמת מאגר סייעות, קליטת גננות פורשות ומוקד 24/7. "המטרה היא לקלוט לתוך המערכת סייעות גם אם אין להם 12 שנות לימוד, אך יש להן ניסיון והכשרה מתאימה", אומר אהד, "בנוסף, לפנות בכל קורא לגננות שפרשו בשנים האחרונות להצטרף למאגר של כוח האדם וכך הן יוכלו להחליף את הסייעות החולות. דבר שלישי זה מוקד שיעבוד 24 שעות וברגע שסייעת יודעת שהיא חולה גם אם זה באמצע הלילה, יש לה מקום לדווח, אפילו למוקד העירוני שיכול להעביר את זה הלאה. כיום הן מדווחת רק בשעה 7:00 בבוקר וגם אם מוציאים סייעת, לעיתים לוקח לה שעתיים ויותר להגיע לגן".

אהד מתייחס גם לכך שראש מינהל החינוך רון כץ ציין לפני כחודש שנמצא פתרון בשיתוף מקפת: "לצערי, עובדתית כיום זה לא עובד, אם זה היה עובד, הם לא היו צריכים להעביר סייעות מגן לגן. לצערי, כל הצעה שאנחנו מעלים כולם מצביעים נגד. הם העלו הצעה חלופית שמינהל החינוך ימשיך ויעשה מאמצים להגביר את כוח האדם, שזה בעיקר משהו באוויר ולא משהו ישים".
תגובת העירייה: "צוות גן ילדים מורכב מגננת וסייעת. הגננת היא עובדת משרד החינוך והסייעת היא עובדת עירייה. משרד החינוך דרך הפיקוח אחראי על מילוי מקום גננות חסרות והעירייה אחראית על מילוי מקום סייעות חסרות. העירייה עושה מאמצים רבים ומשקיעה משאבים רבים כדי לוודא שאף גן לא ייסגר בגלל סייעת נעדרת. מאמצים אלו מצליחים ואין סגירת גנים בגלל חוסר בסייעת. משרד החינוך לא מצליח לעמוד במשימה של מילוי מקום גננות. המשרד מודה בבעיה ובימים אלו הוא משלים גיוס זכיינים חיצוניים שיסייעו בפתרונה. עיריית פתח תקווה, לפנים משורת הדין ולטובת התושבים, מנסה לסייע למשרד החינוך במילוי מקום גננות או לפחות סייעות שיחליפו גננות. בדרך כלל העירייה מצליחה לסייע למשרד וכמעט לא קורה שגן ייסגר מחוסר גננת, רק בגלל ההירתמות של העירייה – על חשבונה. משרד החינוך מציין לשבח את העירייה על עזרתה ומבטיח שמחודש מרץ או אפריל יופעל מערך ההחלפה החדש של משרד החינוך".

לגבי הגן בשכונת נווה גן אמרו בעירייה: "שוב נדגיש שהגננת הינה עובדת משרד החינוך, והאחריות הבלעדית הינה של המשרד. להבדיל מרשויות אחרות בארץ עיריית פתח תקוה מסייעת למשרד החינוך במציאת מילוי מקום. הבוקר, משרד החינוך שוב לא הצליח למצוא גננת והעירייה שלחה על חשבונה גננת פרטית שתגיע לגן".

דובר מחוז תל אביב במשרד החינוך, אבי קצובר, מסר בתגובה: "מפקחות משרד החינוך עושות ככל שניתן כדי לגייס ממלאות מקום לגננות נעדרות וזאת לרוב בפרק זמן קצר ביותר של מהיום למחר. לצערנו בשל החורף הקשה והמתמשך, נעדרות הרבה מאוד גננות מעבודתן. אנו מודעים לבעיה ופועלים בכל הדרכים העמדות לרשותנו כדי לענות על הצרכים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר