צילום אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה צילום ניר כפרי
צילום אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה צילום ניר כפרי

לא מחרימים: תלמידי פתח תקוה ישתתפו במבחני המיצב

כך החליט ועד ההורים העירוני, בתוך פגישה של נציגי ועדי הורים עם מנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך, חיה שיטאי

פורסם בתאריך: 3.3.19 20:31

וועד ההורים העירוני בפתח תקווה, החליט לאחר פגישה שהתקיימה בחמישי שעבר עם מנהלת מחוז תל אביב של משרד החינוך, חיה שיטאי, בהשתתפות יו"רים של ועדי הורים ממספר יישובים ביניהם הרצליה, רמת השרון, בת ים, תל אביב ופתח תקווה, לקיים את מבחני המיצב בעיר ולא להחרים אותם. מבחן המיצב הראשון יתקיים בשלישי הקרוב לכיתות ה' ו-ח' בעברית. בהמשך החודש יתקיים מבחן לכיתה ח' במדע וטכנולוגיה ובחודש מאי מבחן באנגלית ובמתמטיקה לכיתות ה' ו-ח'.
מבחני המיצב – מדדי יעילות וצמיחה בית ספרית – מתקיימים כידוע בכיתות ה' ו-ח' בארבע מקצועות ליבה- שפת אם עברית או ערבית, מתמטיקה, אנגלית ומדע וטכנולוגיה. המבחנים נערכים בכל שנה בשליש מבתי הספר בישראל.

מנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך, חיה שיטאי צילום רמי לוי

מנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך, חיה שיטאי צילום רמי לוי

בפגישה צינה שיטאי בפני ההורים שכבר השנה בוטל פרסום תוצאות המבחן ומשרד החינוך מתכנן שינוי במתבנים המיצ״ב החל מהשנה הבאה (תש״פ). בנוסף, הבטיחה להורים שבקרוב תוקם ועדה בשיתוף ההורים, אשר מטרתה לבדוק את מתכונת המבחנים.
בהודעה שהוציא וועד ההורים העירוני להורי העיר, צויין שהם החליטו לכבד את בקשת מנהלת המחוז ולא לשבש את מבחני השפה המתוכננים ליום שלישי הקרוב. עוד הוסיפו שהורים שאינם מעוניינים לשלוח את ילדיהם למבחן יעשו זאת על פי שיקול דעתם ועל פי הנחיית היועץ המשפטי של משרד החינוך. כל ילד שמגיע לביתה ספר ביום המבחן מחויב להיבחן גם אם שלח אישור הורים.

אנה נבות. צילום: זאב שטרן

אנה נבות. צילום: זאב שטרן

"המיצ"ב במתכונתו הנוכחית אינו יעיל ואינו משקף מציאות", אמרה אנה נבות, יו"ר וועד ההורים העירוני. "אין טעם למבחנים שנועדו ללחוץ את כל המערכת לתוצאות והשוואה מספרית. חייבים למצוא דרכים למדוד ולעקוב, אבל זו העבודה של משרד החינוך להתאים באופן אישי לכל ילד את הדרך שלו בקצב שלו".

נבות הוסיפה: "אנו מצפים שמשרד החינוך יקיים את הבטחתו ויקים את הוועדה הדנה בשינוי בחינות המיצ״ב באופן מיידי, וישתף בה נציגות הורים. נרצה לראות התקדמות בפעילות הוועדה במהלך חודש אפריל. אם זה לא יקרה, אנו שומרים לעצמנו את האפשרות לחזור למחאה ביתר שאת. העירייה מבינה, כמונו, את הצורך המידי בשינוי ותעמוד איתנו במחאה. אנו מזכירים שהצורך המרכזי הוא שינוי שיטת המדידה בטווח הארוך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר