בית ספר יסודות צילום זאב שטרן
בית ספר יסודות צילום זאב שטרן

לא הגיעו: ביסודות החרימו את מבחן המיצב בשפה

למרות החלטה שונה של הנהגת ההורים העירונית, בהנהגת ההורים של בית הספר החליטו לא לגשת היום למבחן המיצב בשפה. רק שלושה תלמידים משכבת ה' הגיעו לבית הספר וגם הם לא ניגשו למבחן

פורסם בתאריך: 5.3.19 13:41

תלמידי שכבת ה' בבית הספר יסודות לא ניגשו היום, יום שלישי, למבחן המיצב שהתקיים בשפה וזאת לאור החלטה של הנהגת הורי בית הספר. ההחלטה הזו מנוגדת להחלטה של הנהגת ההורים העירונית, שהודיעה לאחר מפגש עם מנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך, חיה שיטאי, להיענות לבקשתה של שיטאי ולאפשר את קיום הבחינה כמתוכנן.
"אנחנו קיבלנו את ההחלטה בתוך ההנהגה שלנו במספר פעימות", מסבירה יו"ר ועד ההורים ביסודות, רחלי ברנרד. "נחשפנו לנושא כאשר ההורים של הרצליה הודיעו שהם לא מתכוונים לגשת לבחינה, הבאנו את זה לשולחן הדיונים של הוועד ועלו רעיונות לכאן ולכאן. אחרי ההודעה של וועד ההורים העירוני ביום ראשון,  החלטנו באופן סופי שאנחנו לא ניגשים וקיבלנו מהורי כיתה ה' אישור שהם לא יגיעו. ואכן רובם ככולם שיתפו פעולה היום". היא מציינת בסך הכל הגיעו לבית הספר שלושה תלמידים מהשכבה, אך ככל הנראה הם לא נכנסו לבחינה. שאר תלמידי השכבה לא הגיעו לבית הספר היום.

ברנרד מוסיפה: "הסברנו להורים שאנחנו לא מאמינים בכלי המדידה הזו. שיש הרבה דברים שהמדידה לא לוקחת בחשבון, זה מפעיל הרבה לחצים וגוזל הרבה משאבים. הסברנו שמדובר בלמידה רובוטית וסיזיפית שלא מביאה לידי ביטוי יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא". ברנרד מדגישה שהם כן בעד מבחנים והערכה אבל צריך לחשוב מהי הדרך הנכונה: "צריכה להיות מדידה שתביא תשובות כנות ואמיתיות והמיצבים מאוד מעוותים".
איך הגיבה המנהלת?
"למנהלת היה מאוד קשה עם זה ואני מקווה שלא שמנו אותה במצב קשה. גם המפקחת שוחחה איתי אתמול והסברתי לה את הצד שלנו ואת המסרים. אמנם אנחנו בית ספר קטן, אבל אנחנו החלטנו שצריך לעשות מעשה וזאת התחלה של דרך. אני יודעת שיש עוד מקומות בארץ שקיבלו החלטה כהנהגה שהם לא ניגשים, בתקווה שזה יביא לשינוי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רביד

    כל הכבוד – יישר כח , הגיע הזמן שמישהו יעשה מעשה. בהחלט שיעור בהנהגת הורים. עם דגש על הנהגה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר