המכתב של יצא למנהלי בתי הספר
המכתב של יצא למנהלי בתי הספר

הוראה גורפת לכל בתי הספר: לא לקלוט תלמידים מערים אחרות

גורמים במערכת החינוך העירונית מדגישים: המהלך הזה יפגע קשות בבתי הספר החרדים, ועלול לפגוע בתלמידים מהעיר שרוצים ללמוד בערים אחרות. לעירייה יש אפשרות לנקוט בסנקציות בעיקר נגד בתי הספר החרדים

פורסם בתאריך: 25.3.19 11:42

כל בתי הספר בעיר קיבלו בימים האחרונים הנחיה גורפת לקלוט תלמידים תושבי פתח תקווה בלבד. בנוסף, בתי ספר ועמותות עירוניות אשר פועלים במבני חינוך של העירייה, קיבלו מכתב כי במידה ולא יקיימו את ההנחיה תינקט נגדם סנקציה של ביטול ההקצאה. על מכתב זה חתומה מנהלת מחלקת הקצאות אילנה לט-גל. גורמים עירוניים טוענים, שההתחייבות הזו, היא מכה בעיקר לבתי הספר החרדיים, שרובם יושבים במבנים עירוניים, ולא מעט מהתלמידים שלהם מגיעים מחוץ לעיר. כך, ברגע שהנחיה תצא לפועל, מספר התלמידים בהם יקטן משמעותית ובהתאם כך גם התקציבים שלהם.
במכתב אותו קיבלו בתי הספר נכתב שבהתאם להנחיית ראש העיר, הם מתחייבים בחתימתם לקלוט תלמידים מהעיר בלבד החל מה-1.9. "סטייה תביא לביטול הקצאה ותמיכה וגם ביטול הרישיון מול משרד החינוך", נכתב. עוד מצוין שההצהרה וההתחייבות שלהם היא בלתי חוזרת. יצוין כי הסנקציה אינה רלוונטית עבור בתי הספר החילוניים שמתקוצבים על ידי משרד החינוך וכך גם המבנים שלהם. הסנקציה רלוונטית בעיר לגבי המוסדות החרדיים שפועלים במבנים עירוניים ונהנים מתמיכות של העירייה.

"לא מעט גורמים ממינהל החינוך ניסו לדבר עם ראש העיר ולהסביר לו שההחלטה שלו היא בעייתית והיא לא צריכה להיות חד משמעית, אלא אינדיבידואלית לכל ילד וילד, אבל הוא לא מסכים", אומר גורם חינוך בעיר, "הרי גם מהעיר שולחים ילדים ללמוד בערים שכנות ולכן זה צריך להיות הדדי, יד לוחצת יד, אבל הוא עקשן ולא מסכים", אומר אותו גורם. "בבתי הספר החילוניים, המצב פחות קריטי, אבל אצל החרדים, זה יהרוג את בתי הספר. אצל החרדים יש כל מיני מסלולים ותפיסות שונות והמסגרות שלהם הן בדרך כלל על איזוריות ולכן הגיוני שהם יקבלו תלמידים מבחוץ, אז לבוא ולהגיד שלא מקבלים מבחוץ, זה בעיה".

תגובת דוברות העירייה: "אכן, יצא מכתב למוסדות החינוך הפועלים במבנים עירוניים. במכתב נתבקשו לחתום על התחייבות לקליטת ילדים תושבי העיר בלבד. מדובר בנכסים עירוניים, אשר אמורים לשרת את תושבי העיר פתח תקוה ותלמידיה, והעירייה מחויבת בראש ובראשונה למתן פתרון חינוכי ראוי לתלמידים תושבי העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר