כיפת ברזל צילום מנהלת חומה במפא"ת משרד הביטחון
כיפת ברזל צילום מנהלת חומה במפא"ת משרד הביטחון

בגלל שהמרחב המוגן קטן: הורי נווה עוז החליטו שבכל יום יגיעו רק שליש מהתלמידים

לדברי ההורים המרחב המוגן בבית הספר מתאים ל-200 תלמידים בלבד בעוד לומדים בו כ-650 תלמידים. הנהגת ההורים החליטה שכל עוד אין שינוי במצב הבטחוני ילמדו בכל יום שתי שכבות בלבד. העירייה: "החלטת הנהגת ההורים לא אחראית"

פורסם בתאריך: 26.3.19 09:29

הנהגת הורי בית הספר היסודי נווה עוז נקטה הבוקר בצעד משמעותי, כאשר החליטה שרק חלק מהתלמידים ילמדו בכל יום, כל עוד המצב הבטחוני הנוכחי נמשך. זאת משום שלדברי ההורים יש בבית הספר מרחב מוגן ל-200 תלמידים בלבד, בעוד לומדים כ-650 תלמידים. הנהגת ההורים החליטה לפצל את הלימודים ועד שהמצב יתבהר בכל יום ילמדו שתי שכבות בלבד.

היום, יום שלישי, ילמדו תלמידי שכבות א' – ב', מחר יום רביעי – כיתות ג'- ד', בחמישי כיתות ה'- ו' וכך הלאה. הנהלת בית הספר עודכנה על ידי הנהגת ההורים, אך למרות זאת, הבוקר הגיעו המורים של כל השכבות. "אני לא כל כך מבינה את הסיבה שהם החליטו לפצל את השכבות", אומרת אמא לילדה בבית הספר, "אני חושבת שכל עוד אין הודעה רשמית של המדינה, זה סתם מלחיץ את הילדים, בימים כאלה, דווקא עדיף להיות ביחד ואני חשבתי באופן אישי שיש מקום לשלוח היום את התלמידים לבית הספר".

יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר, ג'ודי ברדר, הסבירה בשיחה עם מלאבס: "בית הספר שלנו מאוד קטן ומאוד וותיק. מצד אחד העירייה מוסיפה עוד ועוד ילדים ומצד שני היא לא בונה תשתיות לזמן חירום לביטחון ילדינו. השבוע נערכה בבית הספר מדידה ועלה בה כי בבית הספר בו לומדים 650 תלמידים, יש מרחב מוגן רק עבור 190 ילדים. לפני שנתיים פניתי לעירייה וביקשתי להגדיל את האזורים המוגנים בבית הספר ונעננו בשלילה. הפתרון שלהם הוא ששליש מבית הספר נמצא במרחב המוגן, שליש צריך לרוץ לאולם הספורט ושליש לספרייה שהיא כולה חלונות ויש בה דלת רגילה ותיקרה מונמכת. חלילה אם יקרה משהו הכל יישבר על הילדים ולכן כאקט אחראי יצאה ההודעה להורים. אנחנו רואים שהדבר היחיד שהציל את המשפחה השבוע היה שהם ישבו בממ"ד והסיבה שהם נפגעו, היא שהם לא הצליחו לסגור את הדלת. לנו יש רק חדר אחד עם דלת הדף והיה יכול להיות עוד חדר, אבל אין בו דלת הדף ולכן אמרנו שזו החלטה אחראית של ההורים לשלוח רק את הכמות שמתאימה לאוזרים מוגנים. התחלנו עם שכבת א'-ב' על מנת לתת להורים זמן להתארגן. חיכינו עד הבוקר עם ההודעה להורים, כי רצינו לראות אם תכנס הפסקת אש ובצר לנו קבלנו את ההחלטה הזו. אני מקווה שהפעם יזרזו את זה ויוסיפו חדרי בטחון ולא רק בבית הספר שלנו. המטרה הראשונה שלנו זה שהילדים יישארו בריאים וחיים. בית הספר צריך להיות מקום בטוח עבור הילדים".
מדוברות העירייה נמסר לגבי בית הספר נווה עוז: "עיריית פתח תקוה כמו יתר הרשויות בארץ פועלת עפ"י הנחיות והמלצות פיקוד העורף. הנהלת בית הספר מכירה את המענה המתאים למיגון התלמידים בביה"ס והנושא אף תורגל מספר פעמים. החלטת ועד ההורים הינה בלתי אחראית ושלא על דעת גורמי המקצוע".

בינתיים, הוציא ראש העיר רמי גרינברג הנחייה למנהלי בתי הספר בעיר כי כל טיול וסיור בכל רחבי הארץ ולא רק בדרום הארץ, צריך לקבל את אישורו.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושבת מודאגת

    לא ברור למה הכוונה שביה"ס מכיר את המענה המתאים למיגון התלמידים – מדובר בבי"ס ישן שמוזנח כבר שנים ביחס לבתי הספר החדשים שבסביבתו! אין מיגון מתאים לילדים בבית הספר הזה ואף המורים לא רוצים לקחת אחריות לביטחונם מקום שבו אין מרחב מוגן!!! גם גני הילדים בנווה עוז אינם ממוגנים ומהווים סכנה!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר