כיתה ריקה. צילום רינת אברג'יל
כיתה ריקה. צילום רינת אברג'יל לכיתה המצולמת אין קשר לכתבה

ביקורת כספיות בבתי הספר מעוררות כעס. יפה בן דוד: "לא יהיה שיתוף פעולה"

רון כץ יוזם בדיקות פתע של משרד רואי חשבון חיצוני על הניהול הכספי ועל אופן השימוש בכספי הורים. בית ספר אחד כבר נבדק, וההמשך יבוא. מזכ"לית הסתדרות המורים שלחה מכתב ודרשה מהעירייה לחזור בה מהמהלך

פורסם בתאריך: 2.4.19 09:50

ראש מינהל החינוך, רון כץ, החל בביצוע ביקורות של משרד רואי חשבון חיצוני על הניהול הכספי של בתי הספר, יוזמה שמעוררת כעס רב אצל מנהלים ומנהלות של בתי ספר בעיר. בית ספר אחד כבר נבדק וההמשך יבוא. בבתי הספר היסודיים שם קיים ניהול עצמי תתבצע בדיקה מקיפה ובעל יסודיים ייבדק השימוש בכספי הורים. לא מעט מנהלי בתי ספר ששמעו על כך זועמים ואף שוקלים לפנות להסתדרות המורים. עוד הם טוענים שהם לא קיבלו הודעה מראש ושמדובר בבדיקות פתע. בעקבות כך, שלחה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, מכתב חריף לכץ ובו התייחסה לביקורות הפתע והודיעה לו שמנהלי בתי הספר לא ישתפו איתו פעולה. "הובא לידיעתי כי בהנחייתך נשלחה למנהלי בתי הספר בפתח תקווה הודעה לפיה בכוונת העירייה לבצע ביקורת פתע בבתי הספר. בכל הכבוד הראוי, הסתדרות המורים רואה בחומרה רבה התנהלות שכזו שתוצאותיה הן פגיעה בתנאי העבודה ובשמם הטוב של מנהלי בתי הספר. לאור זאת, אנו דרושים מעיריית פתח תקווה לחזור בה מהודעתה ומפעילותיה. מיותר לציין, כי מנהלי בתי הספר לא ישתפו עולה עם התנהלות שכזו".

מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דודצילום ראובן קפוצ'ינסקי

מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד צילום ראובן קפוצ'ינסקי

"אנחנו נתונים לכל כך הרבה בקרות מימין ומשמאל. מבקרת העירייה ובקרות משרד החינוך, ו-ועד ההורים וזה די והותר", אומרת מנהלת בית ספר. "שלא לדבר על כך שמותר לתת גם אמון במנהלים, אנחנו אנשים ישרים ומסורים. הבלגנים של מגזרים אחרים ממש לא צריכים להקרין עלינו".

גורם נוסף מציין: "הכעס של המנהלים הוא בגלל שני דברים, קודם כל אף אחד לא עדכן מראש על הביקורות, תמיד כשיש ביקורות מקבלים על כך מידע מראש, מתכוננים ומכינים את החומרים ופה עושים ביקורות פתע. והטענה השנייה היא שיש ביקורות לאורך כל השנה, יש כללים מאוד ברורים, ברור מה נבדק ואיך ופה זה רק יוצר תסיסה.

רון כץ. צילום זאב שטרן

רון כץ. צילום זאב שטרן

גורם אחר אומר: "מוסד חינוכי שמתנהל כמו שצריך, לא אמור לחשוש מביקורות. יש תלונות של הורים שהכספים מועברים בין סעיפים, וטענות נוספות, ולכן צריך לבדוק".

רון כץ אמר בתגובה: "מי שיבצע את הביקורות זה רואה חשבון חיצוני. מדובר בתקציבים של מיליוני שקלים ולכן צריך לבדוק שעומדים בכללים ובקריטריונים. לפעמים גם בתום לב ניתן לטעות וזה יעלה הרבה כספים למערכת. כמו בכל בדיקה, יש התנגדויות, אבל אנחנו עובדים בשקט ובעוצמה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר