צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
למצולם אין קשר לכתבה צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

מחדל: ילד בן תשע יושב כבר חצי שנה בבית

הילד מצוי על הרצף האוטיסטי בתיפקוד גבוה. לדברי הוריו לבית הספר הנוכחי בו הוא משובץ אין מענה עבורו והעירייה מסכימה להעבירו לבית ספר אחר רק בספטמבר

פורסם בתאריך: 29.5.19 18:27

כבר קרוב לחצי שנה יושב בבית ילד בן תשע, שמצוי  על הרצף האוטיסטי בתיפקוד גבוה. ההורים מסבירים שהסיבה היא שהוא לא מתאים ללמוד בבית הספר בו למד עד דצמבר האחרון, והם מבקשים להעביר אותו לכיתה תקשורתית קטנה, אך בעירייה מציינים שניתן יהיה להעביר אותו רק בשנת הלימודים הבאה.
ד' למד בבית ספר רגיל בשילוב יחידני (מכיתה א' עד כיתה ג' השנה). הוא נחשב לתלמיד מחונן מבחינה קוגניטיבית, אבל מאותגר מבחינת הוויסות החושי ולכן הוא זקוק לחדר הכלה/חדר מחשב שם יוכל ללבצע למידה פרטנית עם המשלבת שלו, בתנאים שקטים בזמן שהוויסות שלו מפריע. ההורים מסבירים שבעיית הוויסות החושי החמירה מאוד השנה ולכן המסגרת הנוכחית אינה מתאימה עוד לילד, כמו כן אין חדר שיכול לשמש כחדר הכלה עבורו. בבית הספר הנוכחי יש כיתות תקשורתיות קטנות אך הן מלאות, ובנוסף לכך, לדברי ההורים, מדובר בילדים אשר רובם בתיפקוד נמוך משלו.
ביום ראשון השבוע שלחו ההורים מכתב לראש העיר רמי גרינברג בבקשה למצוא לו מסגרת חלופית עוד בשנת הלימודים הנוכחית. "היות ולבית הספר לא היו פתרונות משביעי רצון עבור בננו, השילוב שלו הופסק ומאז ינואר 2019 הוא יושב ונמק בבית", נכתב במכתב לראש העיר. ההורים מציינים שבחודש פברואר הגישו בקשה לכינוס ועדת חריגים דחופה, על מנת שניתן יהיה להעביר אתו לכיתה קטנה או בית ספר אחר בעיר, אולם וועדה כזו לא כונסה. רק בחודש מאי כונסה וועדת השמה רגילה שאישרה לילד ללמוד בכיתה קטנה, אבל רק משנת הלימודים הבאה. "כל תחינותינו ופניותינו לעמוס תמם (מנהל האגף לחינוך מיוחד במינהל החינוך בעירייה), שמשמש כיו"ר וועדת שיבוץ בפתח תקווה למען ישובץ עוד השנה, עלו בתוהו". הם מציינים ששנת הלימודים בחינוך המיוחד מסתיימת באוגוסט ולכן במידה והוא משובץ בכיתה קטנה יש לו שלושה חודשים להסתגלות והיכרות עם הכיתה. אם ישובץ רק בספטמבר, ההיכרות והלמידה יחלו רק בתום החגים ועד שיקבל מענה לצרכיו, יחלפו עוד מספר חודשים.
ההורים מוסיפים לבסוף, שמאחר והילד נמצא בתפקוד גבוהה על הרצף, יש למצוא עבורו כיתה שרמת הילדים בה גבוהה כשלו והם נותנים את הסכמתם למצוא לו כיתה גם מחוץ לעיר. "כל יום שהוא יושב בבית, ללא חברת ילדים, הוא יום אבוד שלא יחזור", הם אומרים. "המקרה שלנו מאיר את הקושי ואת הצורך לתת מענה לילדים בתפקוד גבוה על הרצף שהיום אין עבורם מענה והם נופלים בין הכיסאות. בית הספר שיתף פעולה, אבל צריך לגלות גמישות, לתת פינה ועזרים טקטיים שיעשו את ההבדל. בתי ספר שאין להם מתקנים מתאימים אסור שיתנו להם "לשלב" ילדים בתפקוד גבוה", מסכמת האם.
מדוברות העירייה נמסר: "לתלמיד לא אושרה וועדת השמה חריגה. התלמיד לומד בבית ספר שמתמחה עם תלמידים על הרצף (בבית הספר 4 כיתות תקשורתיות) והוא בבית על פי החלטת הוריו. מעבר לכיתה תקשורתית בשלב זה של השנה אינה אפשרית ואינה נכונה לתלמיד. התלמיד ישובץ בכיתה מתאימה בתחילת שנת הלימודים הקרובה. הוצעה להורים תכנית חלופית בבית הספר אך ההורים מסרבים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר