כיתה ריקה. צילום רינת אברג'יל
כיתה ריקה. צילום רינת אברג'יל לכיתה המצולמת אין קשר לכתבה

בגלל פיזור הכנסת: הוקפא פרויקט השאלת ספרים בפתח תקוה

כדור שלג: ועד ההורים העירוני הוציא הודעה להורים ובה הסביר את המשמעות של פיזור הכנסת, המשפיע על פרויקטים שונים כמו השאלת ספרים, פעילויות העשרה וצהרוני ניצנים

פורסם בתאריך: 3.6.19 15:13

לאור פיזור הכנסת, הורים ו-ועדים רבים נמצאים במצב של חוסר ודאות לקראת שנת הלימודים הבאה לגבי מספר דברים, החל מתשלומי הורים ועד צהרונים. וועד ההורים העירוני הוציא הודעה להורי העיר ובה נכתב שמאחר ואין כנסת, וועדת חינוך ואישור תקציבי, פרויקט השאלת הספרים לשנת תש"פ טרם החל. "העירייה החליטה לאפשר לבתי הספר לגבות תשלומים עבור הפרויקט אך משרד החינוך אסר על בתי הספר להמשיך גביה במצב הקיים. פנינו לראש העיר ולראש מינהל החינוך ואלה פנו למשרד החינוך וכרגע ממתינים לאישור יועמ״ש לגבייה לפני אישור הכנסת, או לדאוג לכנס את ועדת החינוך ולאשר את תשלומי ההורים ואת השאלת הספרים". הם מציינים שבמהלך השבוע התלמידים שהשתתפו בשנה הנוכחית בפרויקט השאלת ספרים, יקבלו מידע בנוגע להחזרת ספרי הלימוד.
הבעיה המרכזית בנושא השאלת הספרים, היא שבתי הספר צריכים להוציא להורים חוזרי תשלומים, אך מאחר ואין וועדת חינוך, אין מי שיאשר זאת. הדבר נכון גם לגבי תשלומים שנתיים לבתי הספר ותשלומי התל"ן (תשלומים נוספים). בתי הספר אמורים לסכם על פעילויות מול מפעילים חיצונים כבר בימים אלה וחוששים לאחר את המועד.

בעיה דומה צצה גם בנושא הצהרוניים שמופעלים במסגרת תוכנית ניצנים ("ניצנים" – היא תכנית כלל ארצית של צהרונים בסבסוד משרד החינוך, הארכת יום הלמודים לכיתות א'- ג') מכוון שתקציב הצהרונים מוגדר כ-הוראת שעה' ולא כתקציב קבוע, התוצאה היא שב-1 בספטמבר לא יעבור התקציב לרשויות המקומיות והמשמעות מבחינת ההורים, היא למצוא חלופות פרטיות. "זה נושא שמטריד לא מעט הורים", מסביר חבר וועד, "הקבוצות שלנו בטירוף, יש הורים שכבר שילמו עבור השאלת ספרים לשנה הבאה ועכשיו הקפיאו את זה. בעיה דומה יש גם בגני הילדים, שלא יכולים לגבות הזנה, כי גם פה צריך אישורים", הוא מסביר, "ולצערי חוץ מלהמתין, אין לנו מה לעשות".

תגובת דוברות העירייה: "מדובר בבעיה ארצית. בשל פיזור הכנסת, בימים הקרובים משרד החינוך אמור לתת לנו תשובות אולם במקביל נבחנת אופציה לבצע את המהלך דרך העירייה. הסבסוד שניתן היום לתוכנית ניצנים הוא של המדינה. עיריית פתח תקווה יחד עם רשויות נוספות מפעילות לחצים על גורמים ממשלתיים למתן מענה לבעיה".
ממשרד החינוך נמסר: "משרד החינוך ער ומודע לדבר והוא פועל יחד עם השלטון המקומי כדי לגבש מענים מתאימים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר