נשף צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

נפרדים בגדול: מה עושים, כמה זה עולה ומה שותים בנשפי הסיום של התיכונים

רוב בוגרי ובוגרות התיכונים עסוקים בימים אלה רק בדבר אחד: ההכנות לנשף הסיום. אז איך חוגג כל תיכון, כמה זה עולה, מי שותה אלכוהול, כמה פעמים בערב הבר יוצא להפסקה ומי יזכה באוסקר

פורסם בתאריך: 14.6.19 08:26

אחד הדברים שבוגרי י"ב מחכים לו זה סיום הבגרויות והרגע בו ייכנסו אל נשף הסיום, משוחררים מכל דאגה. כבר שנים רבות, רגע אחרי שסיימו את הבגרויות וקצת לפני שהתלמידים הראשונים מתגייסים לצה"ל, חוגגים תלמידי י"ב את נשפי הסיום שלהם בסגנון נשף הפרום האמריקאי.

האלכוהול הוא כבר אורח קבוע במסיבה, בתנאי שמלאו לכם 18 ובהצגת תעודת זהות. במרבית התיכונים עושים הפסקות בין סבבי השתייה, על מנת שהחוגגים גם יצליחו ליהנות מהמסיבה ולא רק מהאלכוהול. "הילדים התחילו לדבר על הנשף כבר לפני כחצי שנה", מספרת אביגיל כליף, אמא לתלמידה מתיכון ברנר שמסיימת י"ב. "ברגע ששמענו שהם מתחילים להתארגן, ביקשנו מספר הורים להיפגש עם התלמידים שאחראים על הנשף על מנת לשמוע פרטים, לדעת מה המחירים ומי האמרגן שהם יצרו איתו קשר. אחת האימהות לקחה על עצמה את האחריות לחתום על המסמכים והחוזים מול האמרגן. בדקנו את ההצעה שהתלמידים קיבלו מול הצעות נוספות. בסופו של דבר כולם נותנים ומציעים את אותה חבילה. המפיק שלהם סגר להם עם חנות שמלות הנחה ווידאנו שיש לו את כל התעודות והאישורים, שיש רכב חירום במקום ושחלוקת האלכוהול היא מגיל 18 בהצגת תעודת זהות. כל ההתנהלות שלו היא מול התלמידים, בדיוק כמו שהיה בשנים עברו".

נעמה יצחקי, יו"ר מועצת התלמידים בתיכון בן גוריון, מספרת: "אני זוכרת את עצמי בכיתה י' ובכיתה י"א, מסתכלת על הבוגרים ועל כך שהם מסיימים ותמיד אנחנו רצינו להיות שם. עכשיו כשאני בוגרת, יש תחושה של גאווה ושייכות וכמובן לחץ מהפרידה. מאחר והנשף הוא משהו פרטי, למועצה אסור לגעת בו ולהתערב, אבל בית הספר כן אפשר לתלמידי השכבה לעשות הפסקות של מכירות פיצות ומאפים, לטובת כסף שהולך לתלמידים שידם אינה משגת, אם זה לשלם את הכרטיס או לרכוש בגדים לנשף".

יש הבדלים בין הנשפים בשנים האחרונות לבין מה שהיה בעבר?

"להבנתי, בשנים עברו, זה היה יותר סולידי, בלי אולם ושמלות מטורפות, דבר שהוא לא עובד היום. היום הכול סובב סביב הגימיק והשואו, הכל היום מאוד מוחצן. אני באופן אישי פחות מאמינה בזה, אבל זה מה שהולך היום. ולמרות זאת, אני מגיעה לנשף, יש לי בן זוג, יש לי שמלה בארון, כי זה מסמל אבן דרך בחיים שלנו, חבל לי לפספס את זה וכל אחד רוצה להגיע לשם. אני מתייחסת לזה מהמקום של הגיבוש, זה הערב האחרון, כל אחד הולך לדרכו לאחר מכן, ובערב הזה אנחנו חוגגים ביחד את הבגרות, את הסיום, וזה מאוד יפה וחזק".

 

כמה זה עולה: בין 1,500 ל-3,500 שקלים

הכרטיס, השמלה, הלימוזינה והאקססוריז: מחירון נשף הסיום

כאמור, אצל מרבית התלמידים הבגדים כבר מוכנים ובימים אלה סוגרים את הקצוות של המאפרת, מעצבת השיער והלימוזינות.

# העלות הכוללת לתלמיד/ה לנשף נעה בין 1,500 שקלים ל-3,500 שקלים.

# מחיר כרטיס כניסה לנשף נע בין 350-380 שקלים.

# עלות שמלה מתחילה בכמה מאות שקלים ויכולה להגיע עד 2,000 שקלים, תלוי אם עוצבה אצל מעצבת בתפירה אישית או נרכשה מוכנה בחנות.

# מחירי האיפור מתחילים ב-200 שקלים ומגיעים עד 500 שקלים והמחיר דומה גם לעיצוב השיער.

# לצד זה יש להוסיף עלות של נעליים, תכשיטים ואקססוריז נוספים, בסך כולל של מאות שקלים.

# יש תלמידים שמזמינים גם צלם ולימוזינה, סכום שבדרך כלל מתחלק בין  קבוצת תלמידים .

 

"מתחילת השנה הבנות כבר מתארגנות ומתחילות לחפש שמלה לנשף הסיום", מספרת שרון, תלמידה מאחד העם. "יש התרגשות מאוד גדולה וכולן רוצות להראות כמה הן משקיעות. לגבי ההוצאות, השמלה שלי היא בסביבות ה-700 שקלים, יש שרוכשות ביותר ויש שבפחות, וכמובן יש לזה הוצאות מסביב של תסרוקות, איפור, נעליי,ם  אבל אנחנו מנסות לא להגזים יותר מידי".

גם הבנים לא מוותרים על חליפה, נעלים וכמובן רכב שייקח את החבורה לאולם או לגן האירועים.  "אנחנו בסביבות 14 חבר'ה בנים ובנות וקבענו להיפגש בבית של חבר לפני, להביא לשם צלם ולעשות טרום פארטי", מסביר דניאל קובה מתיכון בן גוריון. "אנחנו בודקים כרגע אפשרות לנסוע בלימוזינה, ממה שבדקנו, העלויות הם בסביבות 200-250 שקלים לאדם. החליפה של הבנים נעה בין 500־1,000 שקלים, אך להבדיל מהבנות, אצל הבנים זה מסתכם בחליפה ובנעליים ולכן ההוצאות קצת יותר נמוכות ונעות סביב ה-1,500 שקלים".

נשף צילום אילוסטרציה פבל טולצ'ינסקי

תיכון גולדה: רקדני לייזר ומתנות

מתי ואיפה: 30.6 בגן האירועים שמים וארץ בעמק חפר. מבית הספר תצא הסעה בשעה 21:30 ותחזיר בסיום הנשף בשעה 04:30, בחלוקה לפי שכונות. חלק מהתלמידים מגיעים עצמאית, בלימוזינה, רכב אחר או עם ההורים. החזרה ללא יוצא מן הכלל בהסעה המאורגנת.

כמה זה עולה: 380 שקלים.

מה עושים: משעה 22:00 ועד השעה 23:50 תתקיים קבלת פנים לתלמידי השכבה. התלמידים יצעדו על שטיח אדום, יחולקו ורדים ויין, תהיה הפרחת בלונים משותפת, ארוחת ערב שלגביה דאגו המארגנים לצמחונים, טבעונים, צליאק ועוד. בשעה 23:50 יפתח האולם לתלמידים ובמקום יתקיים טקס אוסקר קצר ולאחריו ייפתח הבר. הבר יהיה פתוח לאורך הערב החל מהשעה 24:00 בכל פעם למשך 45 דקות והפסקה של רבע שעה וחוזר חלילה. בערב יהיו הפתעות, קיאק מתוקים, רקדני לייזר, בובות ענק ולקראת השעה 02:00 תהיה ארוחת לילה שתכלול המבורגרים, שניצלים על מנת למלא את הקיבה בין סבבי האלכוהול. בשעה זו יעלה אומן אורח ולקראת סוף הערב תהיה חלוקת מתנות.

מה שותים: אלכוהול יחולק מגיל 18. בכניסה תעמוד מארחת וכל  תלמיד שיגיע יציג תעודת זהות, המארחת תבדוק שהוא מופיע ברשימות ומעל גיל 18 ולאחריו יקבל צמיד ואיתו ניתן לקבל אלכוהול.

דבר התלמידה: "אנחנו מתרגשים מאוד, מבחינתנו זה הנשף סיום האחרון שלנו וזו חוויה חד פעמית, הרי כיתה י"ב מסיימים רק פעם בחיים", מספרת ליאור ארד, אחת המארגנות. "הבנים קונים חליפות והבנות שמלות וכל השכבה מרגישה את זה וזו חוויה והרגשה מטורפת".

 

תיכון בן גוריון: אומן טראנס וכפכפים

מתי ואיפה: 30.6 באולם יארה קיסריה. גם בתיכון בן גוריון ניתן להגיע בהסעה מסודרת שתצא מהתיכון, או לחלופין יש תלמידים שבוחרים להגיע עצמאית בלימוזינה או רכב מסיבות. החזרה ללא יוצא מן הכלל בהסעה המסודרת.

כמה זה עולה: 350 שקלים.

מה עושים: הנשף נפתח בקבלת פנים, שטיח אדום, וצלמי וידיאו וסטילס שיצלמו את האורחים. בכניסה יוצבו דוכני אוכל שונים, יין ושמפניה ולקראת חצות ייפתחו המסיבה והבר. במקום תא צילום, בר טרופי, חלוקת פרסי אוסקר שכבתיים על פי פרמטרים ושאלות שנשלחו מראש לכל התלמידים, הפרחת בלונים, אומן טראנס ונבדקת אפשרות להביא אומן אורח נוסף. הבנות מקבלות כפכפים והבנים כוס לשוט.

מה שותים: בר חופשי לתלמידים מעל גיל 18, בהצגת תעודת זהות וקבלת צמיד.

דבר התלמיד: "אנחנו כבר כולם מחכים לנשף. זו מסיבה אחרונה של כל השכבה ביחד וההתרגשות מאוד גדולה. הבנות קצת יותר מתרגשות, אבל גם הבנים חושבים על זה ומצפים לנשף", משתף אותנו דניאל קובה.

נשף צילום זאב שטרן

תיכון אחד העם: תא צילום ובובות אלכוהול

מתי ואיפה: 1.7 באולמי יארה קיסריה. החל משעה 22:00 ועד השעה 04:00. על האירוע אחראים נציגים מהכיתות, יחד עם נציגי וועד ההורים. ניתן להגיע למקום בהסעה מאורגנת או לחלופין ברכב מסיבות, לימוזינה, אוטובוס מסיבות. יש איסור להגיע ברכב פרטי ומי שיגיע בדרך זו יישלח הביתה. בנוסף, התלמידים וההורים נדרשו לחתום על טופס שחוזרים בהסעה והכל בפיקוח.

כמה זה עולה: 350 שקלים.

מה עושים: התלמידים יצעדו על שטיח אדום ויקבלו כוסות עם שמפניה. בקבלת הפנים שאורכה כשעה וחצי, יהיו צלמי סטילס, וידיאו וצילום מגנטים. לאחר מכן יתקיים טקס הענקת פרסים לתלמידי השכבה ובהמשך מסיבת שכוללת די. ג'י, אורות, עשן, סירת פירות ומתוקים, תא צילום, בובות אלכוהול (אנשים שמחופשים ויחלקו אלכוהול) והרבה ריקודים.

מה שותים: גם שתייה קלה וגם אלכוהול שיחולק מגיל 18 בהצגת תעודת זהות קשיחה. כל תלמיד מגיל 18 יקבל צמיד שיחולק במקום והברמנים קיבלו הוראה לחלק שתייה רק עם צמיד. אחרי שעה וחצי הפסקת חלוקת אלכוהול לכחצי שעה ובמידה ויש תלמיד ששתה יותר מידי, לא יקבל אלכוהול.

דבר התלמידה: "יש התרגשות מאוד גדולה. בעיקר כשאנחנו יודעים שזו מסיבה האחרונה עם השכבה. יש תלמידים שמתגייסים כבר באמצע יולי וזה הסיום המתוק שלנו", אומרת נעה טל אחת מהמארגנות.

 

תיכון ברנר: מי חביב המורים?

מתי ואיפה: 2.7 באולם יארה קיסריה. רוב הבוגרים מגיעים בלימוזינות, ברכבים פרטיים או עם ההורים ובחזור חובה לחזור בהסעות.

כמה זה עולה: 380 שקלים.

מה עושים: הנשף נפתח בקבלת פנים, שכוללת ארוחת ערב חגיגית ויין. עוד באירוע צלם מגנטים, סטילס, ו-וידיאו, הפרחת בלונים ולאחר מכן לקראת חצות נכנסים לאולם להתחיל את הערב. הערב מתחיל בטקס אוסקר, כאשר נשלחו לכל תלמידי התיכון שאלות כמו לדוגמא מי חביב המורים, התלמיד הכי חכם וכדומה ובערב יחולקו מדליות ל-12 הזוכים. לאחר מכן תתחיל המסיבה בסגנון פול מון, עם מאפרות, קיאק פירות, רובוט עם אורות, ארוחת לילה וקינוחים.

מה שותים: אלכוהול מגיל 18, בהצגת תעודת זהות פיזית (לא צילום) וחלוקת צמידים. עוד דאגו המארגנים לסגירת הבר מידי כמה זמן, על מנת שהאלכוהול יספיק להיספג בגוף.

דבר התלמיד: "כולם מאוד מתרגשים, הבנות כבר קבעו איפור וכמובן חלק קנו שמלות וחלק סגרו אצל מעצבת על מנת להיות הכי יפות שאפשר", מספרת נוי גינדי אחת המארגנות. "אנחנו מאוד שמחים ומתרגשים לקראת הנשף, אבל מצד שני גם מאוד עצובים, כי זה הנשף האחרון והמסכם שלנו. ההכנות לנשף מאוד גיבשו את השכבה, לא תמיד השכבה הייתה בקשר ולא תמיד הכל הלך חלק ופתאום עם הנשף, ראינו כמה כל אחד רוצה להיות עם השני וכולם דאגו לשלם בזמן הנכון".

 

תיכון הרב תחומי ב': ורדים ומתוקים

מתי ואיפה: 8.7 בשמים וארץ בעמק חפר. גם ברב תחומי ב' יהיו הסעות הלוך, אך מרבית התלמידים מתכוונים להגיע עצמאית. החזרה בהסעה חובה.

כמה זה עולה: 370 שקלים.

מה עושים: הערב יתחיל בקבלת פנים וכניסה על שטיח אדום. במקום יהיו דוכני מזון עם ארוחת ערב חגיגית, ויין ו-ורדים לנוכחים. בהמשך ייכנסו הבוגרים לאולם לנשף בו יהיה די.ג'י והפתעות לנוכחים החל ממתוקים ופירות, רקדנים, ארוחת לילה ועוד.

מה שותים: גם ברב תחומי יהיה אלכוהול חופשי החל מגיל 18, בהצגת תעודת זהות וקבלת צמיד, גם פה מידי פעם הבר ייסגר לטובת מנוחה עד לסבב הבא.

 

תיכון הרב תחומי א': אולי תהיה אפטר פארטי

בתיכון הרב תחומי א' בשלב הזה עדיין אין נשף. התלמידים מציינים שב-18.6 מתקיים טקס הסיום הבית ספרי בהיכל התרבות וייתכן שבסופו יעשו אפטר פארטי.

 

הישיבות התיכוניות: אירוע הכתרה וטיול קיאקים

בישיבות ובאולפנות בעיר לא עושים נשפים, אלא עושים מסיבות סיום עם ההורים ובנוסף עושים אירוע הכתרה. "אנחנו עושים כמה אירועים מרכזיים לאורך השנה שבהם מכתירים אותנו כשכבה העליונה ביותר", מסביר ראובן טגניה בוגר כיתה י"ב בישיבת אמית אלירז ויו"ר מועצת הנוער בפתח תקוה. "בתחילת השנה מקבלים את שכבת י"ב – מציגים את הבוגרים ושכבת י"ב מקבלת את שכבת ז', לאחר מכן יש אירוע מרכזי בפורים, אירוע 'הכתרה', שבו נותנים חותמת לשכבה שהיא שכבת י"ב. בסוף השנה יש מסיבת הסיום בה כל הישיבה משתתפת ויש טקס עם ההורים. כל כיתה לעצמה עושה מסיבת סיום בלי ההורים, משהו חברתי".

גם באולפנת ישורון אין נשף סיום אלא מסיבת סיום עם ההורים ומספר ימים לאחר מכן יש טיול קייאקים לכל בנות השכבה.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר