אולפנת ישורון צילום זאב שטרן
אולפנת ישורון צילום זאב שטרן

דאגה באולפנת ישורון: נמשך תהליך הצמצומים, תוקטן שכבת י"ב

מדובר בתהליך מתמשך בו הוקטן מספר המורים ונסגרו מגמות. מספר התלמידות הנרשמות פחת בשנים האחרונות, במיוחד מאז נפתחה האולפנה בהדר גנים

פורסם בתאריך: 23.6.19 08:30

שכבת י"ב באולפנת ישורון תצומצם בשנת הלימודים הבאה משבע כיתות לשש כיתות, וזאת לאור צמצומים ושינוי תקנים. ההודעה על צמצום השכבה גרמה ללחץ אצל הבנות ואצל ההורים. מדובר בבתוצאה של מספר שנים בהן יש ירדה במספר הנרשמות לאולפנה. באולפנה מסבירים שהם מבינים את תחושת התלמידות וההורים, אך בשנים האחרונות יש צמצום גדול מבחינת מספר תלמידות וגם מבחינת התקצוב. עוד הם אומרים שנעשו ניסיונות למציאת דרכים חלופיות, אך מאחר והניסיון לא צלח, הוחלט לצמצם את השכבה, והכיתה שתבוטל הייתה גם כך מתחת לתקן.

"כששמענו על כך לראשונה, מאוד נלחצנו", מספרת תלמידה מהאולפנה, "היתה פגישה עם ראש האולפנית והצוות המקצועי, הם הסבירו לנו שאין להם יותר מדי ברירה וכל תלמידה היתה צריכה לבחור קבוצה של חברות טובות שאיתן היא רוצה ללמוד".

ההורים מספרים שבפגישה שהתקיימה איתם הם קיבלו הסברים להחלטה: "הבנו, שלמרות שבאולפנה מאוד היו רוצים להשאיר את הכיתה שלנו, אין להם ברירה, האולפנה עוברת הרבה קיצוצים בשנים האחרונות, נפתחה האולפנה בהדר גנים וחלק מהבנות עברו ללמוד שם והם היו חייבים לעשות קיצוצים. הם פיטרו מורים, סגרו מגמות ורק אחרי שלא היתה להם ברירה הם החליטו לסגור את הכיתה. מדובר בכיתה שיש בה 23 בנות ובשנה הבאה, להבנתי, הבנות לומדות יותר בקבוצות ופחות בכיתות האם, אז זה פחות נורא. בהתחלה היינו מאוד נסערים, אבל אחרי השיחה הבנו שזה פחות נורא ממה שחשבנו מהתחלה".
תגובת דוברות העירייה: "ביום חמישי בערב נערכה פגישה בין ההורים והתלמידות, ראש האולפנית, מנהל התיכון, היועצת, הרכזת, מחנכת הכיתה. בפגישה ניתן הסבר להחלטה והסיבות: יש צמצומים מאוד גדולים במשך השנים האחרונות (מס' תלמידות, תקצוב דיפרנציאלי ועוד). בישיבת תקן בעירייה הוחלט לצמצם כמות גדולה של שעות, כולל סגירת כיתות. ההחלטה על סגירת הכיתה התקבלה רק לאחר שנסגרו קבוצות, צומצמו מגמות ובית הספר סיים העסקת חלק מהמורות. בשכבות ז (החדשה) מתוכנן צמצום כיתה והכיתה שצומצמה בתיכון היא הכתה ביותר של 23 תלמידות. העניין הוא טכני לחלוטין. בעיתוי הנוכחי נעשו ניסיונות למציאת דרכים להתמודדות, כאשר המתנו עד שרוב הבגרויות יסתיימו. בנוסף, הבהרנו שבשכבת י"ב רוב העשייה היא שכבתית, וגם כך חלק גדול מהלמידה (בקבוצות ולא בכיתות). ההחלטה היא כואבת ולא פשוטה. אולם על אף הקושי והכאב, ההחלטה בעינה עומדת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר