מורה בכיתה צילום טס שפלן
מורה בכיתה למורה המצולם אין קשר לכתבה צילום טס שפלן

עתירה נגד העירייה: לרשום את ילדי מבקשי המקלט למערכת החינוך

עוד מבקשים העותרים להורות לעירייה לא לקיים מסגרות חינוך מיוחדות לילדי מבקשי המקלט. העירייה: "כל הורה שמוכיח כי הוא תושב העיר ועומד בנהלים יכול לרשום את ילדיו"

פורסם בתאריך: 10.7.19 10:13

130 עותרים, שכוללים הורים מבקשי מקלט, ארגון סיוע לפליטי ומבקשי מקלט בישראל והאגודה לזכויות האזרח בישראל, הגישו עתירה מנהלית נגד עיריית פתח תקווה ומשרד החינוך. העותרים, שמיוצגים על ידי עו"ד הרן רייכמן, מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה, ועו"ד טל חסין מהאגודה לזכויות האזרח, דורשים לחייב את העירייה לשלב את ילדי העובדים הזרים בבתי ספר הרגילים בשנה הבאה. בנימוקי העתירה ציינו עורכי הדין כי העירייה סירבה לרשום ילדים שאינם אזרחים ישראלים, ובפרט ילדים ממוצא אריתראי, במוסדות החינוך בעיר לשנה הבאה. עוד הם מציינים קיומם של גני ילדים נפרדים לאוכלוסיית הזרים בעיר. לטענתם, פניות העותרים לעירייה בדרישה לרשום את ילדי מבקשי המקלט למערכת החינוך בעיר נענו בתשובה תמוהה לפיה ייערך רישום מיוחד עבורם, ושתאריכו לא צוין, למרות שחלפו חמישה חודשים מתום מועד הרישום הרשמי. בעתירה ציינו העותרים כי "גם אם לבסוף יתקיים מועד רישום מיוחד כלשהו, הוא יסליל את ילדי מבקשי המקלט למערכות חינוך נפרדות, בניגוד לכל דין".
לפיכך, בעתירה שהגישו בשם העותרים הם דורשים להורות לעירייה לרשום לאלתר את ילדי מבקשי מקלט ומהגרים, ויתר הילדים בגילאי חובה ללא אזרחות או תושבות ישראלית ואשר מתגוררים בפתח תקוה, למוסדות החינוך בעיר לקראת שנת הלימודים הבאה. עוד הם ציין בעתירה כי יש "להורות לעירייה לקבוע מועדי רישום קרובים למוסדות החינוך לכלל ילדי מבקשי המקלט והזרים המתגוררים בפתח תקוה לקראת שנת הלימודים הבאה, וליידע את התושבים על מועדים אלה,  לאסור על העירייה להתנות את הרישום למוסדות החינוך בעמידה בקריטריונים בלתי רלבנטיים. לבסוף ציינו העותרים: "יש לקבוע כי מדיניות רישום למוסדות חינוך המבוססת על צבע עור, לאום, מוצא או גזע היא מדיניות מפלה ואסורה על פי דין. יש לאסור על המשיבים לקיים גני ילדים נפרדים או מסגרות חינוך נפרדות אחרות לילדי מבקשי מקלט וזרים, החל משנת הלימודים הבאה".
תגובת דוברות העירייה: "עיריית פתח תקוה פועלת לפי הנהלים והחוקים. כל הורה שמוכיח כי הוא תושב העיר ועומד בנהלים יכול לרשום את ילדיו למערכת החינוך העירונית".

הצטרפו כאן לאחת מקבוצות הוואטסאפ של מלאבס 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר