צהרון. צילום תומר אפלבאום
צהרון. צילום תומר אפלבאום

הורים כועסים: העירייה העלתה את מחיר הצהרונים ב-50 שקלים בחודש

בעירייה טוענים שלמרות ההעלאה מחיר הצהרוניות בפתח תקוה נמוך מהמחיר הממשלתי העומד על 935 שקלים בחודש. גורם עירוני: "אי אפשר לעמוד במחיר הישן יותר. חלה עלייה במחירים במשק"

פורסם בתאריך: 31.7.19 18:43

הורים לילדים הלומדים בצהרוני הגנים, מתלוננים שעלות הצהרון השנה עלתה ב-50 שקלים. ההורים ששילמו עד כה 872 שקלים בחודש התבקשו לשלם כעת סכום של 920 שקלים. לרבים יש יותר מילד אחד במערכת והמחיר הזה בשכלול שנתי גבוה מידי עבורם. מנגד טוענים בעירייה שמחיר הצהרוניות בפתח תקוה נמוך מהמחיר הממשלתי העומד על 935 שקלים לחודש.

"יש לי שני ילדים בגיל גן והעלות הזו היא משמעותית עבורי", אומרת אימא לילד משכונת נווה גן. "הציפיה שלנו כהורים הייתה שהמחיר יירד ולא יעלה. אמנם עבור הילד השני אני מקבלת הנחה של 10 אחוז, אבל עדיין מדובר בעלות גבוה שמתווספת להוצאות המשפחתיות".

אם אחרת אומרת: "כל הזמן מדברים על הוזלה של הצהרוניים, שרוצים לעזור להורים שגם ככה מתקשים, אבל בסופו של יום, לצערי, אנחנו ההורים משלמים יותר והרי אין לנו יותר מידי ברירות – אנחנו סוג של שבויים של המערכת".

לטענת גורמים עירוניים העלייה מחוייבת במציאות. "כבר המון שנים שהעירייה לא עלתה את מחיר הצהרונים", אומר גורם המעורה בפרטים. "המחיר הקודם נקבע במכרז שהיה לפני ארבע או חמש שנים ואי אפשר לעמוד במחיר הזה יותר. חלה עלייה במחירים במשק, בחוגים, באוכל ובשביל צוות יותר טוב צריך לשלם. אם לא, הסייעות יעברו לעבוד בערים שמשלמים בהן יותר".

לטענת גורמים נוספים, העירייה הייתה צריכה לוותר על חלק מהתקורות שלה (הוצאות אשר אינן משמשות ישירות בתהליך השירות ואשר אינן מדידות, אך דרושות כדי שתהליך השירות יתרחש, מט"ל). "היום העירייה גובה סכום של כ-70 שקלים בחודש תקורה מכל ילד", אומר אחד מהם. "להבנתי, הרוב הולך לעירייה וסכום מסויים עובר לגנים. אפשר אולי היה לגבות טיפה פחות ואז לגלגל את זה בחזרה להורים. למרות שלהבנתי, פתח תקוה היא עדיין בין הערים הזולות בארץ בשירות הזה".

"צריך להבין שעד לפני חמש שש שנים, המחיר בעיר גם לא היה שווה", אומר פעיל בתחום החינוך בעיר. "השכונות הגדולות כמו נווה גן ואם המושבות שילמו יותר לעומת השכונות הוותיקות ולפני מספר שנים הוחלט ליישר קו ושכולם ישלמו אותו דבר בעיר, שזה דבר נכון".

תגובת לשכר הדובר: "מחיר הצהרוניות בפתח תקוה עדיין נמוך מהמחיר הממשלתי העומד על 935 שקלים לקבוצה המונה מינימום 22 ילדים, כאשר המחיר בפתח תקוה עומד על 920 שקלים למינימום 15 ילדים. המחיר עודכן לפי העלייה בשכר המינימום וכולל תוספת סייעת לכל קבוצת גיל המונה למעלה מ-30 ילדים. המחיר נקבע במשותף עם ועד ההורים העירוני לאחר דיונים ומחשבה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. איתן

    אני מציע לבחון את הקשרים של העירייה שהיא הגוף המפקח עם מפעילי הצהרונים. העירייה באופן יוצא דופן מגנה על מפעילי צהרונים אפילו שמפסידה הון פוליטי של ההורים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר