חיילים בבקו"ם צילום אילוסטרציה חן גלילי
חיילים צילום אילוסטרציה חן גלילי

"פגיעה תמוהה ובלתי צפויה". עובדי מרכז ההכנה לצה"ל קיבלו הודעה על הפסקת העסקתם

מנהל המרכז כתב לעובדים: "מדובר בפגיעה תמוהה בגוף שהוא מודל ארצי לחיקוי, קברניטי העירייה לא השכילו להבין שיש להם אחריות לתחום הגיוס". העירייה: "המרכז לא ייסגר אלא יעבור לאחריות מקפ"ת"

פורסם בתאריך: 7.8.19 17:45

ביום שני השבוע קיבלו שלושת עובדי מרכז הכנה לצה"ל פתח תקוה הודעות ממנכ"ל העירייה על החלטה ארגונית לסגור את המרכז ולהפסיק את העסקתם. העובדים זומנו לשימוע בפני המנכ"ל, שימוע שיתקיים בימים הקרובים. "אינני יודע כיצד תטפל העירייה בהמשך הדרך בבני הנוער בתחום ההכנה לצה"ל", כתב אלי שדה, מנהל מרכז ההכנה לצה"ל בעיר בהודעה שהוציא למקורבים וגורמים איתם עבד. "אני כן יודע, שמרכז הכנה לצה"ל פעל ללא לאות וביתר שאת בעשור האחרון לתת שירות אפקטיבי למועמדים לשירות ביטחוני תושבי העיר ו/או הלומדים בתיכוני הרשות. השתדלנו מאוד לתת שירות מיטבי לתושבי העיר באשר הם (הורים, בני נוער וסגלי חינוך). הצלחנו ליצור פתרונות לאותם בני נוער שהיו תחת צווי מעצר (צו 12) ולצמצם את היקפי ההשתמטות. יצרנו תשתית רצינית לעבודה בחינוך הפורמאלי והאי-פורמאלי בתחום ההכנה לצה"ל בכדי לכוון את בני הנוער לשירות משמעותי לרבות לקצונה. כמו כן הצלחנו להגיע להיקפים גדולים של מסיימי שירות תקין ובימים אלו אנו עוד שוקדים על תכניות פעולה בנושא זה".

הוא מציין שרמזים ומידע לא רשמי להחלטה המפתיעה היו היו כבר לפני כחודשיים. "לכן יזמתי מפגש עם ראש העיר והסברתי לו מהי משמעות החלטה כזו. דומני, שקברניטי העיר לא השכילו להבין שיש להם סמכות ואחריות לתחום הגיוס של בני הנוער תושבי העיר לצה"ל. בנוסף, כמי שמשדרים השכם והערב, שהעירייה פועלת אך רק מתוך האינטרס של תושבי העיר, תמוהה ואף בלתי צפויה הפגיעה בערוץ שנותן שירותים באיכות גבוהה שהינו מודל לחיקוי והערצה ברמה הארצית לרשויות אחרות".

לטענת גורמים בעירייה, המרכז לא ייסגר, אלא יעבור לעבוד תחת מקפ"ת מאחר והמטרה לעשות רה ארגון ולשדרג את תחום ההכנה לצה"ל בעיר.
עובדי המרכז סירבו להגיב לדברים.

תגובת לשכת דובר העירייה: "עם כניסתו לתפקיד, ראש העיר, רמי גרינברג, פועל במטרה לייעל ולהבריא את המערכת העירונית ובכלל זה גם את מרכז ההכנה לצה"ל. מתוך כך, מרכז ההכנה לצה"ל עבר לתחום אחריותו של מקפ"ת ולא נסגר, כפי שגורמים אחרים מנסים לצייר. זה המקום להזכיר כי כל אגף, יחידה או מחלקה תחת אחריותה של העירייה, מוערך על פי הישגים ומדדים שהוגדרו מראש ע"י ראש העיר. בהתאם לזאת וכחלק ממדיניותו של ראש העיר לקידום האוכלוסיות הצעירות בפ"ת, הופסקה פעילותו של המרכז במתכונתו הנוכחית. ראש העיר, קצין במילואים, משקיע ותומך רבות בגיוס משמעותי לצה"ל – הן במסגרת הופעותיו מול בני נוער והן במסגרת הפעילות העירונית השוטפת – ימשיך לעודד לגיוס מתוך מחויבות לערכי בני הנוער בעיר ולטובת המולדת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דליה מלאך

    סגירת מרכז הכנה לצה"ל בעיר , בכיה לדורות! עובדים מסורים שאין כמותם עוד במערכת החינוך!
    מסייעים שנים רבות במיוחד לנוער קצה.
    חבל חבל חבל!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר