גן ילדים צילום אילוסטרציה אייל טואג
גן ילדים צילום אילוסטרציה אייל טואג לגן המצולם אין קשר לכתבה

שלושה שבועות לפני פתיחת השנה הורי החינוך המיוחד קיבלו הודעה: אין הסעות לצהרון

"מה מצפים שנעשה? שולחים עכשיו מכתב ומצפים שנתמודד עם משהו שהוא בלתי אפשרי", אומרים ההורים בייאוש, "הרי כל המטרה היא שילוב של הילד במסגרות רגילות"

פורסם בתאריך: 15.8.19 10:48

הורים לילדי גני החינוך המיוחד בשכונות נווה גן ואם המושבות, קיבלו היום, יום רביעי, הודעה שבה נכתב להם שהחל משנת הלימודים הקרובה, יבוטלו ההסעות מהגן לצהרון. על ההודעה התלוננו בפני מלאבס הורים מגן ענבר בשכונת נווה גן, וגן מודיעים וגן צאלים באם המושבות. מדובר בגנים קטנים של כ-12 ילדים ומאחר ואין בגני החינוך המיוחד צהרונים, הילדים מוסעים לצהרון אחר, בדרך כלל לצהרון שנמצא סמוך למקום המגורים, בגן משולב בו הם אמורים להתחיל בבוא היום שילוב. אותם ילדים נמצאים בגן המיוחד ארבע ימים בשבוע, בהם הם זקוקים להסעה לצהרון. יומיים בשבוע הם נמצאים בגן המשולב, בו גם מתקיים הצהרון, וביומיים אלה הם אינם זקוקים להסעה.

"קיבלנו מכתב מהאגף לחינוך מיוחד בו נכתב לנו שבעקבות הנחיות חדשות של משרד החינוך שמחייבות את הרשות במתן ליווי בהסעות לאוכלוסיות נוספות, הרשות מפסיקה את ההסעות לתלמידים שלא עומדים בקריטריונים", מספר אב לילד בגן ענבר. "כלומר, בגלל חוסר תקציב עירוני, שלושה שבועות לפני פתיחת שנת הלימודים, לילד שלנו אין מסגרת. צריך להבין, הוא והחברים שלו לא יכולים לפתוח את שנת הלימודים, כי אין מי שייקח אותם לצהרון בסוף היום, הגן נמצא בנווה גן והצהרון באם המושבות, עכשיו אומרים לנו תרשמו את הילדים בצהרון סמוך לגן 'ענבר', דבר שהוא לא אפשרי, כי הילד צריך להיות בצהרון בו הוא משולב בבוקר וזה נעשה בתיאום עם גורמי המקצוע ומת"י".
לטענת ההורים, מאז ומתמיד ילדי החינוך המיוחד מוסעים לצהרון, מאחר ואין להורים אפשרות לצאת באמצע היום מהעבודה ולהעביר את הילד מהגן לצהרון. "אני לא מצליחה להבין את החלטת העירייה", אומרת אמא לילד שלומד בגן צאלים באם המושבות ומשולב בצהרון בשכונת נווה גן. "הילד שלי נמצא פעמיים בשבוע בשילוב, כלומר במקום ללכת לגן החינוך המיוחד, הוא הולך לגן ליד הבית, בו הוא אמור ללמוד בשנה הבאה באופן מלא. עכשיו אומרים לנו שאין הסעות ושאנחנו צריכים למצוא אלטרנטיבות, שאחת מהן היא שהילד יהיה ארבע פעמים בשבוע בגן לחינוך המיוחד ובצהרון הסמוך ועוד פעמיים בשבוע בגן המשולב ובצהרון שלו, כלומר להחליף שלוש מסגרות. אשמח לדעת, מי איש המקצוע שמאשר את זה", היא שואלת.
ההורה מגן ענבר שהוא גם עורך דין במקצועו, שלח מכתב לראש העירייה, רמי גרנברג, שבו הוא ציין שהם קיבלו את ההודעה בתדהמה שלושה שבועות לפני פתיחת שנת הלימודים: "טרום שנת הלימודים הקודמת, ביקשנו לשלב את הבן שלנו בגן חינוך מיוחד שנמצא ליד הבית שלנו וקרוב לצהרון ואמרו לנו שזה לא אפשרי, אבל הרגיעו אותנו שאין לנו מה לדאוג והילד ישובץ בגן ענבר בנווה גן ואנחנו נקבל הסעות שייקחו את הילד לצהרון הסמוך לביתנו", הוא אומר ומדגיש שאף אחד לא אמר להם שזה לפנים משורת הדין או שזה תלוי בתקציבים. "מה הם בדיוק מצפים שנעשה עכשיו?", הוא שואל, "הרי כל המטרה בסופו של דבר היא שילוב הילד במסגרת הרגילה בבוא היום ולכן הוא נמצא בגן משולב, עכשיו שולחים מכתב ומצפים מאתנו להתמודד עם משהו שלא אפשרי".
תגובת לשכת דובר העירייה: "בהתאם להנחיות משרד החינוך, הרשות המקומית לא נדרשה ולא נתנה עד היום זכאות להסעה לצורך שילוב ילדי החינוך המיוחד בגני הילדים של החינוך הרגיל. כל שילוב של תלמיד חינוך מיוחד במסגרת חינוכית אחרת מהמסגרת הקבועה שלו במהלך שבוע הלימודים, כרוכה בהסכמת ההורים ובאחריותם. קרי, ללא הסעות, ללא סייעת וכיוצ"ב. כמו כן, אגף חינוך מיוחד לא מנחה את ההורים באשר לשילוב בצהרון כזה או אחר, מדובר במסגרות פרטיות וההחלטה על מיקום הצהרון והרישום לצהרון מתבצע על ידי ההורים באופן פרטי".
עוד מציינים בעירייה ש"בעקבות הנחיות חדשות של משרד החינוך המחייבות את הרשות במתן ליווי בהסעות לאוכלוסיות נוספות, הרשות נדרשת לחדול ממתן שירותי ההסעות לתלמידים שאינם עומדים בקריטריונים שנקבעו על ידי משרד החינוך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זו המטרה של שילוב הילדים בחינוך הרגיל.
    לחסוך כסף על הסעות. מטפלים. כיתות.
    העם לא מעניין את הממשלה. ביבי ומשרד החינוך. הם רוצים לחסוך על גב ההורים.
    החינוך המיוחד עובר תהליך הפרטה כמו הבריאות .

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר