כנס חינוך ד"ר אייל דורון צילום זאב שטרן

"משהו פה נשאר תקוע, וזה לא אנשי החינוך שהם מצוינים"

לד"ר אייל דורון יש הסבר מרתק מדוע מערכת החינוך בארץ תקועה. בהרצאתו בוועידת החינוך המרכזית של פתח תקוה הוא גם יגלה אילו עשרה דברים יכולים לעשות מהפך

פורסם בתאריך: 20.8.19 14:16

במוקד ועידת החינוך המרכזית של פתח תקוה, שתתקיים ביום חמישי הקרוב בשעה 09:00 בקרית המוזיאונים יד לבנים, (לפרטים והרשמה כנסו כאן) תעמוד  הרצאתו המרתקת של ד"ר אייל דורון, חוקר ומפתח חשיבה יצירתית ומומחה לפתרון בעיות בעולם משתנה. לאור הניסיון הרב שרכש במערכות חינוך רבות בארץ ומסביב לעולם, דורון יספר על עשרה דברים שחייבים לדעת על חינוך במאה ה-21.
"המדינה הזאת הצליחה בהמון דברים", אומר דורון, "אנחנו בחוד החנית של הביו-טק, של ההייטק, של התעשיות. יש לנו יוצרים נפלאים, אבל החינוך שלנו לא זז. לפני שצועקים עליי ואומרים 'מה פתאום הוא לא זז', אז זה נכון, יש שיאים של חדשנות פה ושם, אבל הממוצע עצמו לא זז, הוא נשאר במקום, סטטי. אישית זה מאוד מטריד אותי כי כשהלכתי ללמד ולבקר בעשר מדינות בעולם, ופגשתי מאות מורים, מורות, מנהלים, אנשי חינוך, כדי להבין למה שם החינוך מתקדם וזז ופה הוא נשאר תקוע, הבנתי שזה לא החומר האנושי. כי יש לנו מורים ואנשי חינוך מצוינים. זה משהו בתפיסה הבסיסית של המערכת עצמה. אני חושב שאחת הבעיות היא שאנחנו מדברים על רפורמות ועל חדשנות בחינוך, ומדברים על דברים נורא מורכבים וגרנדיוזיים. מדברים על לשפץ, לשפר, ולהביא טכנולוגיה חדשה ומפוצצת לחינוך. הכל נורא תובעני, גדול ומסורבל. קשה להפיץ את זה הלאה. זה לא פשוט מספיק, זה לא בסיסי מספיק, וזאת הטעות הראשונה. ואז מתרכזים בתפל ולא בעיקר. זה ממש לא משנה איזה סוג מעבדה משופרת תהיה בבית הספר, מה צבע הקירות ואיזה כיסאות יהיו בכיתה. כל זה לא משנה אם המורה מותשת ושחוקה. חושבים שאם זה ייראה כמו גוגל, זה יחשוב כמו גוגל. לא יעזור שום דבר, גם אני טעיתי בזה. מהפכה תקרה רק אם מי שנמצא בשטח, המורים והמורות, המנהלים והמנהלות, יעשו את השינוי".
איזה כלים אפשר לקבל בהרצאה שלך?
"מה שאני אתמקד בו בהרצאה זה שאם לוקחים את מה שאנחנו קוראים לו העולם המשתנה, אבל גם את השיטות הקלאסיות בחינוך, ומנסים להרכיב את הפאזל הזה שנקרא חינוך, אז אפשר להסתכל על עשרה דברים שכבר הוכיחו את עצמם בעולם, שיכולים להיות מאוד פשוטים להטמעה ברמה הפרקטית. דברים שנוכל לקחת כאנשי חינוך, מורים ומנהלים כאחד. אלו דברים שמייצרים מקסימום אפקט אפשרי במינימום זמן ומשאבים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר