רמי הופנברג, רמי גרינברג, רון כץ. צילום לשכת דובר העירייה, זאב שטרן רון כץ צילום זאב שטרן

"אנחנו בונים בתי ספר וגני ילדים שיוכלו להכיל את כל ההתפתחות של העיר"

האתגרים, החידושים והמטרות: לקראת פתיחת השנה, תפסנו לשיחה את ראש העירייה רמי גרינברג, ראש מינהל החינוך רון כץ ומנהל מינהל החינוך רמי הופנברג. אז מה מחכה בשנה הקרובה בפתח תקוה?

פורסם בתאריך: 29.8.19 18:13

"אנחנו נערכנו בכל העוצמה לפתיחת שנת הלימודים מהרבה בחינות", אומר ראש העירייה, רמי גרינברג. "ההיבט הראשון, זה ההון האנושי. מנהלים רבים התקדמו, היו תזוזות כולל מנהלים בתוך המינהל ובחרנו יחד עם משרד החינוך נבחרת מצוינת של מנהלים שיהיו כוח רציני, חזק, רענן וחדשני שיוכלו להצעיד את החינוך קדימה". "אנחנו בונים בתי ספר וגני ילדים שיוכלו להכיל את כל ההתפתחות של העיר שתהיה המטרופלין הגדול בארץ ויחד עם משרד החינוך ומשרד האוצר הצלחנו להשיג תקציבים שלא התקבלו במקומות אחרים בארץ"
גרינברג מתייחס גם לנושא השיפוצים: "מבחינת השיפוצים, התקיימו שיפוצים כמעט בכל בתי הספר הוותיקים, זה כלל הצללות, חצרות, מרחבי הכלה, כיתות של למידה חדשנית, הנגשנו כיתות, בנינו כיתות אקוסטיות, ויש מענה אמיתי.
עוד הוא מציין שהשנה העירייה תקצבה סכומים רבים להצטיידות מוסדות החינוך בבתי הספר, כולל ציוד ייעודי כדי להפוך את הלמידה לחכמה. "אנחנו מקדמים שיטות לימוד חדשניות ומקדמים רה ארגון בכל מה שקשור לאזורי הרישום וזה כולל שיתופי פעולה עם חברות ההייטק שנמצאות באזורי התעשייה ושילובם בכל בתי הספר, מבתי הספר היסודיים ועד התיכונים. זה כולל גם הקמת חממות טכנולוגיות והכל על מנת להביא את התלמידים ללמידה חדשנית כדי שבבוא היום יוכלו להשתלב בחברות שעובדות בעיר".
"אני כראש עיר בפרק זמן קצר, הצלחתי לגעת אישית בכל בתי הספר", אומר גרינברג, "להגיע אליהם ולבחון את הדברים והצרכים. נפגשתי כמעט עם כל המנהלים, עם וועדי ההורים. אנחנו יודעים לתת את היחס האישי ולשדרג את פתח תקווה. אני עושה את זה באהבה. החינוך זה המנוע והצמיחה האמיתית של כל אזרח ותושב בפתח תקווה, ברמה האישית וגם ברמה החברתית והלאומית וזה הבסיס החזק לעתידה של מדינת ישראל והעיר בכל ההיבטים וחוסנה של החברה שלנו".
גרינברג מסכם: "אני מבקש להודות לכל אנשי מינהל החינוך בניהולו של רמי הופנברג על המאמצים וההשקעה לאורך כל השנה, ולאחל לכל התלמידים ואנשי ההוראה שנת לימודים פורייה, מאתגרת ומוצלחת".

"תלמיד טוב זה תלמיד שטוב לו"

ממלא מקום ראש העירייה וראש מינהל החינוך, רון כץ, פתח את ועידת החינוך של פתח תקוה ביום חמישי שעבר בקרית המוזיאונים – יד לבנים. בוועידה דיבר כץ על ההשקעה בשיפוצים בעיר, הקשר בין המקום הפיזי לבין הלמידה הפדגוגית, סיפר על התוכניות החדשות שהעירייה מקדמת וביניהן שיתוף פעולה עם השירות הפסיכולוגי בנושא הדרכה הורית, פרויקט הטלפון הנבון ופיקוח ובקרה על כל נושא גילאי אפס עד שלוש.
השבוע בשיחה עם מלאבס הוסיף כץ: "זו התרגשות גדולה ואחריות גדולה לפתוח את השנה הראשונה שלי כראש מינהל החינוך. השנה פותחים את מערכת החינוך בעיר קצת יותר מ-62 אלף תלמידים. השנה אנחנו נעבוד חזק על נושא הרצפים – כלומר אנחנו רוצים לבנות רצף שמתחיל ביסודי ומסתיים בתיכון. לדוגמא אם יש מגמת סייבר בתיכון, נרצה שגם בחטיבה וגם ביסודי יעסקו בכך ואותו דבר לגבי מוסיקה וכל מקצוע אחר. לשם כך לקחנו ייעוץ אסטרטגי על מנת למקצע את התלמידים".
לצד זה התייחס כץ לשיפוצים שנעשו בקיץ ולהכשרת מוסדות החינוך: "בסופו של דבר, תלמיד טוב, זה תלמיד שטוב לו. הקשר שלנו עם המנהלים הוא אישי ואנחנו מקפידים להיות זמינים עבורם. המנהלים הם חוד החנית שלנו. מנהל שטוב לו, לבית הספר שלו טוב ולתלמיד טוב". הוא סיפר גם על שיתופי פעולה עם המגזר העסקי :"אנחנו רוצים לבנות שיתופי פעולה פוריים בתחום ההייטק, הרפואה ושבתי הספר ייכנסו אליהם והם לבתי הספר ובכך ניצור חממות לימודית. יש לנו השנה יעד לעשות כנס חינוך משולב של חינוך רפואה ועסקים, על מנת לבנות משהו משמעותי ביחד".
הוא התייחס גם לגילאי אפס עד שלוש: "אנחנו עובדים עם היחידה של לידה ועד שלוש וכבר קיבלנו מאות פניות ויש היענות מאוד גדולה בעיר. כך למשל פותחים קורס עזרה ראשונה חינם לבעלי הצהרונים". כץ בירך את מנהלות האגפים החדשים, טלי טולדנו באגף היסודי וירדנה חדד בעל יסודי: "ביחד נממש את החזון שלנו, נקנה לילדים כלים אמיתיים ללמידה, למימוש הפוטנציאל שלהם, תוך ראיה של מקצועות החיים. השאיפה היא לאפשר לכל תלמיד בעיר לקבל את המקסימום ממערכת החינוך שתעבוד בשבילו. התלמידים הם הלקוחות שלנו והתוכנית לבנות לכל תלמיד חליפה שתתאים לו בצורה הטובה ביותר".

"60 אחוז מהעבודות שהתלמידים יעבדו בהן, עדיין לא נוצרו"

"מערכת החינוך בפתח תקווה היא מערכת חינוך מהגדולות בארץ, מורכבת ומאוד איכותית", אומר מנהל מינהל החינוך, רמי הופנברג. "במהלך הקיץ אלפי עובדי מינהלה במוסדות החינוך ובעירייה, מורים ומנהלים, עשו רבות כדי לאפשר הכנה טובה ופתיחה טובה של שנת הלימודים ובהנחיית ראש העיר, העירייה השקיעה הקיץ הזה סכומי עתק בשיפוצים ובפיתוח וכל המערכת עובדת קשה על מנת לאתר ולגייס עובדים חדשים".
הופנברג מוסיף שבשבוע שלפני פתיחת שנת הלימודים מתקיימים ימי היערכות של כל הצוותים על מנת להבטיח פתיחה חלקה ונכונה ואנשי האחזקה של המינהל והעירייה יעבדו עד הרגע האחרון על מנת שהשיפוצים והפיתוח יסתיימו. "זו ההזדמנות לומר מילה טובה לראש העיר רמי גרינברג, לראש המינהל רון כץ ולכל המערך הגדול שנרתם לפתיחת שנת הלימודים", אומר הופנברג.
על השנה הקרובה הוא אומר: "מינהל החינוך והמערכות העירוניות ימשיכו לחתור להשיג את היעדים החשובים והאתגרים שעומדים למול המערכת שצריכה להכין את התלמידים למאה ה-21. במהלך השנה תיעשה עבודה משמעותית בתחום הפיתוח המקצועי של המנהלים והמורים, יחד עם מרכז פסג"ה שפועל בשיתוף פעולה של העירייה ומשרד החינוך ובו יעברו אלפי מורים הכשרות של פיתוח מקצועי. הפיתוח נעשה בתחומי המקצוע ובאתגרים של העת המודרנית, חדשנות פדגוגית, הכלה, שילוב תלמידים עם קשיים, פיתוח מצוינות, אקלים ועוד. מערכת החינוך צריכה להכין את מוסדות החינוך ואת התלמידים לעידן שרבים בו סימני השאלה וכ-60 אחוז מהעבודות שהתלמידים יעבדו בהן, עדיין לא נוצרו. לכן אחת המשימות של המערכת היא לחנך ולפתח מיומנויות, יכולות ודפוסי עבודה שאנחנו כן יודעים שהתלמידים יזדקקו להם בהמשך כמו יצירתיות, היכולת לעבוד בצוות ושיתוף פעולה, מחקר ועוד, וזאת על ידי חינוך חדשני והשקעה בלמידה של המורים והצוות, לצד השקעה פיזית בסביבת לימודים מתאימה".
"אחד הגורמים שמאיצים את החדשנות הפדגוגית בעיר זו 'כיתת העתיד ביתא ספר', פרויקט של מייקרוסופט העולמית בשיתוף משרד החינוך והעירייה שמכשיר צוותים במתקן סופר חדשני מבחינת הציוד וההוראה. מיקרוסופט הקימו 17 מתקנים כאלו באירופה, אחד מהם בישראל – בפתח תקווה".
הופנברג מוסיף שאחד היעדים שמערכת החינוך בשיתוף הנהלת העיר והפיקוח יתמקדו בו השנה, הוא הדגש על ילדי האמצע. "מדובר באותה אוכלוסיית ביניים שבדרך כלל נופלת בין הכיסאות ומדובר ברוב התלמידים. המטרה לתת להם את תשומת הלב ולפתח אותם למיצוי יכולות ובסופו של דבר לשפר את ההישגים שלהם ושל המערכת, כמובן מבלי שיבוא על חשבון התלמידים האחרים".
עוד התייחס הופנברג לרפורמה של צמצום מספר הילדים שמופנים לחינוך מיוחד ושילוב ילדי החינוך המיוחד בחינוך הרגיל: "המגמה היא רצויה, אבל יש סימני שאלה רבים שעומדים בפנינו והשאלה האם הממשלה ומשרד החינוך יקצו את כל המשאבים שהובטחו לצורך הכלת התלמידים. אנחנו נמצאים בתקופת מעבר של בין ממשלות ומקווים שאחרי הבחירות הדברים יתבצעו ונקבל תקציבים ראויים". הופנברג מבקש לומר מילה טובה על שיתופי הפעולה של כל המערכות: "אחת ההצלחות של מערכת החינוך בעיר זה החיבורים בין כל הקהילות ובין כל המוסדות, כולל שיתוף פעולה של משרד החינוך והרשות המקומית וכמובן השותפות המשמעותית והחשובה עם ההורים כשכולנו רוצים להביא את הילדים למקום הטוב ביותר. המשפט הוותיק שהוא נר לרגלנו הוא שאנחנו לא מוותרים לאף אחד ולא מוותרים על אף אחד. אנחנו לא מוותרים לאף ילד למצות את היכולות והפוטנציאל שלו ולא מוותרים על אף ילד גם אם קשה לו והוא נשר ודואגים להחזיר אותו למערכת על מנת שכל ילד יוכל להגיע לנקודת פתיחה טובה. השנה המערכת נכנסה באופן אינטנסיבי גם לתחום הגיל הרך, הוקם מרכז חדשני ונבנתה יחידה מיוחדת שהחלה כבר לעסוק בפיקוח על המעונות.
עם איזה אתגרים מתמודדת מערכת החינוך בעיר?
"אחד האתגרים המרכזיים הוא נושא עולם הניו מדיה והבעיות החינוכיות והחברתיות שעולות מהמדיות החברתיות. התלמידים נמצאים בתוך הרשתות, חשופים לכל מה שקורה, וצריך להגן עליהם ולהכשיר אותם להתמודד עם בעיות שקיימות, כמו הצקות חברתיות או ניסיונות הטרדה. לצד זה צריך לחנך אותם שיהיו משתמשים פעילים בצורה מתורבתת והגונה. בנוסף לכך יש בעיר אתגרים מיוחדים כי יש לנו אוכלוסיות מאוד מגוונות, דתיות, חרדיות, עולים חדשים, שכונות ממצב סוציו אקונומי גבוה לצד שכונות שיקום והגיוון הזה יוצר הרבה אתגרים. זו החברה הישראלית וצריך לראות איך לחבר את כל החלקים יחד ולהוביל להצלחות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר