קיוסק חטיבת בן גוריון- צילום פרטי

הגישה לקיוסק הצמוד לחטיבת בן גוריון נחסמה: "הם הרגו לנו את הפרנסה"

אחרי שנים רבות בהם מכר הקיוסק מוצרים לתלמידים, נסגר השער המשותף. העירייה: "ההנחיה לסגירת השער הינה משום שעל פי חוק לא ניתן לאפשר זכות מכירה ללא יציאה להליך מכרזי"

פורסם בתאריך: 4.9.19 15:51

בעלי הקיוסק הצמוד לחטיבת בן גוריון טוענים שעיריית פתח תקווה דורשת מהם לשלם תשלום חודשי, משום שהקיוסק מוכר מוצרים לתלמידים. לטענת בעלי המקום, עד השנה האחרונה השער המשותף בין המזנון לבית הספר היה פתוח והשנה לטענתם, מנהל בית הספר סגר את השער של המזנון והכניס מכונות לשטח החטיבה. לטענת בני המשפחה שמפעילה את הקיוסק, הוא קיים כבר למעלה מ-50 שנה ונמצא על שטח פרטי ובבעלות אדם כבן 85, נכה ועיוור, והקיוסק הוא מקור הפרנסה שלו. עוד הם מוסיפים, שבעבר הגיעו להסכמים עם העירייה שלבית הספר לא יוכנסו מכונות לממכר מזון והשנה מנהל בית הספר החליט להכניס מכונות ולא לאשר לתלמידים לרכוש אצלם, למרות שהרכישה במכונות יקרה יותר. בעלי הקיוסק מוסיפים שהילדים וההורים זועמים על כך, הילדים מטפסים על הגדרות, רוצים לעשות הפגנה וכועסים על החלטת המנהל.

"הילדים מתחננים שנמכור להם, אבל אני מסבירה שהמנהל לא רוצה שנמכור", אומרת שני, כלתו של בעל המקום. "לפני כעשר שנים התבקשנו לשפץ את המקום בעלות שהגיעה למאות אלפי שקלים ולשם כך לקחנו הלוואה שאנחנו עדיין משלמים אותה ועכשיו בעירייה מבקשים מאתנו לשלם תשלום חודשי למרות שמדובר בקרקע פרטית שלנו. אנחנו משלמים מיסים לעירייה כמו כל עסק אחר, אין סיבה לדרוש מאיתנו תשלומים נוספים. הם מבקשים תשלום חודשי וכן שנמשיך לתרום לבית הספר מידי יום 10 כריכים לתלמידים מעוטי יכולת. אנחנו כל השנה תורמים לבית הספר והמחירים שלנו מאוד זולים, אבל אנחנו לא יכולים להתחייב על תשלום חודשי קבוע, כי זה מיועד לפרנסה של חמי ואם נצטרך לשלם, נצטרך להעלות את המחירים. המקום עובד רק בתקופת בית הספר ולמרות זאת אנחנו משלמים מיסים לכל השנה, אבל ברגע שהמנהל סגר את השער, הוא הרג את הפרנסה של חמי", היא אומרת בכאב. "אין לי בעיה שישאיר את המכונות ויקבל שכירות, אבל שלא יסגור את השער ולפגוע בתלמידים ובמקום".
עו"ד יעקב סבג המייצג את המשפחה: "ראשית, מדובר באדם בן 85 נכה ועיוור, שהקיוסק הצמוד לחצר בית הספר מהווה מקור לחמו ‏במשך ‏למעלה ‏מ-45 שנים.‏ המהלך לפיו נדרש תשלום ‏על מנת לאפשר את המשך הגישה של ‏תלמידי בית הספר לקיוסק, הינו דרישה בלתי חוקית וחצופה. אין ולא קיימת שום קונסטלציה משפטית אשר יכולה לעגן את דרישת התשלום ‏‏(מעבר למיסים וחובות החלים ע"פ החוק). ‏בנוסף, עיריית פתח תקווה בוחרת להתעלם מן ההבטחות השלטוניות הכתובות והברורות שנתנו ‏לאורך השנים, לפיהן הגישה מבית הספר לקיוסק לא תיפגע. ‏חשוב לציין כי לאורך השנים עמד בעל הקיוסק בכל דרישות העירייה שכללו הוצאות רבות.‏ כך לדוגמא בשנת 2007, נאלץ בעל הקיוסק לקחת הלוואה בגובה מאות אלפי שקלים לטובת שיפוץ ‏הקיוסק שנועד להתאים את המבנה לדרישות וצרכי בית הספר והעירייה.‏ לולא ההבטחות השלטוניות למתן גישה, לא היה בעל הקיוסק נוקט בצעדים אלו.‏
מעבר לסוגיה המשפטית בדבר ערכה של הבטחה שלטונית (חוזרת ונשנית) הניתנת על ידי עיריית ‏פתח תקווה לבעלי עסקים בתחומה, במקרה דנן אנו עוסקים אף בשאלה מוסרית הנוגעת ‏בהתעמרותה של רשות מוניצפלית באדם אשר בערוב ימיו נדרש להילחם על מקור לחמו‏".

מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "ההנחיה לסגירת השער הינה של העירייה אשר על פי החוק לא מאפשרת זכות מכירה ללא יציאה להליך מכרזי כפי שהתבצע עם ספק המכונות. ככלל, ממכר מזון ושתיה בשטח בית הספר נדרש לעמוד בחוזרי מנכ"ל משרד החינוך והבריאות. בנוסף, מנהל בית הספר דיווח כי הקיוסק מבצע מכירה לתלמידים מבעד לסורגים וזאת על אף שאסור לו לבצע מכירה בשטח בית הספר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אורי שמש בשם כולם !

    שלום אני תלמיד שלום
    בחטיבת בן גוריון
    אוכל יום יום בקיוסק הבריאותי של החטיבה
    ב1בספטמבר נסגר השער ואף תלמיד לא יכול לקנות !
    בגלל שהמנהל הביא מכונה לחטיבה במכונה אין אוכל בכללל !!!רק ממתקים !
    ומה עושה ילד ששכח להביא אוכל ! מה הוא יוכל חטיפים ?? זה לא נחשב אוכל !!!
    מקווה שתבינו את האכזבה שלנו התלמידים
    מבקש מאוד שתעזרו לנו לשתף פעולה בבקשה !

  2. בעבר תלמיד בחטיבה

    אין, שום סיבה לחסימה הזאת, הקיוסק מצוין! מכין אוכל טרי לתלמידים, עזר לי באופן אישי כשלמדתי בחטיבה ובטוח עדיין צריכים אותו

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר