בית הספר עמיטל - הדר גנים. צילום באדיבות ההורים.
בית הספר עמיטל - הדר גנים. צילום באדיבות ההורים.

"עשו לנו מחטף": הורי עמיטל נגד הקמת סניף תנועת עזרא בחצר בית הספר

ההורים מספרים שגילו במקרה שהיום אמור להתקיים טקס הנחת אבן פינה. העירייה: "אחרי שנים בהן היו תלונות על אי עשייה בשכונה, כעת עולות תלונות על עשייה"

פורסם בתאריך: 24.9.19 13:07

הורי בית הספר התורני אקדמי "עמיטל" בשכונת הדר גנים, הופתעו לראות פרסום של העירייה על הנחת אבן פינה לסניף של תנועת הנוער עזרא בשטח בית הספר. בתגובה שלחה הנהגת ההורים מכתב לראש העיר רמי גרינברג ובו ציינה שהם נדהמו לקבל באופן אקראי את ההודעה על הנחת אבן הפינה, שאמורה להתקיים היום, יום שלישי, 24.9, בשעה 17:30. "מעבר לתדהמה שאחזה בנו על עצם קיומו של אירוע מעין זה ללא ידיעת גורמים רלוונטיים רבים, ובהם הנהלת בית הספר, הממונה על תנועות הנוער מטעם עיריית פתח תקווה ועוד, אנו מבקשים להביע את מורת רוחנו הקשה והתנגדותנו הנחרצת והחד משמעית להכנסת תנועת נוער לתוך שטח בית הספר", הם כותבים.

ההנהגה מציינת כי בעבר עלה רעיון דומה ולאור התנגדות ההורים, הנהלת העיר הקודמת חזרה בה. הם מדגישים שאין משמעות לזהות תנועת הנוער. "יש בהקמת תנועת נוער בשטחי בית הספר כדי לפגוע אנושות בתפקוד בית הספר, שלומם ובטיחותם של ילדינו ופגיעה בסביבת הלימודים", מציינים ההורים. הם מדגישים גם שבית הספר עמיטל סובל מזה שנים מצפיפות קשה והיעדר מקום בתוך מתחם הכיתות והמסדרונות: "מסדרונות בית הספר הולאמו לטובת הקמת כיתות זמניות, תוך הקטנת שטח המסדרונות והמוצא היחידי בזמן ההפסקות שנותר לכמות כה רבה של תלמידים, הינו יציאה לחצר בית הספר. אולם הקמת סניף עזרא, תחייב בניה רחבה משמעותית בחצר בית הספר, אשר תקטין את שטח החצר באופן כזה אשר יפגע בתלמידים. מדובר גם בסיכון בטיחותי, נוכח הצפיפות הרבה, אשר תגדל, עד כדי פגיעה בתקינה הנדרשת על ידי משרד החינוך, בייחוד בשעת חירום. עוד יש להוסיף, כי בית הספר נאבק מידי יום ראשון בפגעי הוונדליזם אותו הוא חווה מידי שבת והנזקים המצטברים לרכוש בית הספר. כך מבלי לפגוע בשמם הטוב של חניכי תנועת עזרא ואכן שמם הטוב הולך לפניהם. הרי שבהיותם הסניף הגדול בארץ והמונה למעלה מאלף חניכים, הרי שבהכרח ייגרמו נזקים מידי שבת ובמהלך השבוע למתקני בית הספר, לרבות גרימת בלאי בלתי סביר". עוד הם מציינים שתנועת הנוער פעילה גם באמצע השבוע וכן קיימת פעילות אינטנסיבית בחודש הארגון, דבר אשר יוביל לפגיעה בהתנהלות התקינה של בית הספר.
כמו כן, מבקשת הנהגת ההורים לתת דגש לבנייה במהלך שנת הלימודים שתגרור סיכון לבטיחות התלמידים וצורך בגידור אשר יקטינו עוד יותר את שטח החצר, אשר צר ממילא להכיל את אלף התלמידים הלומדים בו: "אנו מביעים את מורת רוחנו על הנקיטה בצעדים חד צדדיים בעצם ההחלטה להקים את אבן הפינה לתנועת הנוער ללא שיח עם הנהלת בית הספר והנהגת בית הספר, ללא מחשבה על נושא הבנייה והשלכותיו, דבר המהווה פגיעה ישירה בכל הגורמים הנוגעים בדבר. חוסר התיאום ואי השיתוף עם כל הגורמים מעידים על ניסיון לביצוע מחטף חסר אחריות, חסר מחשבה העולה לכדי צעד דורסני העלול חלילה להוביל לאסון. אנו עומדים ומתריעים כעת כי הכתובת רשומה על הקיר באותיות קידוש לבנה".

הם מבקשים מראש העיר לקיים חשיבה מחודשת לגבי ההחלטה. "ככל שראש העיר ימשיך בהתנהלותו החד צדדית ותוך התעלמות מצרכי תלמידי בית הספר עמיטל לא נוכל לשבת בחיבוק ידיים מנגד, והנהגת ההורים תיאלץ לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה, לרבות השבתת בית הספר. אנו תקווה כי תבחן פתרונות חלופיים להקמת מבנה ראוי לתנועת הנוער "עזרא" בדרך אשר לא יהיה בה כדי לפגוע באופן בלתי סביר ובלתי מידתי בתלמידי בית הספר עמיטל", הם כותבים.
מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "אחרי שנים שבהן עלו תלונות מתושבי הדר גנים על כך שלא נעשה דבר בשכונה לטובת החינוך ותנועות הנוער, כעת, למרבה הפלא, עולות תלונות על העשייה. ראש העיר רמי גרינברג מקדם בימים אלו את הרחבת בית הספר עמיטל, בניית אגף נוסף במורשה בנות, הקמת ישיבת צביה אשר תיתן מענה בעיקר לתושבי השכונה, הרחבת אולפנת הדר גנים והקמת רמזור בסמוך – לטובת בטיחותן של התלמידות. לצד אלו ראש העיר מקדם את בניית מבני הקבע לתנועות הנוער אריאל ועזרא. המבנה של אריאל יוקם ברחוב שפיק והמבנה של עזרא יוקם בסמוך לבית הספר עמיטל. נציין כי גם בשכונות אחרות בעיר – פועלות תנועות נוער בסמוך לבתי ספר, כך שאין מדובר בתכנון חריג. מעבר לזה, ראש העיר נמצא בקשר רציף עם ההורים ודלתו פתוחה לכל שאלה בנושא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר