ילד
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"כשהוא נכנס לגן הוא לא מפסיק לבכות". איך לא מוצאים גן מתאים לילד בן 3?

ה' הוא ילד המצוי על הספקטרום האוטיסטי אשר אובחן רק לאחרונה. בנוסף לכך שלא נמצא לו מקום בגן תקשורתי, הוא לא מקבל מספיק שעות סייעת

פורסם בתאריך: 17.10.19 09:31

ה' בן השלוש ושלושה חודשים, הוא ילד על הספקטרום האוטיסטי בתפקוד בינוני. להבדיל מילדים בני גילו, הוא לומד חמישה ימים בשבוע ולא שישה, מתחיל את הבוקר בשעה 8:00 ולא בשעה 7:30 ומסיים בשעה 13:00 במקום בשעה 14:00.

וכל זה למה? בגלל שהוא מקבל פחות שעות סייעת מכפי שצריך להיות כדי שיוכל לשהות בגן ובצהרון כמו שאר הילדים בני גילו. ה' זכאי לסייעת צמודה רק 25 שעות שבועיות ולכן בשעות שהסייעת לא נמצאת, בגן לא מסכימים לקבל אותו וההורים נאלצים לשלם לבייביסיטר שתוציא אותו מוקדם מכיוון שהם עובדים. לצד זה, ה' גם לא יכול להיות בצהרון, מאחר ואין לו סייעת ולהורים אין אפשרות לשלם עבור סייעת פרטית.

"ה' אובחן מאוחר, לא חשבנו בכלל שהוא אוטיסט", מספרת האם. "במשך שלוש שנים ידעתי שמשהו לא בסדר, אבל לא ידעתי לשים את האצבע, הוא מדבר בקושי 20 מילים וכשהוא נכנס לגן הוא חוטף פרנויה ולא מפסיק לבכות. ה' הוא הילד הראשון שלנו ולא היה לי למה להשוות ובנוסף, הייתי בדיכאון לאחר לידה וחשבתי שבשלב כלשהו זה יסתדר", היא מספרת בפתיחות רבה. "מאחר ועשינו אבחון מאוחר, לא נמצא לו גן תקשורתי ובעזרתו של סגן ראש העיר קיבלנו סייעת חמש שעות ביום. זה הוצג לנו כזמני, עד שימצא פתרון בדמות גן תקשורת. בשבוע שעבר היינו בוועדת שילוב, שבמהלכה הובהר לנו שאין גני תקשורת פנויים ושהמחוז מעדיף לא לשלוח אותו לעיר אחרת בגלל עניינים תקציבים והפתרון הוא להשאיר אותו בגן רגיל עם סייעת. לאחר פגישה עם המרפאה בעיסוק שלו, הובהר לנו שהמצב שלו הוא בעייתי, מאחר שבמצב הנוכחי אי אפשר להגיע איתו למצב של למידה, הוא אפילו לא יושב ולא מקבל טיפולים בגן ואנחנו צריכים לממן לו טיפולים באופן פרטי. הוא צריך מסגרת עוטפת, שתיתן לו את המענה הראוי. הוא בגיל קריטי שבו ההתפתחות כל כך חשובה וברגע שאני שמה אותו במסגרת רגילה, אני עושה לו עוול. הפתרון הכי נכון עבורו, זה למצוא לו גן תקשורתי, גם מחוץ לעיר, שבו הוא יקבל את כל הטיפולים, כולל צהרון, כי היום זה לא יותר מבייביסיטר והמחשבה שהוא יצטרך להתנהל כך במשך שנה שלמה שרק פוגעת בו ולא מקדמת אותו בכלל, כואבת לנו".

ממשרד החינוך נמסר: "אבחון התלמיד, למרבה הצער, הגיע לאחר פתיחת שנת הלימודים, ובשלב זה לא נמצא מקום פנוי בגן מותאם. נוכח זאת אושרה לתלמיד סייעת צמודה, וצוות הגן מקבל הדרכה וליווי צמוד. ככל שיתפנה מקום, התלמיד יועבר מיידית לגן מותאם".

מעיריית פתח תקווה נמסר: "מדובר בילד הלומד בגן של עמותת מעיין החינוך התורני המוגדרת "מוכר שאינו רישמי" אשר אובחן ימים ספורים טרם פתיחת שנת הלימודים. עם הגעת הנושא לפתחנו פעלנו באופן מיידי ולפנים משורת הדין כדי לשבץ סייעת לטובת התלמיד ובמקביל פעלנו מול משרד החינוך כדי לקדם ועדת שילוב וזאת לאחר שנדחתה בקשת התלמיד לוועדת השמה חריגה. נציין כי לאחר התערבותנו, נקבעה ועדת שילוב חריגה מטעם משרד החינוך שדנה בנושא וקבעה כי התלמיד זכאי לתמיכת סייעת בסך 25 ש"ש. אנחנו עומדים בקשר רציף מול ההורים אשר מעודכנים באופן שוטף בכל ההתפתחויות האחרונות וככל שנוכל לסייע בנוסף לא נהסס מלעשות זאת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר