גן דולב בשכונת יוספטל צילום באדיבות ההורים
גן דולב בשכונת יוספטל צילום באדיבות ההורים

מגיל 2.8 ועד 5: הצהרונים אוחדו, ההורים מתנגדים להחלפת הצוות

הורים מתנגדים להחלפת הצוות בצהרון ביוספטל בעקבות איחוד שני צהרונים. ואיך קשורה הסוכנות היהודית לסיפור הזה?

פורסם בתאריך: 25.10.19 09:40

הורים לילדי הצהרון של גן דולב בשכונת יוספטל, צהרון לגילאי טרום חובה וחובה, מתלוננים על כך שבעקבות החלטת העירייה לאחד את הצהרון עם צהרון אחר – הצהרון של גן שונית – גן טרום טרום חובה, יוחלף צוות הצהרון שלהם והצוות שיפעיל את הצהרון יהיה זה של גן שונית. חלק מההורים מתלוננים גם על כך שבאותו צהרון יהיו שלוש שכבות גיל (ילדים בגילאים של מ-שנתיים ושמונה חודשים ועד גיל חמש).

לדברי ההורים נאמר להם שבצהרון של גן שונית, אין מספיק ילדים ולכן יחברו את שני הצהרונים ביחד. הם מדגישים כי רובם אינם מתנגדים לאיחוד, אלא בעיקר להחלפת הצוות.

טענה נוספת של הורי צהרון גן דולב היא שבשנת הלימודים הקודמת, הם קיבלו בצהרון חוג אחד במקום שניים ולאחר שגילו זאת, הובטח להם שהשנה יקבלו זיכוי, דבר שטרם קרה. "בשנת הלימודים הקודמת היו לנו לא מעט בעיות בצהרון וחשבנו שאת השנה נתחיל יותר טוב", אומרת אחת מנציגות ההורים, "לצערנו זה לא כך. קיבלנו צוות חדש, עם מובילה מקסימה שעובדת יפה עם הילדים. אבל בפועל מתחילת השנה אין בצהרון ציוד ורק אחרי שהתלוננו הביאו לצהרון ציוד. היו מספר בעיות אבל מה ששבר אותנו ההורים, זה שבערב סוכות הודיעו לנו שמחליפים את הצוות של הצהרון. הם הודיעו שמאחדים את הצהרון של הטרום טרום חובה יחד עם הצהרון שלנו ושהצוות של הטרום טרום חובה יחליף את הצוות הקיים, דבר לו אנחנו מתנגדים. פנינו לעירייה ולטענתם זו החלטה מקצועית, דבר שלא מובן לנו, כי עד שסוף סוף יש לנו בצהרון סייעת מובילה ומקצועית, שעובדת עם הילדים בצורה כל כך יפה עכשיו רוצים להחליף אותה וזה לא בסדר. בעירייה כנראה חושבים שהצהרון זה בייביסיטר שמחליפים בו את הצוות בלי להתחשב בילדים ועצוב שזה כך".

מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "מבירור שערכנו עלה כי התלונה המדוברת אינה מייצגת את תחושת כלל ההורים. יחד עם זאת, הנושא נבדק לעומק ונמצא כי בגן נמצא ציוד בשפע הנרכש עבור צרכי הצהרון. מספר הילדים השוהים בצהרונית הינו פחות מ-30 (21 בלבד) ועל פי התקן נדרשות 2 סייעות בלבד. אולם, משום שמדובר בצהרון משולב גילים – ניתנה סייעת נוספת לפנים משורת הדין. לגבי החוג משנה שעברה – למרות שזה היה בתקופת ההנהלה הקודמת של המתנ"ס ובלי כל מחויבות ומתוך מחווה של רצון טוב, יספק המתנ"ס במשך חודשיים חוג נוסף בגן דולב ושונית. חשוב לציין שהצהרונית במתנ"ס יוספטל איננה שייכת לעירייה או למקפ"ת, אלא לסוכנות היהודית, ואעפ"כ ראש העיר הקשיב לתלונה שהגיעה וביקש לבדוק אותה לעומק, וזאת למען רווחת ילדי הצהרונית ולשביעות רצון ההורים".

בתגובה לדברי העירייה על כך שהצהרון במתנ"ס שייך לסוכנות היהודית, ציינו ההורים שגם בפרסומים של העירייה לצהרון נכתב שהוא בחסות אגף גני הילדים,  בשום מקום לא מוזכרת הסוכנות היהודית והתשלום כולל וועדת הנחות, נעשה דרך העירייה.

בעירייה הוסיפו מנגד כי "בניגוד לנטען, לא ניתן לשים 4 מטפלות על 21 ילדים. וכן בפרסום המדובר לא מצויין כי ההנחות והתשלום לצהרון מתבצעות דרך העירייה. התשלום לצהרון נעשה ישירות מול המתנ"ס".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר