גן ילדים צילום אייל טואג לגן המצולם אין קשר לכתבה

דרמה בגן: הגננת סירבה למסור לידי הפקחים את בתה בת ה-5 של השוהה הבלתי חוקית

תחילה נעצרה האם ברחוב על ידי הפקחים. לבסוף מסרה הגננת את הילדה בהוראת משרד החינוך. בהמשך התברר שהשוהה הבלתי חוקית מפעילה מעון בלתי חוקי, שם נשארו ילדים ללא השגחה

פורסם בתאריך: 3.11.19 15:33

פקחי רשות האוכלוסין, הגיעו הבוקר לגן עירוני בפתח תקווה וביקשו מהגננת למסור לידיהם את אחת הילדות, ילדה בת חמש, בת לעובדת לא  חוקית מניגריה. מוקדם יותר, באותו יום, עצרו הפקחים את האם ברחוב והגיעו איתה לגן. הגננת, שהתבקשה להעביר את הילדה לפקחי רשות האוכלוסין, סירבה במשך שעות להסגיר את הילדה ולבסוף, רק בהוראת משרד החינוך, העבירה אותה לידי רשות האוכלוסין. לאחר שהאם נעצרה, התברר לפקחי הרשות, שהיא מפעילה מעון בלתי חוקי והשאירה פעוטות לבד בדירתה. עיריית פתח תקווה שלחה למקום מטפלת מחליפה והזעיקה את שירותי הרווחה.

"הפקחים הגיעו לגן וביקשו להיכנס פנימה לקחת את אחת הילדות", מספר אחד מקהילת העובדים הזרים, "הגננת שראתה את הפקחים הייתה בשוק ואמרה להם שהיא לא מוסרת את הילדה ועד שהיא לא קיבלה הוראה ממשרד החינוך, היא ממש לא הסכימה להעביר להם את הילדה. היה מאוד קשה לראות את הגננת, היא ממש נשברה ובכתה והילדה נפרדה מהילדים ויצאה החוצה לאמא שלה, שם היא ראתה את השוטרים מקיפים את אמא שלה ולא הבינה מה קרה. זו סיטואציה מאוד לא פשוטה". פעילה נוספת סיפרה: "אני הבנתי שהם עצרו את האמא ברחוב, והיא חשבה שאם היא תגיע לגן והם ייראו שיש לה ילדה הם יעזבו אותה, אבל זה לא מה שקרה. לפני כן, הם הלכו עם האמא לבית שלה, בשביל לקחת מסמכים ואז הסתבר להם שהיא מפעילה גן פרטי ושהילדים נמצאים בגן לבד. עד כמה שאני יודעת, יש איתה מטפלת נוספת, שמשום מה היא לא הייתה במקום. העירייה שלחה אנשים על מנת להיות עם הילדים".

מרשות האוכלוסין נמסר: "מדובר בשוהה בלתי חוקית מניגריה הנמצאת בישראל מאז שנת 2010, כשרוב השנים היא שוהה שלא כחוק. לאישה יש ילדה בת 5. הבוקר עיכבו פקחים ברחוב נתינה ניגרית ומשיחה עמה התברר שהיא מפעילה גן פרטי (כנראה ללא רשיון). כאשר הגיעו הפקחים לגן נמצאו שם 17 ילדים (בגילאי 3 חודשים ועד 3.5 שנים) ששהו במקום בגפם. למקום זומנו כוחות משטרה וגורמי הרווחה. הפקחים ביקשו להתלוות לאם לגן שבו בתה נמצאת ושם היא נכנסה לאסוף את הילדה. על ההליך פיקחה טלפונית מפקחת של משרד החינוך כדי לוודא שהדברים מתבצעים בהתאם לנהלים. הילדה הועברה לאמה (פעולה די הגיונית, בסך הכל) ושתיהן הועברו לשימוע בטרם תורחקנה מישראל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רומי

    חוק זה חוק, אבל למה באמצע הגן??? טיפה התחשבות בחברי הגן ובגננת… ילדה בת 5 לא אשמה בכלום

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר