יומן חינוך - מימין לשמאל נגד כיוון השעון: בית הספר נצח ישראל, ילדי כיתת פרדסים, בית הספר פיק"א, בית הספר דבורה עומר, בית המתנות של יאיר. צילומים באדיבות בתי הספר, באדיבות העירייה, הארכיון לתולדות פתח תקוה עש עודד ירקוני

יומן חינוך: בדבורה עומר שוברים שגרה, בנצח ישראל מדברים איטלקית בסקייפ

תלמידי ברנר ופינשטיין התגייסו למען בית המתנות של יאיר, ילדי כיתת פרדסים חגגו יום הולדת בדרך מיוחדת. סיכום השבוע בבתי הספר בפתח תקוה

פורסם בתאריך: 15.11.19 09:44

 

1 בחמ"ד תורני נצח ישראל בניהולה של רווית זר, התקיימו בשבוע שעבר שיעורים בלמידה מרחוק. עדי מור בירן, מנהלת השיווק AZURE מיקרוסופט מזה"ת ואפריקה לימדה את התלמידים איך להתמודד עם עמידה מול קהל וכיצד לבנות מצגת טובה. כמו כן התקיים מפגש משותף מרחוק של תלמידי כיתה ד' בנושא היישוב שלי עם תלמידי בתי הספר וייצמן בית יהושע ורעים ממשית שבעמק יזרעאל וכן התקיימה שיחת סקייפ עם בית ספר מאיטליה. התלמידים שאלו שאלות של 'כן ולא' והיו צריכים לגלות את הארץ בה התלמידים איתם הם משוחחים גרים. בלה דיעי, רכזת התקשוב, הובילה מפגשים אלו יחד עם המחנכות אירית מרחום, אודליה גולקרוב, רחלי סלם ומיכל שבח רכזת האנגלית.

נצח ישראל בית צילום באדיבות בית הספר

דבורה עומר צילום באדיבות בית הספר

2 בבית ספר דבורה עומר אותו מנהלת רוית גטניו, חגגו ביום שישי יום שובר שגרה מיוחד בנושא 'ערבות הדדית'. בבית הספר יצרו 22 תחנות, הפעלה ביניהן שבט אחים, לב אל לב, ערבות הדדית, הכלה וחברות. בית הספר קושט לכבוד האירוע ותנועת הנוער של הנוער העובד והלומד בשיתוף פעולה עם אגף חברה נוער וצעירים עזרו להפעיל את התחנות. לדברי המנהלת היה זה יום מהנה של חגיגת למידה משמעותית. ביום ראשון קיבלו הילדים שאלון אינטרנטי על מנת לתת משוב על היום המיוחד.

יום הולדת של כיתת פרדסים צילום באדיבות העירייה

3 ילדי כיתת פרדסים בחינוך האנתרופוסופי בעיר חוגגים ימי הולדת בצורה אחרת. אחת לחודש מתאגדים הילדים שנולדו באותו החודש וחוגגים יחד בטבע. ליום ההולדת מזמינים את משפחות הילדים בהרכב מלא. הפעם חגגו הילדים בחוף הים והעיפו עפיפונים מחומרים טבעיים. כדי לייצר אחידות ושוויון בין הילדים, קונים בתחילת השנה מתנה אחת גדולה מכל הילדים יחד ומעניקים במסיבה. המתנה היא ערכת חוקר צעיר שכוללת משקפת, פנס, מגלף עצים, זכוכית מגדלת ושני ספרונים.

בית המתנות של יאיר צילום באדיבות העירייה

4 תלמידי תיכון ברנר וחטיבת פיינשטיין, ההורים והמורים, התגייסו למען בית המתנות של יאיר. הם נפגשו לשיחה מרגשת עם מרב הולנדר אשר יזמה את הקמתו של בית המתנות למען ילדים המאושפזים בבתי חולים, ולאחר מכן ארגנו הפנינג של דוכני אוכל ובכסף שנאסף נקנו מתנות מגוונות.

5 במסגרת שיפוץ המבנה ההיסטורי של בית הספר היסודי הראשון בפתח תקווה, בית ספר פיק"א (לא המבנה הנוכחי), שהיה נטוש ב-20 השנים האחרונות, נמצאו ממצאים ארכיאולוגיים ביניהם לוח קיר, ששימש את התלמידים והמורים. בית הספר הוקם בשנת 1885 ונחשב למבנה לשימור עם ערך אדריכלי והיסטורי. לפני כשנה, עם כניסתו של ראש העירייה רמי גרינברג לתפקידו, הוא החליט לשפץ את המבנה ולהפכו לחלל עבודה משותף לרווחת תושבי העיר. כחלק מעבודות השיפוץ במבנים לשימור, נבנה "תיק תיעוד" על מנת שהמבנה יראה דומה ככל האפשר למקור ובתוך כך מתבצע סקר צבעים במסגרתו מגרדים את כל שכבות הצבע כדי להגיע לשכבת הצבע הראשונה של המבנה. בסקר הצבעים שביצע במקום שי פרקש מסטודיו תכלת נתגלה מלבן בצבע שחור, אשר שימש כלוח עבור התלמידים. מקורו בשנת 1920, לפני מאה שנים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר