צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

האם תהיה כאן מהפכה? אפשרות שיוקמו בפתח תקוה כיתות רב גילאיות וגנים מגיל שלוש עד שש

קבוצה של הורים פועלת להקמת מסלול חינוך בשיטת מונטסורי בפתח תקוה. אחד מעיקרי השיטה: כיתות רב גילאיות בשתי שכבות וגנים משותפים לילדים בגילאים שונים

פורסם בתאריך: 2.12.19 08:47

קבוצת הורים מפתח תקווה מעוניינת להקים בעיר מסלול של חינוך מונטסורי במתכונת של גני ילדים ובתי ספר. לשם כך, הוקמה קבוצת פייסבוק והתקיימו מפגשים עם נציגי העירייה. בעירייה מציינים שהאגף לחינוך יסודי בוחן הקמת מסלול מונטסורי בכיתה א' באחד מבתי הספר בעיר. "המטרה שלנו שהכיתות, הגנים ובית הספר יפתחו כבר בספטמבר 2020", מסביר ארז יעקב שמקדם את הנושא בעיר. "נפגשנו עם טלי טולדנו מנהלת האגף היסודי שאמרה לנו שהיא מכירה את המסלול. נפגשנו עם נציגי מועצה ועירייה נוספים כמו חבר המועצה צדוק בן משה, רחל אלון יועצת ראש העיר וירדנה חדד מנהלת האגף העל יסודי. מתוכננת לנו פגישה נוספת עם מינהל החינוך".

יעקב מוסיף שהם הפיצו שאלון בנושא ולמעלה מ-130 הורים ציינו שהם מעוניינים לרשום את הילדים שלהם לגנים ובתי ספר. עוד הוא מציין שבפתח תקוה יש שני גנים פרטיים שפועלים על פי המסלול וכן מספר גני עירייה בהם הגננות פועלות עצמאית על פי המסלול ומכניסות אביזרים מונטסורים. עוד הוא מסביר שמדובר על כיתות רב גילאיות: "בגני ילדים הילדים לומדים ביחד מגיל שלוש ועד גיל שש ויש לכך יתרונות רבים. הילדים מחקים אחד את השני, הגדולים חונכים את הקטנים ועוזרים בגן וכשמתחלפת שנה, שני שליש נשארים ומצטרפים רק הקטנים יותר".
ובבית הספר?
"גם פה. מדובר על שתי שכבות: א'- ג' ו ד'- ו', שלומדים ביחד. קצב ההתקדמות הוא אישי ולמורה יש טבלת מעקב והיא רואה כל ילד בכל נושא ונושא. התלמיד בוחר כל יום מה הוא רוצה ללמוד, חשבון, שפה , מדעים ועוד ומאחר והעבודה היא עצמאית, המורה פנויה לעבור בין התלמידים ולהקדיש לכל אחד זמן אישי".

בעיר קיים המסלול האנתרופוסופי, יש מקום גם למונטוסורי?
"לפי מה שאנחנו רואים כן. יש הורים שגרים בעיר אחרת ומבחינתם, ברגע שיפתח בעיר הם יעברו לפתח תקווה. יש פריחה בנושא, רק בשנה האחרונה נפתחו חמישה בתי ספר: שניים בראשון, בכפר סבא, בבאר יעקב ובירוחם. אנחנו ממתינים לפגישה נוספת בנושא ובה גם צריך להחליט האם הולכים על בית ספר אחד או לחלופין מכניסים כיתה אחת או שתיים בבתי ספר קיימים במסלול מונטסורי".

חינוך מונטסורי הוא שיטה חינוכית שפותחה על ידי מריה מונטסורי ונשענת על עקרונות של עצמאות לילד, למידה מחקירה, תנועה במרחב, למידה דרך כל החושים, כישורים חברתיים וכישורי חיים. במרכזה של השיטה נמצא הילד והשיטה מדגישה לימוד שמכבד את הילד כאדם והמקיף את כל תחומי התפתחותו – אינטלקטואלית, חברתית, גופנית, רגשית ורוחנית. הילד לומד לעבוד באופן עצמאי ונוטל אחריות על בחירותיו. השיטה מבוססת על שיווי משקל ועל איזון נכון בין חופש לבין מסגרת. "חקרתי רבות את המסלול ומדובר במשהו שהוא יוצא דופן, שאמור להעניק לילדים כשורים חברתיים, כישורים לחיים לצד ידע וכלים ייחודים".
מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "בהמשך להתייעצות שנעשתה מול ההורים שמקדמים את הנושא ומול הגורמים המקצועיים בתחום, הוחלט על ידי האגף לחינוך יסודי לבחון הקמת מסלול מונטסורי בכיתה א' של אחד מבתי הספר היסודיים ברשות. נציין כי הנושא מצוי עדיין בבחינה וההחלטה הסופית תתקבל לקראת פתיחת שנת הלימודים תוך הסכמה מלאה של ההורים והנהלת בית הספר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר