המתמודדים: אוריה דהן, ליהיא ממן, ליאור סמוליאנוב, שיר נמני, מוריה מיכאלי ונוגה חדד. צלום זאב שטרן

אלפי בעלי זכות בחירה, חמש מועמדות ומועמד אחד: בני הנוער של פתח תקוה הולכים לבחירות כבר בשבוע הבא

הבחירות לתפקיד יו"ר מועצת הנוער העירונית: בפתח תקוה בניגוד לערים אחרות יכולים להצביע כל תלמידי העל יסודי תושבי העיר. רגע לפני שזה קורה, יצאנו להכיר את המתמודדים

פורסם בתאריך: 13.12.19 08:51

ב-16 בדצמבר יתקיימו זו השנה הרביעית בחירות כלליות לתפקיד יו"ר מועצת הנוער העירונית בפתח תקוה. כאן, להבדיל מערים אחרות, מתקיימות הבחירות בהצבעה אינטרנטית בה יכולים להשתתף כל תלמידי העל יסודי תושבי העיר. ביום הבחירות מקבלים כל תלמידי העל יסודי תושבי פתח תקוה קוד סודי שבעזרתו כל אחד ואחת מהם יכול להיכנס לאתר ולבחור באחד או אחת המתמודדים, פעם אחת בלבד כמובן. בשנה שעברה הצביעו 65 אחוז מבני הנוער, שזה אומר כ-9,000 תלמידים.
רגע לפני הבחירות, קבלו את המתמודדים לתפקיד יו"ר המועצה. חמש בנות ובן אחד, שיספרו לכם קצת על עצמם ולמה כדאי לבחור דווקא בהם.

שיר נימני צילום זאב שטרן

שיר נמני: "אני מדברת בגובה העיניים"

מי: שיר נמני, בת 16, לומדת בתיכון "אחד העם" בכיתה י'. שיר מדריכה במש"צים, אוהבת קולנוע ותיאטרון, ובנוסף, כותבת גם במדור "מתנערים" בעיתון ובאתר מלאבס. "זוהי שנתי השלישית במועצה העירונית, השנה גם כיהנתי כדוברת המועצה והובלתי פרויקטים רבים ומשפיעים", היא מציינת.
סלוגן בחירות: "חברה טובה יותר, יוצרת דברים טובים יותר".
האג'נדה: "אני מאמינה שהנוער שלנו צריך יותר ביטחון. ביטחון לדרוש את הזכויות שלנו, ביטחון לבקש ולהניע דברים, ביטחון. אנחנו צריכים קווי לילה למקומות בילוי בשישי בערב, צריכים יותר מקומות מונגשים לכלל האוכלוסייה וגם לאנשים בעלי מוגבלויות. אני מאמינה שאם בבתי הספר, המורים וההנהלה יהיו מודעים לזכויות שלנו כתלמידים, כבני נוער וכאנשים, יכבדו אותנו יותר, יהיה לנו יותר מקום לדבר. ארצה שפעם בחודש יהיה שיעור חינוך המוקדש לבעיות שעולות בעיר או בבתי ספר כדי שאוכל לעזור לכם לפתור אותם, וכדי שנביא את הבעיות האלו לידי פתרון וביטוי בעיר".
הכי אוהבת בפתח תקוה: "פתח תקוה עיר מדהימה. יש בה הכל, גם אם תגידו שאין בה כלום. היא עיר אטרקטיבית ופעילה. יש לנו נוער איכותי והכי פעיל. ותכלס, כבת נוער אל בני נוער, אנחנו לא פראיירים בכלל ואנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו רוצים. פתח תקוה היא בהחלט עיר מהממת".
למה אני: "אני מדברת בגובה העיניים ואני ישירה לחלוטין. כולנו בני נוער, לכולנו יש את אותן בעיות ואני רוצה שאת התקופה המדהימה הזאת שלנו כבני נוער אנחנו נזכור תמיד!".

נגה חדד צילום זאב שטרן

נוגה חדד: "אני אעשה את ה-200 אחוז כדי לטפל בכל בעיה"

מי: נוגה חדד, בת 15.5, תלמידת כיתה י׳ בתיכון בן גוריון. מדריכה ורכזת גרעין במש"צים, במשך שנתיים הייתה במועצת התלמידים הבית ספרית ועוד שנתיים במועצה העירונית. "עד עכשיו הספקתי לקחת חלק בשיתוף הפעולה עם נוער 10, הנחיתי את מסיבת תחילת החופש שהתקיימה בכיכר המייסדים, הייתי שותפה ולקחתי חלק בעוד פרויקטים רבים", היא מציינת.
סלוגן בחירות: "הגיע הזמן שנתעסק בדברים שבאמת חשובים לנוער".
האג'נדה: "האג'נדה שלי היא לגרום לנוער של פתח תקווה לצבור חוויות בשנים הטובות שלנו כנוער. כבת נוער כמו כולם יש לא מעט דברים שמפריעים לי ואני חושבת שבתור יו"ר אפשר לפעול ולשנות דברים. אני מאמינה בזה שאם יש כבר כוח כזה תמיד אפשר להפיק ממנו את הטוב ביותר. אנחנו כבני נוער צריכים לדאוג לכך שיהיה לנו טוב וכיף לחיות בעיר שלנו פתח תקווה".
הכי אוהבת בפתח תקווה: "את האנשים בפתח תקווה. כל חיי גרתי בפתח תקווה ותמיד הרגשתי ואני מרגישה כמו בבית, לא משנה כמה העיר גדלה, תמיד יש את האנשים שנותנים הרגשה טובה של חיבור ובית".
למה אני: "אני בת נוער בדיוק כמו כולם אבל אני יודעת שכשיש לי בעיה או משהו שמצריך טיפול אני אעשה את ה־200 אחוז בשביל לטפל בזה ולשפר את אותו עניין".

מוריה מיכאלי צילום זאב שטרן

מוריה מיכאלי: "יש לי המון אש והמון רצון לשפר"

מי: מוריה מיכאלי, בת 17 וחצי, תלמידת כיתה י"ב בתיכון ישורון. בשנה הקרובה תחגוג ארבע שנות פעילות במועצות השונות. במהלך השנים כיהנה במספר תפקידים וביניהם יו"ר ועדת נוער וקהילה. הייתה אחראית על מספר פרויקטים כגון אירוע התרמה לחולי סרטן, יום השנקל ועוד. "מגיל יסודי הייתי חניכה בתנועת הנוער עזרא וכן מדריכה במועדונית ובצוות עשייה של הסניף, שמתוכו יוצאים שלל התנדבויות כל שנה ושנה", היא מציינת.
סלוגן בחירות: "בואו נעשה מהפכה, עכשיו!"
האג'נדה: "אני מאמינה במשפט קצת קלישאתי אבל כל כך נכון – 'מעשה נדיב, קטן ככל שיהיה, לעולם אינו מתבזבז'. לפעמים אנחנו חושבים האם לעשות מעשה מסוים לאדם אחר, משהו שנראה לנו כל כך קטן, פעוט, שלא יזיז בכלל. אבל צריך לזכור שכל מעשה שלנו, קטן ככל שיהיה, הוא לא מובן מאליו, לא מבוזבז לעולם והוא יכול לשנות עולם ומלואו של אדם".
הכי אוהבת בפתח תקווה: "אני הכי אוהבת את המגוון הלא נורמלי שיש כאן. יש כאן נוער שמתנדב בכל כך הרבה עמותות ותנועות, כאלה שאפילו לא שמענו עליהן. אבל הם שם, עושים, את "המעשה הקטן הזה", וזה כל כך יפה בעיניי. יש כל כך הרבה מקומות בעיר שאפשר להשפיע דרכם, בכל התחומים, וכל אחד הולך לאן שמתאים לו".
למה אני: "פתח תקווה היא הבית שלי, וכשרוצים לעשות משהו מתחילים מהבסיס, מהבית. במהלך השנים, למדתי המון. אני מכירה את תפקיד היו"ר ומאמינה בכוחות שיש בו ביחד עם המועצה. לבני נוער יש המון רצונות והמון אמביציה לשנות דברים, ואני אומרת – בואו ניתן להם את הכוח הזה. יש לי המון אש והמון רצון לקדם ולשפר".

ליהיא ממן צילום זאב שטרן

ליהיא ממן: "אני בעלת הניסיון הרב ביותר"

מי: ליהיא ממן, בת 16, תלמידת כיתה י' בתיכון אחד העם. כיהנה בשנה האחרונה כסגנית יו"ר המועצה העירונית והתחילה השנה את השנה התשיעית שלה במועצות והשנה הרביעית במועצת הנוער העירונית. ייצגה את בני הנוער ברשות במועצה המחוזית ובמועצה הארצית גם בכנסים ואירועים רשותיים וגם באירועים ארציים. "במהלך תקופתי במועצה של פתח תקוה הרמתי פרויקטים ואירועים רבים כמו 'אירוע כישרונות צעירים', 'נוער קורא, 'נוער יוצר', 'קונגרס אחדות וייחודיות', 'אירועי תרומות שיער 1 ו-2', 'פופ אפ סינמה' ועוד רבים".
סלוגן בחירות: "אז בואו נדבר תכלס".
האג'נדה: "אני שואפת לפעול בשלושה מישורים שמבחינתי הם הכי חשובים. אני מאמינה שנוער יוצר את השינוי. אני חושבת שאנחנו אלה שיודעים מה אנחנו אוהבים ומה הכי טוב עבורנו, ואני שואפת שבכל פגישה בעירייה שקשורה לנוער יהיה נציג מאיתנו שיציג את הדעה שלנו. אני רוצה לשבור את הסטיגמה על הדור שלנו – דור הz. יש לנו בעיר נוער מוכשר שלא רואים אותו עם כל הסטיגמות שיש על הנוער ואני רוצה ומאמינה שניתן לשבור את תקרת הזכוכית ולהראות גם את הצד האחר של הנוער. והדבר השלישי – אני רוצה לקחת את מערכת החינוך שלנו צעד קדימה, לשלב טכנולוגיה בשיעורים ולהוסיף שיעורים שיעזרו לנו בחיים, כמו למשל שיעורי חינוך פיננסי ויזמות".
הכי אוהבת בפתח תקוה: "את ההתפתחות של העיר והקדמה".
למה אני: "אני בעלת הניסיון הרב ביותר ואני חושבת שבמהלך השנים הוכחתי את עצמי ונתתי לנוער מענה רב. אני רוצה לפעול בנושאים החשובים והקריטיים ביותר לנוער בעיר ואני יודעת שאצליח לעשות את השינוי עם התמיכה שלכם".

אוריה דהן צילום זאב שטרן

אוריה דהן: "מה שמייחד אותי הוא שאני השילוב בין כולם"

מי: אוריה דהן, בת 15, תלמידת כיתה י בתיכון ישורון. מתגוררת בנווה גן ופעילה במרכזי הנוער. למועצת הנוער העירונית הצטרפה לפני כשלושה חודשים ולמועצה בכלל לפני כשלוש שנים. "באתי לשפר את מה שצריך להווה ולעתיד טוב יותר עבור בני הנוער העיר, בין אם זה שילוב טכנולוגיה במערכת הלימודים, זכויות התלמיד, שיפור שיטת המנות ובין אם דווקא יותר בכיוון החברתי, מסיבות ואירועים לנוער, מקומות בילוי נוספים, אוטובוסים למקומות האלו וכדומה", היא מציינת.
סלוגן בחירות: "'שוברים את הסטיגמות'. בחרתי במשפט הזה כי אני באמת חושבת שהוא מייצג אותי הכי טוב, כשצריך, אני יודעת ללכת נגד הזרם, נגד המוסכמות החברתיות שמוכתבות לנו וזו בעיניי אחת התכונות החשובות שכל אדם צריך לאמץ".
האג'נדה: "האג'נדה שלי היא ההבנה של בני הנוער שכולנו בסופו של דבר חיים ביחד, דתיים וחילוניים והאמונה שזה אפשרי להשתלב ולבלות ביחד".
הכי אוהבת בפתח תקווה: "הדבר שאני הכי אוהבת בעיר, זו העובדה שיש בה הכל, בין אם זה הגיוון בבני הנוער או מקומות הבילוי. העיר הזו היא העיר הכי טובה שיש מכל הבחינות באוכלוסיה, במקומות למידה, במקומות בילוי".
למה אני: "אני חושבת שמה שמייחד אותי משאר המתמודדים הוא שאני השילוב בין כולם, אני ההגדרה לדתי לאומי ובנוסף רוב הסביבה שלי חילונית, כך שאני מכירה מקרוב מאוד את שני העולמות ואני אוכל לתת את המענה הטוב ביותר עבור שני הצדדים".

ליאור סמוליאנוב צילום זאב שטרן

ליאור סמוליאנוב: "הבחירה בי היא בחירה בחבר טוב"

מי: ליאור סמוליאנוב, בן 16, תלמיד כיתה י"א בתיכון יצחק שמיר. הוא בעל חגורה שחורה בשיטת דניס הישרדות, מדריך בצופים בשבט ראשונים, מתנדב כבר ארבע שנים במועצות הנוער בבית הספר. ליאור מגדיר את עצמו, חברותי ואכפתי, בעל ביטחון עצמי שרק רוצה לשנות. "עזרתי רבות באירועים שהיו לנו בבית הספר בפורים או כשחגגנו פסח יחד עם כיתת הגמלאים לצד פעילות של צדקה ועזרה לאנשים מטעם המועצה", הוא מציין.
סלוגן בחירות: "כי הנוער במרכז".
האג'נדה: "לשפר את התחבורה הציבורית, יותר מקומות בילוי ושתהיה אמירה לנוער".
הכי אוהב בפתח תקווה: "מה שאני הכי אוהב בפתח תקווה זה את המגוון החברתי שיש בעיר, מגוון של עדות ותרבויות שיוצר קבוצה אחת עם שפע ואיכות, במילה אחת העיר פתח תקווה".
למה אני: "זה לא לבחור במועמד אחד, אלא לבחור בעתיד ובכיוון שאליו אנו שואפים. ואני מאמין שמה שאני מתכוון לעשות זה דבר טוב שרק ישפר ויקדם אותנו, את הנוער. ובנוסף אני חושב שכדאי לבחור בי כי אני לא בא מעל הנוער, אני אחד מאיתנו, רק עם קצת יותר ביטחון עצמי ורצון, ככה שבסופו של דבר הבחירה בי היא בחירה של חבר טוב ולא של שום דבר אחר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר