עופרה חזה. צילום באדיבות יאיר חזה

ועד ההורים מתנגד ליוזמה לקרוא לבי"ס יסודות על שמה של עפרה חזה ז"ל

היוזמה היא של חבר המועצה משה משה, ועד הורי בית הספר מתנגד. העירייה: "עופרה חזה נמצאת ברשימת האישים הראויים להנצחה בעיר"

פורסם בתאריך: 16.12.19 08:56

חבר המועצה מסיעת הליכוד, משה משה, יוזם מהלך לקריאת בית הספר יסודות על שמה של הזמרת עפרה חזה ז"ל. משה מספר כי לפני שלוש שנים העביר החלטה בעניין במועצת העיר. מסיבות ומשיקולים שונים בית הספר לא נקרא על שמה. לדבריו הוא מקבל מאות פניות מתושבי השכונות אחדות, שעריה, ומחנה יהודה המבקשים להנציח את שמה בבית הספר ולאור כך, הוא מבקש להעלות בישיבת המועצה הקרובה את הנושא ולמצוא תקציב ליישום ההנצחה.

לעומת זאת אומרים בוועד הורי בית הספר כי הם מעדיפים ששמו של בית הספר לא ישתנה.

"לפני מספר שנים בית הספר יסודות, עמד להיסגר לאור כמות נרשמים מעוטת ואני הודעתי שלא ניתן לו להיסגר", מספר משה "גם אני וגם ילדי למדנו ביסודות והוא קרוב לליבי. הודעתי שנעשה הכל על מנת להחזיר אותו לימיו היפים. ישבתי עם המנהלת ועם יועצים והחלטנו להפוך אותו לבית ספר ייחודי לאומנויות. היום אין כבר מקום בכיתות א' והוא בתפוסה מלאה ויש לו דרישה, בזכות הייחודיות שלו. עפרה חזה, הייתה בעצמה אמנית שהתחילה בשכונת התקווה ועצם הנצחתה בבית ספר יסודות לאומנות, וסיפור חייה, יהוו השראה לכל תלמיד וילד, שאפשר להגיע לגדולות גם ממקומות קטנים וכמו כן גאווה לתושבי השכונה", הוא מסכם.

בוועד ההורים אומרים: "הנושא הועלה לפני כשלוש שנים ונעשה דיון ענייני ומעמיק בישיבת הנהגה, בנוכחותו של משה. בית הספר עבר מיתוג מחדש שנה קודם לכן, והחלפת שמו לא הייתה נכונה לביה״ס אז ועדיין איננה נכונה. בנוסף חשוב לי להדגיש, כי הנהגת ההורים שלנו, מורכבת בעיקרה מהורים תושבי השכונה, אנשים פעילים ומעורבים, שמכירים היטב את רוח השכונה ועדיין הביעו התנגדותם ליוזמה ותומכים בהשארת שמו הנוכחי של ביה״ס".

בית ספר יסודות לאומניות, שוכן בשכונת אחדות בפתח תקווה. הוא הוקם בשנת 1959. בבית הספר, אותו מנהלת יהלומה רוזן, קיימות 13 כיתות רגילות וחמש כיתות תקשורתיות. הצוות החינוכי מונה כ-40 מורות, 20 סייעות, ספרנית, מזכירה ואב בית. לצד זה בית הספר הוכרז כבית ספר ירוק – והוא מחנך לשמירה על הסביבה, ליישום אורח חיים מקיים וליצירת שינוי בהתנהגות הקהילה ביחס לסביבה. כמו כן, בית הספר משמש כמרכז תרבות ערכי ומקיים כיתות אמן ומפגשי תרבות.

עפרה חזה נולדה בשכונת התקווה והיתה זמרת פופולרית ומהמוכשרות והבולטות בישראל. היא הייתה ושחקנית קולנוע ותיאטרון. ארבע פעמים ברציפות נבחרה ל"זמרת השנה" בישראל ופעם כזמרת השנה בגרמניה (1988). בשנת 1993 הייתה חזה המועמדת הישראלית הראשונה לפרס הגראמי כ"זמרת מוזיקת עולם". בין להיטיה נמצאים שירים רבים שהפכו לנכסי צאן ברזל בזמר העברי: "חי", "תפילה", "מישהו הולך תמיד איתי", "אם ננעלו", "שיר הפרחה", "לאורך הים" ועוד" עופרה חזה נפטרה בפברואר 2000 ובשנה הקרובה יציינו 20 שנה למותה.

מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "כפי שלא נעשה שנים, ראש העיר רמי גרינברג, עם כניסתו לתפקיד פעל לשימור ההיסטוריה והמורשת ע"י הנצחתם של עשרות אישים אשר בפועלם הטביעו חותם הן ברמה המקומית והן על המדינה בכלל. זאת מתוך מטרה להכיר תודה לאישים ובני משפחותיהם ולהנחיל את מורשתם לדור העתיד. בתוך כך, עפרה חזה גם נמצאת ברשימת האישים הראויים להנצחה בעיר והנושא יטופל בהמשך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. עידית בן-ששון

    בהחלט מגיעה לה שינציחו אותה לאחר מותה הטראגי בטרם עת לדעתי כי אני גדלתי על כל השירים שהיא שרה מאז ועד היום

  2. עידית בן ששון

    בהחלט מגיעה לה שינציחו אותה לאחר מותה הטראגי בטרם עת ממחלת האיידס לדעתי כי אני גדלתי על כל השירים שהיא שרה מאז ועד היום ומגיע לה את כל הקרדיט והיא זמרת מאז ועד עצם היום הזה

  3. שאול אשטמקר

    עפרה חזה שגרירה הייתה בעולם.ומגיע לה שייקרא בית ספר על שמה

  4. הלל

    https://www.facebook.com/HillelSharon/

    שרון הלל מנציח את עפרה חזה ז"ל זמרת-יוצרת-מוזיקאית ישראלית ובין-לאומית, בכל דרך אפשרית משנת 2012. משנת 2014 הלל פונה לכל הרשויות במדינה, בבקשה לקרוא על שמה רחוב בכל עיר. מן הראוי להנציח את עפרה חזה גם בעיר פתח תקווה❤

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר