גן ילדים לגן המצולם אין קשר לכתבה צילום אייל טואג
גן ילדים לגן המצולם אין קשר לכתבה צילום אייל טואג

שן שבורה ובעיטה בראש: המפקחת תגיע כבר השבוע לבדוק מה קורה בגן בפתח תקוה

לטענת הורים, הגננת והסייעת אינן מצליחות להשתלט על הילדים. אמו של אחד הילדים סיפרה כי לפני מספר ימים נגרם לו זעזוע מוח בגלל בעיטה שספג

פורסם בתאריך: 16.12.19 20:19

מפקחת ממשרד החינוך תפגוש עוד השבוע את נציגות הורי גן עירוני בעיר ואת הצוות המקצועי, כדי לדון במצבו של הגן ובאווירה בו.

הורי הגן, בו לומדים ילדים בגילאי טרום חובה וחובה, טוענים לבעיות רבות ולמיקרי אלימות בגן. לטענת ההורים, הגננת לא משתלטת על הילדים, הילדים רבים ביניהם, לילד אחד נשברה שן לאחר שנדחף ונפל, וילד אחר ספג בעיטה בראשו ולדברי ההורים נגרם לו זעזוע מוח. עוד מציינים ההורים שבשבוע שעבר, מורה המלמדת את אחד החוגים בגן, עזבה את השיעור באמצע כי לא הצליחה להעביר אותו בגלל האווירה. בעירייה מסבירים שהגן מלווה על ידי צוות מקצועי וניתנים לגננת הכוונה וייעוץ ביחס לאקלים הגן.

לדברי אחת האמהות, ביום חמישי האחרון הסבתא אספה את הילד מהגן ושמה לב שהתנהגותו אינה רגילה. "היא סיפרה שהוא עמד כמו זומבי, חיוור ואפטי", מספרת האם. "כשהיא שאלה מה קרה לו, הסייעת אמרה שהוא קיבל מכה קטנה בראש".

האם מספרת שהילד סבל מחולשה ומחוסר תיאבון. "אחרי זמן מה, הוא סיפר שהוא קיבל בעיטה בראש מילדה שגדולה ממנו בשנה. בדיעבד הבנתי שזה היה זעזוע מוח והוא היה צריך לראות רופא, אבל מבחינת הגן, הכל בסדר". האם מוסיפה שמאז המקרה הילד לא מוכן לחזור לגן ומאוד מפוחד. "שוחחתי עם המפקחת ולטענתה, ידוע שיש בגן אלימות והגננת צריכה הדרכה, מבחינתי כרגע הילד בבית. האלימות בגן היא על בסיס קבוע. הילדים מאוד אנרגטיים והגננת לא מצליחה להשתלט עליהם. אני לא מאשימה את הגננת, כי כשהיא מחליטה להיות חזקה, אז ההורים מתלוננים שהיא יותר מידי קשוחה וכשהיא לא קשוחה, אז הילדים עושים מה שהם רוצים והיא חייבת עזרה".
מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "המקרה שארע ביום חמישי האחרון הועבר לטיפולה של המפקחת מטעם משרד החינוך אשר חידדה את הנהלים בפני הגננת. ככל שיהיה צורך בהתערבות הרשות בנושא – לא נהסס מלעשות זאת. באשר לדרישה לסייעת נוספת, נציין כי בגן המדובר לומדים 27 תלמידים בגילאי חובה וטרום חובה ובהתאמה צוות הגן כולל גננת וסייעת אחת. בגין מצבו של אחד התלמידים אשר למד בגן בשנה שעברה, היה צורך בסייעת צמודה בנוסף לזו העובדת בגן. הגן מלווה ע"י צוות מקצועי מטעם פיקוח משרד החינוך ומטעם הרשות וניתנת לגננת הכוונה וייעוץ ביחס לאקלים הגן. כמו כן, גורמי הרשות נמצאים במעקב אחר המתרחש בגן ויפעלו ככל שיידרש".

ממשרד החינוך נמסר כי ביום רביעי תתקיים פגישה בין נציגות ההורים ובין מפקחת הגן והצוות המקצועי בנוגע לטענות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אדריאן

    לא שולח את הילדים לגן יותר. לא רוצה שהם ימותו בגיל הרך.בושה למשרד החינוך

  2. רוזי

    זה מחיר החיסכון של משרד החינוך . עומס כאוס וחלילה פציעות קשות עד מתי ? 27 ילדים צריכים לפחות שלוש ולא שתיים . מזעזע

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר