חטיבת בן גוריון. צילום זאב שטרן

"יהודים כלבים, יהודים מסריחים, תחזרו לגטו". תלמידים מפתח תקוה הותקפו במהלך סיור בג'לג'וליה

התלמידים סיירו במקום במסגרת שיתוף פעולה שמתקיים בין בית הספר לבין בית ספר בג'לג'וליה. אחת האמהות: "הבת שלי חזרה מבוהלת, מבחינתנו בנס זה נגמר בשלום". מנהל בית הספר אלראזי בג'לג'וליה ביקש להעביר את התנצלותו להורים ולתלמידים

פורסם בתאריך: 23.12.19 15:33

תלמידי כיתה ט' מחטיבת בן גוריון שסיירו ביום ראשון בבוקר בג'לג'וליה במסגרת פעילות "אפשר אחרת", שיתוף פעולה שמתקיים בין בית הספר לבין בית ספר בג'לג'וליה הותקפו באלימות מילולית ופיזית. במכתב ששלח מנהל בית הספר, אורן קמינצקי להורים לאחר המקרה, נכתב שהתלמידים התוקפים אינם קשורים לפרויקט. לטענת הורים לתלמידים, התלמידים נקלעו להתקפה מצד ילדים שהיו במקום אשר קראו לעברם קריאות קשות כמו 'יהודים כלבים, 'יהודים מסריחים, תחזרו לגטו',  ועוד.

"קשה לי להבין איך מוציאים את הילדים שלנו לכפר ערבי במצב ביטחוני כזה", אומרת אמא מבית הספר, "אנחנו מבקשים להפסיק את הפרויקט ובטח את הסיורים בכפר, עד שיבדקו את הנושא לעומק. הבת שלי חזרה מבוהלת ובמקום לחזור עם חוויות חיוביות, חזרה עם חוויות שליליות ומבחינתו בנס זה נגמר בשלום". מנגד טוענת אם אחרת: "זה פרויקט מבורך שמתקיים בבית הספר כבר מספר שנים, זו פעם ראשונה שמתרחש מקרה כזה. להבנתי, מדובר בילדים שעברו במקום שלא קשורים לפרויקט. מדובר בארבעה – חמישה ילדים קטנים ככל הנראה בבית ספר יסודי שעמדו וקיללו את הילדים שלנו ואחת הילדות, עברה ונגעה באחד הילדים שלנו. זו חוויה לא נעימה וסיטואציה שלא צפו אותה. בית הספר לא הסתיר דבר ומהרגע שזה קרה המנהל היה בקשר עם ההורים וטיפל בזה באופן מידי ובמלוא הרצינות וכולי תקווה שהפרויקט ימשיך גם בעתיד".
במכתב שכתב מנהל בית הספר אורן קמינצקי להורים נכתב: ״בפעילות של הכיתה היום בג'לג'וליה אירעה תקרית מצערת בה תלמידים אחרים שאינם קשורים לפרויקט 'אפשר אחרת' התנהגו בצורה לא נאותה בלשון המעטה כלפי תלמידינו. שוחחתי עם מנהל בית הספר ראמי ע'אנם ועם מנכ"לית אפשר אחרת, תקווה ברכה. הצוות החינוכי של ג'לג'וליה ובראשו המנהל מביעים צער עמוק על המקרה ויטפלו בו לאלתר ובמלוא החומרה כדי שלא יישנה. אנו וצוות ג'לג'וליה וצוות אפשר אחרת מתייחסים להתנהגות פסולה זו במלוא החומרה שנוגדת את הערכים שדוגל ומאמין בהם הפרויקט. אנו נקיים מחר שיח עם התלמידים. נעשה הכל כדי שהפעילות המבורכת של הפרויקט, המתקיים בהצלחה בבית הספר זו השנה השלישית, תימשך״.
מנהל בית הספר אלראזי בג'לג'וליה, ביקש להעביר את התנצלותו להורים ולתלמידים: "אני פונה לתלמידי ומורי בית ספר בן גוריון בשם בית ספרנו אלראזי ומתנצל על ההתנהגות הבלתי נעימה של תלמידים שאינם שייכים לפרוייקט בזמן ההפסקה, דבר שהובהר לקבוצה ולמדריכים. אנו מתנצלים שוב ומקווים שלא נפספס את הטעם המתוק שהיה במפגש ונמשיך בתהליך ונתמודד יחד עם הקשיים בדרך״.
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: ״משרד החינוך רואה בחומרה רבה את התנהלות התלמידים הפוגעים, ועל רקע התנהלות פסולה ומגונה זו, יערוך המשרד בירור של המקרה״.
יו"ר וועד ההורים בבית הספר, זיוה בן פורת, מסרה: "מהרגע שהנושא עלה, מנהל בית הספר טיפל בזה באופן מידי. נשלחו מכתב להורים והוא שוחח עם ההורים וקיים שיחה עם התלמידים ששיתפו אותו מה היה. בית הספר מטפל בזה במלוא הרצינות וכרגע הנושא הועבר למשרד החינוך ולעירייה להחלטה לגבי המשך הפעילות".

תגובת לשכת דובר העירייה: "מבירור שנעשה היום עם מנהל חטיבת בן גוריון עולה כי במסגרת פרויקט "אפשר אחרת" המשותף לבית הספר בג'לג'וליה ולחטיבת בן גוריון מתקיימות פעילויות משותפות מעת לעת כחלק מקירוב לבבות וקבלת האחר. אתמול, כאשר תלמידי בן גוריון ביקרו בג'לג'וליה, אירעה תקרית מצערת בשטח בית הספר המארח, בה תלמידים שאינם קשורים לפרויקט 'אפשר אחרת' התנהגו בצורה לא נאותה בלשון המעטה כלפי תלמידי החטיבה. אורן קמינצקי מנהל חטיבת בן גוריון שוחח עם מנהל ביה"ס ראמי ע'אנם ועם מנכ"לית אפשר אחרת, תקווה ברכה. הצוות החינוכי של ג'לג'וליה ובראשו המנהל הביעו צער עמוק על המקרה והתחייבו לטפל בו לאלתר  ובמלוא החומרה כדי שלא יישנה. שני הצוותים החינוכיים וצוות אפשר אחרת מתייחסים להתנהגות פסולה זו במלוא החומרה שנוגדת את הערכים שהפרויקט דוגל בהם ומאמין בהם, ויעשו את המירב על מנת שהפרויקט המתקיים כבר שלוש שנים ימשיך להתקיים בהצלחה. על אף כל האמור חשוב לציין כי תלמידי ביה"ס אשר קיימו את הסיור עפ"י כל הנהלים, לא היו בשום שלב בסכנה כלשהי. מחר יתקיים שיח עם התלמידים ובמקביל, נשלח היום מכתב הסבר גם להורים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר