יומן חינוך למעלה מימין: פיקא, מעוף- צילום יובל הנדלר, גן דובדבן למטה מימין: שגרירים צעירים עם סגן שגריר רוסיה צילום זאב שטרן, מירוץ הלפיד, אריק איינשטין

יומן חינוך: מהשגרירות הרוסית לפתח תקוה, ביקור דיפלומטי ושאלות נוקבות

דמיטרי אלושקין, נציג השגרירות הרוסית ענה לשאלות התלמידים שנגעו בעיקר לעונש שנגזר על נעמה יששכר, ילדי הגן למדו על עבודת אגף התברואה. סיכום השבוע בבית הספר

פורסם בתאריך: 3.1.20 08:58

1 בבית הספר "חן" לשגרירים צעירים בניהולה של רחל אמרני, התקיים מפגש דיפלומטי עם המזכיר השני של שגרירות רוסיה בישראל, דמיטרי אלושקין. במהלך המפגש התקיים דיאלוג מיוחד על סוגיות בין לאומיות עכשוויות, על עבודת הדיפלומט, זאת כחלק מתוכנית מיוחדת של חוץ וביטחון שמועברת על ידי בית הספר לשגרירים צעירים לתלמידי חטיבת הביניים "אילן רמון" בניהולה של ליז רכס. בהמשך האירוע הוענק אות הערכה מטעם בית הספר לשגרירים צעירים לאלושקין על נכונותו להגיע ולקחת חלק באירוע משמעותי זה. בפגישה נשאלו שאלות נוקבות בנוגע למדיניות והתנהלותה של רוסיה באופן כללי, המערך הדיפלומטי שלה, והועלה גם כמובן המקרה של נעמה יששכר שנידונה לעונש מאסר כבד של שבע וחצי שנות מאסר ברוסיה, בגין 9.5 גרם חשיש שנמצאו במזוודתה בבטן המטוס כאשר הייתה בקונקשן. אמרני מציינת שהתלמידים שאלו שאלות ענייניות ורציניות וקיבלו תשובות בהתאם לרוח הדברים של השאלות שלהם. "השגריר אמר שבין ישראל לרוסיה יש יחסים טובים וכמובן מנסים לפתור, על הצד הטוב ביותר, את הבעיה. עוד הוא הוסיף שבין המדינות אין כל בעיה, אבל כן קיימים הבדלים בחקיקה ולפני שנכנסים למדינה יש להכיר וללמוד אותם".
אמרני סיכמה: "התוכנית מעניקה לתלמידים כלים לפיתרון בעיות ודילמות בין לאומיות, אמצעים לקבלת החלטות, ניהול משא ומתן, שימוש בשפת גוף ופיתוח חשיבה יצירתית דרך סוגיות אקטואליות תוך הבנה של הפוליטיקה הבין לאומית והכרת נבכי עולם הדיפלומטיה", אמרה אמרני.

שגרירים צעירים עם נציג השגרירות הרוסית צילום זאב שטרן

יומן חינוך גן דובדבן

2 ילדי גן דובדבן (מעין החינוך התורני) באם המושבות, יצאו בפרויקט שיתופי מיוחד עם ההורים, שמטרתו להכיר ולהוקיר את העובדים המסורים באגף התברואה. הילדים קיבלו משימות בית, ובהמשך נערכו סדנאות ומפגשים עם עובדים במחלקת התברואה שהסבירו להם על העבודה הקשה והרבה שלהם. אחת ממטרות הפרויקט היא להגביר את המודעות ולכבד את כל מי שדואג שתהיה עיר נקייה.

יומן חינוך אריק איינשטין

3 זו השנה השנייה שבית החינוך ע״ש אריק איינשטיין בהנהלת פזית רייכר, בשיתוף עם הנהגת ההורים, יו"ר ההנהגה שני זמיר וסגניתה יפית לוי, ועינב בנו הרכזת החברתית של בית הספר, מאמץ את דיירי הוסטל קידר לבעלי צרכים מיוחדים ומקיים מסיבת חנוכה המלווה בשירים, ריקודים וכיבוד. כל זאת, בזכות תרומתם של ההורים שרכשו נרות לחג החנוכה בעלות של 10 שקלים. לחגיגה הגיע גם ראש העירייה רמי גרינברג שהדליק איתם נר של חנוכה. מי שהפעילו והרקידו הן ענת מסילתי ואפרת רוסמן עיני. עמותת עם אחת, תרמה את הסופגניות.

יומן חינוך פיקא

4 תלמידי שכבת ב' מבית הספר פיק"א, יצאו לפעילות בין דורית בסימן חנוכה במתנ"ס רמת ורבר. הילדים ברכו את הקשישים והופיעו בפניהם בשירה ודקלום, מתנדבות מועדון גיל הזהב הופיעו והובילו הצגה בשיתוף הילדים ולאחר מכן יצרו כולם יחד חנוכיות וסביבונים. בבית הספר מציינים ש"האווירה הייתה מלאה באור והקשרים שנוצרו בין הילדים לקשישים היו מרגשים עבור שני הצדדים".

יומן חינוך מירוץ הלפיד

5 השנה התקיים לראשונה בעיר "מרוץ הלפיד", בשיתוף נבחרות תלמידים מבתי הספר בעיר, ילדי גן וגמלאים. במפגש החגיגי, לאחר שכולם הגיעו, שרו התלמידים משירי חג החנוכה ורקדו, צעירים ובוגרים, תלמידים וגמלאים. הפעילות החלה בהליכה/ ריצה קלה של תלמידים מכל בתי הספר בשכונת אם המושבות והסביבה, שבסופה הגיעו לבית תרבות גולדה שם התקיים מפגש משותף וחגיגי.

יומן חינוך מעוף- צילום יובל הנדלר

6 תלמידי בית הספר מעוף בניהולה של סמדר שריג, ממשיכים במסורת 'כישרונות צעירים'. התלמידים ניגנו, שרו וביצעו ביטבוקס במופע מוזיקלי שקצר שבחים רבים. הפקה וניהול אומנותי – אוסנת עיואן. עריכה ועיבוד מוזיקלי – ניר לוי.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר