עין גנים, שפת הסימנים, רון סירוטה
יומן חינוך למעלה מימין: עין גנים, שפת הסימנים, רון סירוטה למטה מימין: צילום דוברות אולפנת רעות פת, מעלות חיים

יומן חינוך: התלמידים שינגישו את הטקסים, המסע של תלמידות האולפנה

החלה הכשרה של תלמידים בשפת הסימנים, תלמידות כל שכבות האולפנה יצאו יחד למסע, הישג לרון סירוטה באליפות ישראל בקרטה

פורסם בתאריך: 10.1.20 08:36

 

1 בשבוע שעבר החלה בעיר הכשרת תלמידי התיכונים השותפים בקבוצת 'שפת הסימנים' במסגרת התכנית "התפתחות אישית ומעורבות חברתית". זו השנה השנייה בה פועלת התכנית בעיר וכיום פעילים בה 15 תלמידים מכיתות י' ו- יא' שבחרו לקחת חלק בתכנית. התלמידים, חניכי מרכז הנוער 'גלים' בניהולה של מיטל מימון, רוכשים את המיומנויות הבסיסיות בשפת הסימנים בהדרכת יונתן שיוביץ, מדריך מטעם נגישות ישראל, ועתידים להנגיש ולסייע בטקסי זיכרון לשואה ובפעילויות מעורבות חברתית נוספות. הטקס הראשון בו לקחו חלק התלמידים היה השבוע במסגרת פעילות המרכז העירוני להנצחת השואה בטקס יום הקדיש הכללי בעשרה בטבת.

שפת הסימנים

התלמידות במסע צילום דוברות אולפנת רעות

2 אולפנת בני עקיבא רעות בפתח תקוה, קוראת תיגר על החלוקה לשכבות גיל: כל תלמידות התיכון יצאו כקבוצה אחת למסע בן ארבעה ימים, "לעבדה ולשמרה", במטרה לכבוש את הר מירון. במהלך המסע, שהיה מנותק לחלוטין מטלפונים ניידים, התחרו הבנות ב"מאסטר שף" מקומי: הן ליקטו את המזון מהטבע, עבדו את האדמה ויצרו במו ידיהן את הארוחות אותן אכלו. את מזג האוויר הקריר ניצלו לצעידות ארוכות ואף עצרו לתפילה המונית בקבר רשב"י במירון. השנה נפתח באולפנה מסלול תורני-חקלאי חדש, "קומי אורי", שמקדיש מקום לעבודת כפיים בשילוב למידה תורנית מעמיקה וחווייתית.

מעלות חיים

3 חצר בית הספר "מעלות חיים" של החינוך הממלכתי דתי תורני, עברה שיפוץ לאחר שבמקום התקיים סיור עבודה של ראש העירייה רמי גרינברג ומנהלת האגף לחינוך יסודי בעירייה, טלי טולדנו. במסגרת השיפוץ, הוספו מתקנים חדשים לילדי שכבת א' ושכבת ב': ארבעה מתקני משחק – משפך סל, קסילופון צלילים, פאנל תופים, תופים אקו. כמו כן השטחים בבית הספר כוסו בדשא סינטטי עם שכבת מגן לנפילות מפני פציעות. עוד שער וגדר הכניסה הוחלפו לטובת מוגנות התלמידים ונוספה עמדת תאורה לרווחת התושבים. מנהלת בית הספר, אושרת יצחק, ביקשה להודות לרמי גרינברג ולרון כץ על ההקשבה והיישום המהיר.

עין גנים

4 נציגי ההנהגה הצעירה של בית הספר עין גנים, אותו מנהלת רוני שעשה, התארחו בלשכת ראש העירייה רמי גרינברג. במהלך המפגש, בו לקחו חלק גם יו"ר ועד ההורים יוכית אלי ורכזת ההנהגה המורה טל טופר, שמעו התלמידים על העשייה של ראש העירייה ועל כך שהוא בעצמו היה נציג בהנהגה הצעירה בבית הספר בו למד. התלמידים סיפרו לגרינברג על בית הספר ועל העשייה שלהם. הם העלו בפניו מספר נושאים בהם הם מבקשים לטפל ובעיקר הדגישו כי הם מרגישים שמתייחסים אליהם במלוא הרצינות.

רון סירוטה

5 רון סירוטה, בן 13, תלמיד כיתה ח' בחטיבת הביניים "ברנר" בעיר, זכה במקום השני באליפות הפתוחה של ישראל בקראטה שינקיוקושינקאי 2019 שהתקיימה בשבת האחרונה באריאל. סירוטה נמצא מגיל שש בחוג קראטה של האקדמיה קראטה שין קיוקושין בראשות שיהן גלב רבינוביץ' וזכה במקום השני במסגרת מקצה גילאי 12-13. מדובר באליפות הנערכת מדי שנה ופתוחה עבור כל אירגוני הקראטה על פי חוקי קיוקושינקאי. בתחרות לקחו חלק יותר מ-200 ספורטאים בגילאים שונים (ילדים מגיל 4, נוער, בוגרים וותיקים).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר