מדליקים נרות בכניסה לגן מאשה והדוב לזכרה של יסמין וינטה ז"ל. צילום באדיבות ההורים
מדליקים נרות בכניסה לגן מאשה והדוב לזכרה של יסמין וינטה ז"ל. צילום באדיבות ההורים

"הידקה את השמיכה". כתב אישום נגד סייעת נוספת בגן מאשה והדב בו הרגה אינה סקיבנקו את יסמין ז"ל

מחריד: כתב האישום שהוגש נגד ילנה סטרובינסקי שעבדה גם היא בגן מאשה והדב, מגלה כי היו מיקרים נוספים של כיסוי תינוקות בשמיכה ללא הותרת פתח לאוויר. סטרובינסקי מואשמת בריבוי עבירות של תקיפת קטין. בכתב האישום יש תיאורים מזעזעים

פורסם בתאריך: 28.1.20 11:37

כתב אישום הוגש נגד ילנה סטרובינסקי, בת 25, שעבדה כסייעת בגן מאשה והדב בו חנקה למוות סייעת אחרת, אינה סקיבנקו, את התינוקת יסמין וינטה באירוע שזעזע את כל המדינה. סטרובינסקי עבדה בגן יחד עם סקיבנקו. סקיבנקו הורשעה בהריגת התינוקת יסמין וינטה ז"ל ובפגיעה בתינוקות נוספים בגן. היא נידונה ל-17 שנות מאסר.
כתב האישום נגד סטרובינסקי כולל שלושה אישומים, בגין שלושה תאריכים שונים במאי 2018, בכל אחד מהאישומים היא מואשמת בריבוי עבירות של תקיפת קטין בידי אחראי. מדובר בתינוקות ילדי 2016 ו-2017, בעוד המעשים המתוארים התרחשו במאי 2018, כלומר התינוקות היו בני שנה עד שנתיים. כתב האישום מראה שהמעשה המחריד של כיסוי פעוטות בשמיכה ללא הותרת פתח לנשימה, הדרך בה הרגה סקיבנקו את יסמין ז"ל, היה מעשה שחזר על עצמו לפחות מספר פעמים בגן זה.
כך נכתב באחד מהאישומים כנגד סטרובינסקי: "באותו המועד, בשעה 12:46 או בסמוך לכך, בעת שהתינוקות … שכבו בטרמפולינות, כיסתה הנאשמת את ראשם וגופם בשמיכה עבה, ללא הותרת פתח אויר, ונענעה את הטרמפולינות בחוזקה באמצעות רגלה. התינוקות נותרו מכוסים באופן המתואר לעיל במשך כ-50 דקות. בהמשך לכך, סמוך לשעה 13:51, לאחר שהתינוקות הסירו את השמיכה מעל לראשם, כיסתה הנאשמת בשנית את ראשם וגופם של התינוקות ולאחר מכן נענעה בחוזקה באמצעות רגלה את הטרמפולינות במשך מספר דקות … בשעה 14.03, לאחר שהתינוקות הסירו את השמיכה מעל ראשם, נטלה הנאשמת את השמיכה וכיסתה באמצעותה את ראשה וגופה של אחת התינוקות, תוך שהידקה את השמיכה תחת בסיס הטרמפולינה, ללא הותרת פתח אויר, ומבלי שניתן להזיז את השמיכה משך כ-35 דקות. במעשיה המתוארים לעיל, תקפה הנאשמת את הקטינים בהיותה אחראית עליהם, וגרמה להם לחבלה של ממש".

כנסו כאן לקרוא על פרשת אינה סקיבנקו

# # #
בתחילת כתב האישום נכתב כי הנאשמת עבדה בגן מאשה והדב כסייעת בין השנים 2015-2018 או בסמוך לכך. בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, טיפלה הנאשמת יחד עם סייעת נוספת, אינה סקיבנקו בגן הילדים בקבוצת תינוקות בטווח הגילאים שבין 3 חודשים עד שנה וחצי. עוד נכתב: "במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום, בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתה בגן הילדים ובהיותה אחראית עליהם, תקפה הנאשמת את התינוקות וגרמה להם למכאוב, כדבר שבשגרה, בין היתר, אחזה הנאשמת בכוח בזרועם והרימה אותם עד שרגליהם ניתקו מהרצפה, הטיחה אותם בחוזקה בתוך טרמפולינות ו/או על הרצפה, דחפה אותם והניחה שמיכות על ראשם וגופם תוך שהיא מקשה עליהם לזוז ולנשום, ומנענעת בחוזקה את הטרמפולינות".
על מקרה נוסף שתואר בכתב האישום נכתב: "הנאשמת ניגשה אל אחד התינוקות כשישב על הרצפה ושיחק בצעצוע. הנאשמת נטלה את הצעצוע מידיו והשליכה הצעצוע ארצה. לאחר מכן, הרימה הנאשמת באגרסיביות את התינוק והטיחה אותו בחוזקה לתוך הטרמפולינה. מיד לאחר מכן, ניגשה הנאשמת אל תינוקת אחרת, חטפה מידיה צעצוע עשוי מספוג, הכתה באמצעותו בישבנה, משכה בידה השמאלית עד שרגליה ניתקו מהרצפה והטיחה אותה ארצה".
באחד המעשים המתוארים בכתב האישום מוזכרת גם סקיבנקו. כך נכתב: "בהמשך, כיסתה הסייעת סקיבנקו את הטרמפולינה בה שכבה אחת התינוקות. בשלוש שמיכות, ללא הותרת פתח אויר, והנאשמת נענעה באמצעות רגלה את הטרמפולינה, כשכל גופה של ה.ה. מכוסה, במשך 8 דקות ותוך שהיא צופה בטלפון הנייד שלה.

סטרובינסקי מואשמת כאמור במיקרים רבים של תקיפת קטין על ידי אחראי. כתב האישום נגדה מלמד כי המעשה המחריד של כיסוי תינוקות בשמיכות והידוקן, ללא הותרת פתח לאוויר, היה מעשה לא חריג בגן זה. בכתב האישום מתואר מקרה חמור נוסף של תקיפה ושל כיסוי בשמיכה ללא הותרת פתח לאוויר: "הנאשמת אחזה בכוח בזרועו הימנית של אחד התינוקות, הרימה אותו מזרועו, כך שגופו ניתק מהרצפה והטלטל באוויר, והטיחה אותו בחוזקה ארצה. באותו המועד, בעת ששני תינוקות שכבו בטרמפולינות, כיסתה הנאשמת בשמיכה עבה את גופם וראשם ללא הותרת פתח אוויר. הנאשמת נענעה בחוזקה את הטרמפולינות, תוך שהיא צופה בטלפון הנייד שלה. התינוקות נותרו מכוסים באופן המתואר לעיל במשך כשעה וחצי".

תגובת סטרובינסקי ו/או עורך דינה תובא כאן כשתתקבל.

הילה עובדיה, פעילה חברתית, אשר מלווה כבר תקופה ארוכה את הוריה של יסמין וינטה ז"ל, אמרה: "מבחינת ההורים בגן, היו צריכים להגיש נגדה את כתב האישום כבר מהתחלה ולא לתת לה להסתובב חופשיה, שאף אחד מסביב לא יודע מי היא באמת. לצערי, כתב האישום שהוגש, היה אמור להיות חמור יותר לדעתי, במיוחד שהיא היתה נוכחת בגן לאורך כל התקופה. אנחנו מתכוונים לפנות לפרקליטות לנסות ולשנות את כתב האישום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר