טיק טוק, סרטון שרץ ברשת
טיק טוק, צילום מסרטון שרץ ברשת, פרסום לפי סעיף 27א' לחוק זכות יוצרים

שיגעון הטיקטוק בפתח תקוה: תלמידים קופצים על השולחנות עד שהם נשברים ומעלים סרטונים

בעקבות זאת ובעקבות סרטון מזעזע שרץ ברשת (צפו בסרטון), ייפתח מחר יום הלימודים בכל בתי הספר בפתח תקוה בשיחה על תופעת הטיקטוק ועל הסכנות

פורסם בתאריך: 12.2.20 15:14

בימים אלה רץ בין קבוצות הוואטסאפ השונות בעיר, בעיקר בקבוצות של הורים, סרטון חדש של אפליקציית טיקטוק  בו רואים שלושה תלמידים שמנתרים ושניים מהשלושה שמים לילד האמצעי רגל ואז הוא נופל על הגב והראש. ההורים משתפים את הסרטון על מנת להזהיר הורים אחרים וכותבים: 'יצא סרטון מסוכן ברשת, ילדים בבקשה לא לנסות אותו, החברים שעשו להם את זה משותקים ונכים". לפי תחילת הסרטון הוא צולם בחו"ל. בוויינט פורסם כי בעקבות תרגיל דומה אושפז נער בשערי צדק עם חבלת ראש ופרכוסים.

במקביל על פי מידע שהגיע למלאבס רצה בין התלמידים בפתח תקוה תופעה חדשה, בה תלמידים, בעיקר בגיל החטיבה, מצלמים את עצמם קופצים על השולחנות בכיתות עד שהשולחן נשבר, עורכים סרטון בטיקטוק ומשתפים אותו. "בזמן האחרון הרבה שולחנות היו שבורים אצלנו בכיתה", אומר תלמיד מאחד מבתי הספר בעיר. "לא הבנו, איך יכול להיות שעוד שולחן ועוד שולחן נשבר. לפני שבוע, המנהלת דיברה עם התלמידים ואמרה שילדים קופצים על שולחנות ומצלמים את זה לטיקטוק והילדים שנתפסו נענשו". הורה מחטיבה אחרת מוסיף: "בכיתה של הבת שלי, הילדים צילמו את עצמם קופצים על השולחן ובאחת הפעמים בדיוק המורה נכנסה וראתה אותם, זה נגמר בהשעיה ובניסיון להסביר לילדים שזה מסוכן. לצערי, כל פעם יש להם שיגעון חדש ומה שנותר לנו ההורים, זה רק מדי פעם להסתכל בטלפון שלהם".

הסרטון שרץ ברשת, אל תנסו את זה, המעשה הזה יכול לגרום לשיתוק ואף למוות! (פרסום לפי סעיף 27א' לחוק זכות יוצרים):

בעקבות הסרטון שרץ ברשת החליטו במינהל החינוך לבקש מהצוותים החינוכיים בבתי הספר לפתוח את יום בלימודים מחר (חמישי) בשיחה עם התלמידים על הסכנות בכך. "בעת האחרונה אנו נחשפים לסרטונים ברשת הטיקטוק המעידים על פגיעה ממשית ברכוש ואף חמור יותר בשלום התלמידים", כתב ראש מינהל החינוך, רון כץ, לצוותי החינוך בעיר. "אנא נצלו את שיעור הבוקר מחר לשיח על הסכנות בהתנהגות מסוכנת ושוחחו על דרכי המניעה והדיווח. אני מדגיש כי ננהג באפס סובלנות כלפי כל גילוי אלימות".

יו"ר וועד ההורים העירוני, אנה נבות, הוציאה הודעה להורים וביקשה מהם לשים לב לתוכן של הילדים, למה שהם מצלמים ולמי הם מפיצים. "אין ספור פעמים דיברו על הסכנות של אפליקציית הטיקטוק. הילדים שלנו לא תמיד ערים להשלכות של הסרטונים שהן עד כדי סכנת חיים", כתבה נבות. היא צירפה כדוגמה את אותו סרטון שרףץ ברשת והדגישה שהסרטון אינו קשור לפתח תקוה. "עלינו ההורים מוטלת האחריות בבית. שימו לב לתוכן אליו נחשפים הילדים ולתוכן שהם מעלים. דברו עם הילדים על הצד המסוכן וההשלכות של ה״צחוק״ בסרטונים", כתבה נבות.
אפליקציית טיקטוק היא אפליקציה סינית פופולרית שמשגעת את הילדים. באפליקציה ניתן להכין סרטונים אישיים קצרים, עם מוזיקה ואפקטים ואז לשתף. בניגוד לאינסטגרם ולרשתות אחרות, במקרה של הטיקטוק, החשבון פתוח לכולם, אלא אם כן יוצר הסרטון, מאשר לאנשים ספציפיים לראות אותו. לרוב כל אחד יכול לראות את הסרטונים.

מהמשטרה נמסר: "המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת 105 מבקש להביא לידיעת ההורים כי בימים האחרונים אנו עדים להתגברות תופעת הפצת סרטונים בהם מחקים בני הנוער משחק מסוכן ומעלים את הסרטון לרשתות החברתיות. אנו קוראים להורים לגלות מעורבות ואחריות בפעילות הילדים ברשת, לשוחח עמם ולוודא כי הם מבינים את הסכנה הטמונה במשחקים מסוג זה. אנו מבקשים מהילדים להימנע מלקחת חלק בפעילות המסוכנת ולהימנע מהפצת סרטונים שכאלו שכן בעצם השיתוף הם עלולים לעודד אחרים לחקות את הפעולה המסוכנת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מה זה משנה

    בקליפ "זהב" של בן אל וסטטיק, בן אל קופץ על הכיסא ונופל איתו וזאת דוגמה לא בונה

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר