גן ילדים צילום אייל טואג לגן המצולם אין קשר לכתבה

"המטפלות אגרסיביות". הורים הגישו תלונה במשטרה נגד מעון פרטי. האזינו להקלטות

עורך הדין שמייצג את המעון מסר בתגובה: "מדובר בנסיון פסול ונפסד מצד מספר הורים שבחרו להכפיש את הגן בשל מניעים אחרים"

פורסם בתאריך: 27.2.20 15:24

שוב חוזר הניגון? טענות נוספות על יחס הצוות אל ילדים בפתח תקוה, הפעם במעון פרטי. אמש (רביעי) בחדשות 12, שודרה כתבתה של יעל אודם על מעון פרטי בפתח תקווה ובו נשמעות המטפלות מרימות את הקול על הילדים ואת הילדים בוכים. מדובר במעון בו הילדים הם בגילאי חצי שנה עד שנה.

על פי הכתבה, אחת האמהות, שככל הנראה חשדה שמשהו לא בסדר בגן, שמה בתיק של הילד את הנייד שלה על מצב הקלטה וכעבור כמה שעות כשהיא חזרה לגן ופתחה את התיק היא לא מצאה את המכשיר. היא פנתה לצוות המעון שבהתחלה הכחיש שלקח את המכשיר, אך לאחר התעקשות, הוא הוחזר לידי האם ששמעה את הצוות במקום מדבר בצורה חסרת סבלנית לילדים. בנוסף, בקלטת נשמעת אחת המטפלות, לאחר שהבינה שהמכשיר נמצא בתיק ומקליט, מספרת זאת לאחת המטפלות האחרות, שמציעה לה לשים אותו מתחת למים. בהקלטה ניתן לשמוע גם את השיחה בין האם למטפלות שאומרות שהן לא ראו אותו, שאולי היא שכחה אותו ברכב ורק לאחר שהאם אמרה שניתן לאתר את המכשיר הוא הוחזר לידיה.

האזינו לחלק מההקלטות מהגן:

אותה אם, שהקליטה, אמרה למלאבס: "המון זמן חשדתי שיש משהו בגן ומה שעצר אותי לעשות משהו, שאף ילד בקבוצה לא היה בוכה כשהיה מגיע לגן, רק הבן שלי. וכשהבן שלי היה רואה אותה הוא היה אומר לי 'מאמא לא, מאמא לא'. הוא היה קם בלילות רועד ובוכה והיה חוזר מהגן כמו זומבי, מפרק בקבוקים של מים ורעב ואז החלטתי לשמור על הילד שלי ולבדוק מה קורה, אז שמתי בתיק שלו את הטלפון שלי על מצב של הקלטה".

אחת האמהות מהגן סיפרה למלאבס: "הילד שלי נמצא בגן הזה מתחילת השנה וגם הבן הגדול שלי היה בו. לא חשדתי בכלום ואפילו המלצתי להורים אחרים להגיע לגן. אתמול, אחת האמהות מספרת לנו שהיא חשדה שמשהו לא בסדר בגן והיא שמה בתיק של הבן שלה נייד וברגע ששמענו את ההקלטה פשוט הזדעזענו. אתמול פנינו למנהלת הפעוטון ובקשנו לראות את המצלמות של הגן, היא כנראה לא הסתכלה במצלמות לפני שהיא הראתה לנו, כי מה שראינו שם היה מזעזע. ראינו שמהרגע שהילדים מגיעים לגן ועד השניה שההורים מגיעים, הם קשורים בתוך הטרמפולינות או בתוך הלול. הם לרגע לא משחקים על הרצפה. בנוסף, המטפלות מאוד אגרסיביות, משכיבות אותם לישון שוב ושוב וכמעט ולא נמצאות בחדר. הילדים בוכים וצורחים ואף אחד לא מתייחס אליהם".

האם מספרת שהם צפו בכתבה יחד עם מנהלת הגן אצלה בבית: "היא אמרה שהיא לא ידעה על כך ושהיא תפטר את העובדות שלה. אנחנו הגשנו את החומרים למשטרה".
בקבוצות הפייסבוק השונות הדעות של האמהות היה חלוקות, לא מעט מהן ששמעו את שם הגן, טענו שזה לא ייתכן, שהן מכירות את מנהלת הגן ומדובר בגן איכותי שהילדים שלהן היו בו. אחת האמהות כתבה: "קשה לי להאמין. שלוש הבנות שלי גדלו בגן הזה, גן שנותן את הנשמה, עם ערכים ועם צוות מסור". מנגד אמהות אחרות כתבו שהיום לא ניתן להאמין לאף אחד ועד שלא תהיה אכיפה אמיתית במדינת ישראל המצב יימשך.

מלשכת דובר העירייה נמסר: "למרות שמדובר במעון פרטי, גורמי היחידה לפיקוח על המעונות מלווים את הנושא ונכון לעכשיו הוא נמצא בטיפול המשטרה".

מהמשטרה נמסר כי הוגשה תלונה והנושא נמצא בבדיקה.

עו"ד יעקב פרטוש המייצג את הגן מסר בתגובה: "הגן הינו גן ותיק, בעל מוניטין של 40 שנה בפתח תקוה בו התחנכו וגדלו אלפי ילדים ברבות השנים ללא רבב. מנהלת הגן והצוות פועלים ימים כלילות למען ילדי הגן וחינוכם תוך הקפדה על טיפול, תזונה ושהותם הבטוחה של הילדים. המקרה המתואר בכתבה הינו הכפשה מכוונת המבוססת על האזנת סתר אסורה של אחד ההורים בקבוצת התינוקות שלא חשפה כל התעללות או דבר קרוב לכך, אלא אמירה אומללה של אחת הסייעות. לאור העובדה שבהקלטה לא נחשף דבר, משטרת ישראל לא התערבה בנושא, מה שמלמד על כך שלא היתה כל עבירה פלילית בנעשה בגן. על אף האמור לעיל ועל מנת לבצע בדיקה מקיפה, הוחלט בשלב זה להפסיק את עבודתה של הסייעת בקבוצה זו. עוד יובהר כי הגן מרושת במצלמות אבטחה והפעילות בגן גלויה לכל עין ובדיקה. ככל שהועלו טענות מצד הורים הרי שהן לא מבוססות על הוכחות כלשהן אלא על השערות בלבד כאשר עיון מצלמות מוכיח שהתינוקות זוכים לטיפול מסור. תינוקות שנמצאים בטרמפולינה חייבים להיות קשורים אחרת יש חשש לנפילה. תינוקות מרבית שעות היום נמצאים במיטה והם ישנים … ואין כל פסול בכך או עבירה כלשהי. זמנם של התינוקות בגן מחולק לאכילה, מנוחה ומשחק, וכל הנאמר אחר הרי שהוא שקר גס. מדובר בנסיון פסול ונפסד מצד מספר הורים שבחרו להכפיש את הגן בשל מניעים אחרים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר