כיתה ריקה צילום רינת אברג'יל
כיתה ריקה לכיתה המצולמת אין קשר לכתבה צילום רינת אברג'יל

ועד ההורים על הלמידה מרחוק: "אנו קוראים להפסיק את הלמידה כפי שהיא כיום"

אחרי היום הראשון של הלמידה מרחוק יוצא ועד ההורים העירוני נגד הלמידה במתכונת הנוכחית. מורה ואמא לילדים צעירים אומרת: "המצב הזוי, דורשים ממני ללמד לאורך היום ולי יש בבית ארבעה ילדים שזקוקים לעזרה שלי"

פורסם בתאריך: 19.4.20 16:41

תלמידי פתח תקווה החלו היום את הסיבוב השני של הלמידה מרחוק והדעות של ההורים חלוקות. מצד אחד יש את ההורים שמדברים על כך שמערכת הלימודים הפעם יותר מסודרת וכוללת הרבה יותר שעות, מנגד יש הורים שטוענים, שהלמידה מרחוק לא ריאלית, לא כל הילדים יכולים להסתדר לבד ויש הורים שעובדים. גם בוועד ההורים העירוני לא מתלהבים מהלמידה המקוונת ואתמול יזמה יו"ר הנהגת ההורים העירונית, אנה נבות, ישיבת זום משותפת עם ראש העירייה רמי גרינברג, סגנו רון כץ, מנהלי אגפים במינהל החינוך ונציגי הוועד. נבות אומרת נחרצות: "הורי פתח תקווה יוצאים בקריאה להפסיק את הלמידה כפי שהיא מתבצעת היום ולמצוא דרכים להחזיר למידה בחופשת הקיץ עם כלים נכונים ובהדרגה ולפי הצרכים של כל קבוצת גיל".

אנה נבות. צילום זאב שטרן

אנה נבות. צילום זאב שטרן

"משרד החינוך הודיע בסוף השבוע על חזרה ללמידה מרחוק, הודעה ריקה מתוכן שנזרקה לתקשורת", אומרת בכעס נבות. "בפגישה הבענו את דעתנו על משרד החינוך שמנותק לגמרי ממה שקורה בשטח. הלמידה כפי שהיא מתבצעת היום מעמיקה באופן מוחשי את הפערים, הפדגוגיים והחברתיים. משרד החינוך מסרב לראות שהתכנית שלו לא נכונה לא מתאימה ועושה נזק להרבה שכבות באוכלוסייה".

נבות מוסיפה שיש כאוס שלם, חוסר תמיכה בתשתיות למורים ולגננות, מחסור במחשב או חיבור לרשת לתלמידים, אך רואה גם את האור: "בכל הכאוס הזה, נמצאים המנהלים המצוינים של העיר שלנו שעמלים לילות כימים כדי להביא את התלמידים לאיזון. בתיכונים המנהלות עושות הכל כדי להכין לבגרויות בצורה מיטבית לנוכח הקשיים, ביסודי המנהלים ממציאים את עצמם כדי שהקשר בין התלמיד למורה ימשיך להתקיים וגננות מוצאות דרכים יצירתיות לשמור על שיגרה. ואנחנו ההורים, זועקים את זעקת התלמידים מתוך תמיכה גם במורים ובגננות ומבקשים לעשות מהלך. מצד אחד אנחנו בעד למידה, בעד שמירה על שיגרה והלוואי וגם נמשיך בתקשורת מרחוק גם אחרי הקורונה, יש בה יתרונות רבים, אך במתכונתה הנוכחית היא לא יכולה להמשיך, אין התייחסות ללמידה לילדי שילוב, לא למתקשים, לא למאובחנים בקשב, לא למצטיינים".

רועי עטר הוא אב לשלושה ילדים: ילדה כבת שלוש, ילדה בת שמונה וילד בן 13. "אין דבר כזה למידה מרחוק, לא בתנאים הנוכחיים", הוא אומר. "זה טוב בשביל קצת תמיכה רגשית ולא בשביל ללמד. אני עובד מהבית ולא ממש יכול לעבוד. צריך להבין שלא כל המשפחות עורוכת ללמידה מרחוק. יש משפחות שאין להן יותר ממחשב אחד בבית ולא לכל ילד יש חדר פרטי והחיים לא ערוכים ללמידה מרחוק וגם לא לעבודה מרחוק. חשוב להדגיש שהקשר החברתי והקשר עם המורה הוא חשוב, אבל אני מרגיש שמשרד החינוך החליט לשים את כל משקלו על הלמידה המקוונת, בשביל שהם לא יצטרכו ללמד בקיץ, למרות שהשנה אנשים לא ייסעו לחו"ל, לא ייצאו לבתי מלון וההורים יצטרכו להישאר עם הילדים בבית עוד חודשיים. משרד החינוך צריך להודיע שעכשיו זה החופש הגדול ואז הילדים ילמדו ברצף בחודשים יולי אוגוסט. אני חייב להדגיש שהמורים ומנהלות בתי הספר עושים מעל ומעבר על מנת להקל על ההורים, אבל זה לא מחליף את הלמידה בחופשת הקיץ".
מנגד טוענת מיכל, אמא לשני ילדים מאם המושבות, שהלמידה מרחוק זה הדבר היחיד ששומר על השגרה: "סוף סוף לילדים יש סדר יום", היא אומרת. "נכון שזה דורש מאתנו קצת יותר להתאמץ. אבל הם יודעים שהם צריכים ללכת לישון מוקדם ולקום מוקדם, כי יש להם בדיקת נוכחות. יש להם משימות ושעורים. לא הכל הולך חלק, הזום לא מתחבר ויש תקלות, אבל יש לילדים מערכת, יש להם שעורים, הם סוף סוף יושבים ולומדים. נכון שזה לא כמו בית ספר, אבל זה עדיף מכלום, אני מנסה לראות את הטוב, למרות שמבינה שזה קשה".
ואמא שהיא גם מורה ביסודי אומרת: "הסיטואציה הקיימת היא הזויה. מצד אחד דורשים ממני לשבת יום שלם מול המחשב, ללמד את התלמידים בקבוצות קטנות לאורך היום ומצד שני יש לי ארבעה ילדים שזקוקים לעזרה שלי. ילד בגן שלא יכול יותר מכמה דקות לשבת מול המחשב, שניים ביסודי וילד בחטיבה ובבית יש לנו רק שני מחשבים, היום הראשון היה מאוד לא פשוט, אני מאוד מקווה שבהמשך אולי הדברים קצת יותר יסתדרו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. טולה

    איזה מוזר הילדים שלכם מסתובבים עם טלפונים חדשים מפעילים טיק טוק אינטוש עושים פרצופים מטומטמים למצלמה ופתאום אין כלום ..
    אפשר גם בטלויזה אבל יותר חשוב שהם ישנו עד ארבע
    עכשיו מבינים כמה אין להורים רצון לחנך להיות בייביסיטר אסור לכם להיות

  2. הרוזן

    זה צחוק, תוכנית הלימודים מהבית, המורים מעוניינים . אך זו הצגה של משרד החינוך

  3. משה

    בושה – את לא מייצגת אותי – המורים עושים עבודה נהדרת. שההורים הבוכים ייקחו אחריות. אנחנו עם של פתרונות ולא של בכיינים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר