כיתה ריקה צילום רינת אברג'יל
כיתה ריקה לכיתה המצולמת אין קשר לכתבה צילום רינת אברג'יל

המחאה בדרך: הנהגת ההורים שוקלת לקרוא להורים לא לשתף פעולה עם מתווה החזרה ללימודים של כיתות ד'-ט'

"טוב היה אם לכל הדיונים האלו משרד החינוך היה מצרף הורה אחד בלבד ואז ככל הנראה זה היה נראה אחרת", אומרת יו"ר הנהגת ההורים בפתח תקוה, אנה נבות

פורסם בתאריך: 12.5.20 14:16

על פי מה שמסתמן, אמורים בשבוע הבא לחזור ללימודים לפי מתווה של משרד החינוך שאר השכבות בבתי הספר היסודיים ובבתי הספר העל יסודיים, אולם לא בטוח שבפתח תקוה זה יקרה. הנהגת ההורים העירונית מתנגדת ונשקלת קריאה להורים שלא לשתף פעולה.
על פי התכנית המסתמנת במשרד החינוך, תלמידי כיתות ד- ו' ילמדו פעם בשבוע בבית הספר ועוד שלושה ימים של למידה מרחוק. בכיתות ד'-ה' ניתן יהיה ללמוד במתכונת של עד 17 תלמידים בכיתה כפי שקורה כיום בכיתות א'- ג' ובשכבת ו' ילמדו במתכונת של עד 20 תלמידים בקבוצה. השבוע הראשון לחזרה, יוקדש למפגשים של תלמידי הכיתות עם מחנכות הכיתות. כל מורה יוכל להיפגש עם עד שש קבוצות והתלמידים ילמדו במהלך השעורים ללא מסכות. חלת חובת חבישת מסכות במרחבים הציבורים.
בחטיבות לא עצמאיות, כלומר חטיבות שצמודות לתיכונים והן חלק מבתי ספר שש שנתיים, הלימודים יתקיימו בשלב הראשון יומיים בשבוע במתכונת של 20 תלמידים בקבוצה. ניתן יהיה לשבת בכיתה ללא מסכה, בתנאי שיישמר מרחק של שני מטרים בין תלמיד לתלמיד, במידה ולא מתאפשרת שמירה של שני מטרים, נדרשת מסיכה בכיתה.

אנה נבות. צילום: זאב שטרן

אנה נבות. צילום: זאב שטרן

בחטיבות העצמאיות, כלומר כאלו שלא צמודות לתיכונים, ילמדו התלמידים שלושה ימים בשבוע. גם במקרה הזה ניתן לשבת בכיתה ללא מסכה בשמירה על מרחק של שני מטר ואם לא מתאפשרת שמירה של שני מטרים, תידרש חבישת מסיכה בכיתה.

גם כיתות י' יחזרו ללימודים באופן הדרגתי, במתווה של קבוצות של עד 20 תלמידים בכיתה וגם במקרה הזה התנאים לגבי המסכה דומים. בתיכון יוכל תלמיד להשתייך לעד שלוש קבוצות למידה בלבד ובשלב הראשון מדברים על למידה של יומיים בשבוע.
אולם לא בטוח שבפתח תקוה החזרה ללימודים במתכונת הזאת תתקיים. בהנהגת ההורים העירונית מתנגדים למתווה של כיתות ד'-ו' ושל חטיבות הביניים, ושוקלים לנקוט בצעד מחאה: קריאה לכל הורי כיתות ד' עד ט' לא לשלוח את הילדים לבתי הספר בשבוע הבא, אם לא ישתנה המתווה. יו"ר הנהגת ההורים העירונית, אנה נבות, אמרה: "המתווה של חזרת ילדי ד'- ו' שוב מוכיח שהמרחק בין ניירות העבודה של משרד החינוך למטרה העיקרית שהיא להחזיר אותנו ההורים לעבודה, הוא גדול מאוד. טוב היה אם לכל הדיונים האלו משרד החינוך היה מצרף הורה אחד בלבד ואז ככל הנראה זה היה נראה אחרת. החזרת ילדי ד'-ו' במתכונת של קפסולות ויום לימודים אחד בשבוע, ואת חטיבות הביניים לימים בודדים ולסירוגין, אינה ישימה ואינה מועילה. אנו שוקלים לצאת בקריאה להורים שלא לשתף פעולה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. סימה

    מיותר שיחזרו!!
    שישארו בבית !
    למה לחזור ??
    פעמיים בשבוע….שיחזרו ב 01/09

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר